Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Megtudjátok nekem mondani,hogy 3 fázisú aszinkron motor esetében mennyi eltérés lehet a fázisonként felvett áramerőség között ,terheletlenül.

Rabb Ferenc

Elvileg semmi. Teljesen szimmetrikus a rendszer.  
Az eltérés oka valószínűleg testzárlat vagy menetzárlat lehet. Esetleg egy fázis eltérő feszültségű.
Mennyi egyébként az eltérés?

000000000

 4Kw 1440 fordulatú motor 5,8-6.5 Amper.

Varga Ferenc

Cserélgesd fel a fázis sorrendet is, mivel a fázisok másként vannak terhelve a hálozaton és  
így csinálj egy összehasonlítást.

ra8nsmk6w

Elvileg semmi, a gyakorlatban azonban van kis asszimetria. Erről úgy tudsz megbizonyosodni, hogy a csillagponton a nullához képest mérsz feszültséget, ez a néhány volt ami a tekercselési és egyébb külömbségekből adódik.Néhány % lehet szó csupán 2-3.

Rabb Ferenc

Ez majdnem a névleges üzemi áram. (az 8,5A körüli lenne egy ekkora motornál a hatásfokot is figyelembe véve)
Ha tényleg menetzárlatos, akkor rövid időn belül erősen melegszik terheletlenül is.

000000000

Mértem lakatfogóval és azt vettem észre,hogy különböző adatokat mér attól függöen ,hogy a mérőben hol helyezkedik el a mért kábel.
Ez normális vagy rossz a műszer?

Rabb Ferenc

Ez a lakatfogó "sajátossága". Próbálj azonos dolgokat azonos körülmények között mérni. Az mindig javítja a mérés hitelességét.

000000000

Köszönöm megpróbálom.

Bencze András

Megjegyzem a szervizgyakorlatban 10 %-os fázisárameltérést miatt - ha egyéb nyüg nincs- nem minősítünk rossznak egy motort. Lehet mikor (újra) tekerték 1 menet lemaradt és ez okozza az asszimetriát de a kivezető hossza is befolyásolja ami ugye nem egyforma. 20% felett necces az ügy.
Az egyszerűbb lakatfogókat a frekiváltó "megkergíti". (A drágábbakat is csak azokét kevésbé lehet kimutatni, észrevenni.)

ra8nsmk6w

A lakatfogó tud érdekes dolgokat mérni. Ennek lehetnek mechanikus okai is. Érdemes egy mérés alatt többször is rácsattintani, hogy a pofák jól zárodjanak, a beragadt szennyeződés is oka tud lenni a mérésenként más adatnak.

PSoft

Akkor is előfordulhat asszimetria,ha a tekercselő szaki úgymond "szakszerűtlenül" égeti ki a régi tekercselést.
Ugyanis a bevitt hő hatására csökken a vas szilíciumtartalma.
Extrém esetben hiába azonos a három új tekercs ohmra,menetszámra a helyenként "túlsütött" vas  
is elviszi a szimmetriát.

Szalai György

A nem mérőlabor körülmények között mért, frekiváltó nélkül, direkt hálózatról üzemeltetett aszinkronmotor áramfelvételében még egy fontos okból lehet aszimmetria. A motorra jutó fázisfeszültségek aszimmetriája miatt. Lehet, hogy a motorod tökéletes, a tekercsek ellenállása Ohmra megegyező, a fázisáramok mégis különbséget mutatnak. Mert a motor kapocslécén mérhető feszültségek, a vezetékhálózat aszimmetrikus terhelése miatt, esetleg a vezetékátmérők „nemegyformasága”-sága miatt jelentős különbséget is mutathatnak. Néha 10V feletti különbségeket is. Pláne, ha nullavezeték probléma is van az előttes vezetékhálózatban.
Ne csak árammérésből próbálj hibát megállapítani, hanem ahhoz mérj mindég feszültséget is, és ezekből számolj impedancia értékeket. Vagy mérj inkább üzemen kívüli állapotban, egyenáramú, Ohmos tekercsellenállásokat. Ezek különbségéből vagy egyezőségéből ítéld meg a motortekercsek állapotát.

Szalai György

http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=174752657" TARGET=_fnew>Ez is mágneses forgórészű motorhoz való.
 
http://www.baldor.com/downloads/manuals/_downloads/1202-701.pdf" TARGET=_fnew>De mivel a Te motorodhoz a lentiek szerint nem ilyen kell, ezért erre is rátettem a piszkos mancsomat.

Varga Ferenc

Emberek, már 20 éve tekercselek, mérés ide vagy oda külnbség mindig van , és lesz  is, míg  van kölönböző szenyezetségű vezető, feszülség ingadozás,nem megfelő forgórész kiegyensúlyozás,
csapágyilesztés,a légrés (a forgórész központossága az állórészhez képest) és mint írtátok a szakik is.
Én azt szoktam mondani hajtani kell, és kiadja magát a hiba.
De ez a külömbség  szerintem elhanyagolható.