Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

A múltkor szóba került egy SIEG névre hallgató többfunkciós „gép”.
Lenne valakinek dokumentációja az elektronikájáról?
Esetleg olyan fórumtárs, aki sikeresen átalakította az elektronikáját, hogy kicsit erősebb legyen a motorja?
Előre is köszi!

svejk

Mehanizmus guruk!
Ugye jól gondolom, hogy az alábbi dörzskerekes hajtásnál az egyik forgásirány esetén kisebb F feszítőerővel tudok ugyanakkora teljesítményt átvinni megcsúszás nélkül?
Kék vagy zöld forgásirányhoz tartozik kisebb F erő?
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/d%f6rzshajt%e1s.JPG" border=0>

000000000

Guru nem vagyok, de a kék látszik egyértelműnek.

Rabb Ferenc

Aztán miért kellene, hogy különbség legyen köztük??? Az "F" erő kisebbik kerékre átadott része (a rajz szerint a fele) pontosan a nagyobbik kerék tengelye felé irányul. Tehát szimmetrikus a kialakítás, vagyis tök mindegy, merre forgatod.

svejk

Nem tudom, ezért kérdezem itt a béna vagyok topicban :(
Valami olyan érzésem van hogy egyek irányban mintegy ráfelé húzza magát a másik kerékre...

Rabb Ferenc

Ez akkor lenne igaz, ha a nagy fekete "X"-et pl megemelnéd. Ekkor ha a nagy a hajtó és a kicsi a hajtott - a kék irány a nyerő. De ha a kicsi forgatja a nagyot - akkor a zöld.

svejk

Az F erőt ne nézd mint vektort, lehet hogy a forgáspontban egy hajtűrugó biztosítja a nyomóerőt.
Valamiért nekem is a kék a szimpibb :)

Szalai György

Én sem vagyok guru, csak sámán.
(Mondják nekem néha, hogy neugassámán.)
A mindkét irányban egyenlő feszítőerő mellett tenném le a voksomat. (Már ha van nekem olyan.)
Szerintem nem húzza magát mintegy ráfelé. Ha kerekek futófelülete nem valami speckó egy irányba rendezett, hanem homogén.

Rabb Ferenc

Nem az a lényeg, hanem az, hogy a két kereket összekötő egyenes merőleges a kisebbiket és a fekete "X"-et összekötő egyenesre. Tehát a kerekek érintkezési pontjában csak a két tengelyen átmenő egyenes irányú erő van. Ha megemeled (vagy lesüllyeszted) a csuklópontot, rögtön lesz egy vízszintes komponens is. Az felborítja az egyensúlyt forgásirány váltáskor. Egyszer hozzáadódik a súrlódó erőhöz, máskor pedig kivonódik belőle. De ez most jobbra-balra szimmetrikus.

Rabb Ferenc

A voksodat tartogasd holnapra, és jól gondold meg hová teszed a nagy fekete "X"-et!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ORCA17

Szerintem Ferinek van igaza. Gyakorlatból tudom.
Mi ilyen dörzshajtásos segédmotoros kerékpárokat gyártottunk
http://web.t-online.hu/obigabi/Velosolex-Moped-3800.jpg" border=0>
Az elv ugyan az, mint a rajzon.
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

Rabb Ferenc

Na ugye! Ezek szerint hátrafelés is ugyanolyan gyorsan lehet biciklizni, mint előre. Csak egy kicsi többet kell gyakorolni. [#eplus2]

svejk

No akkor nyilván rossz volt a kérdés és a rajz.
 
Új rajzot készítettem mert ez a reálisabb az adott helyzetben, tehát a dörzhajtással egy lineáris mozgást kell kivitelezni, a kerék a meghajtó.
Ugye jól értelmeztem a forgáspont helyzetének fontosságát?
(a forgáspont és a kerék tengelyének távolsága természetesen mindhárom esetben egyforma lenne)
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/d%f6rzshajt%e1s1.JPG" border=0>

ybm4ifb

Remélhetőleg azért pedált is adtok hozzá..