Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk

De ha már itt vagyunk ebben a jónevű topicban feltennék én még a számomra érthetetlen két kérdést biciklivel kapcsolatban.
Vagy várjuk meg míg a dörzskerekes lezajlik?

000000000

Azt hiszem, ott van a gond, hogy nem vetted figyelembe (és mások sem) a csuklópontra felírt nyomatéki tételt. Ugyanis párhuzamos karállásnál is ahogyan már írtam (#6405, #6431) differenciál képlet érvényes, azaz forgásirányfüggő ez a mechanizmus, így Svejk érzése helyes volt. Egy olyan karállás van, amikor semleges ez a rendszer, de ezt még senki nem írta, mi az a karhelyzet. Persze ezek után könnyű lesz kitalálni...

Rabb Ferenc

Nekem inkább a biciklisekkel és az őket elvtelenül mindenben, mindenkivel szemben  támogató törvényekkel kapcsolatban lenne néhány kérdésem. De nem merem feltenni, mert még lerasszistáznak.

svejk

Szerintem jobb ha megírod :(

Rabb Ferenc

Ne csigázz tovább! Melyik az a karállás?

KoLa

[#eljen]Megfejtve a probléma

KoLa

Jöhet a következő fejtörő![#wave]

svejk

A hagyományos bicikliknél a középagy jobb oldali (lánckerék felőli) csapágy csészéje miért balmenetes a legtöbb kerékpáron. Ez így kifelé akar tekeredni.
 
A másik pedig a pedálkérdés...miért a bal oldali pedál a balmenetes, holott pont fordítva lenne logikusab, vagyis hogy menet közben ráhúzódjon a menet.
E két kérdés már gyerekkorom óta foglalkoztat.

svejk

Próbáltam már magamnak a csapágygolyók forgásirányával magyaráni, de nem voltam meggyőző :(

000000000

Amikor a kerületi erő hatásvonala áthalad a csuklóponton, azaz a dörzskerekek érintője átmegy a csuklóponton. Ilynekor NULLA csak a forgatónyomaték, erre a pontra, azaz ekkor tényleg irányfüggetlen.

svejk

Érintő-érintő, de sok érintőt húzhatok...
Vagy arra gondolsz amikor a forgáspont a lineáris mozgás síkjában van?

Rabb Ferenc

A rúdban csak rúdirányú erő ébredhet. Tehát a csuklópontra nem hat forgató nyomaték semmikor.  
 
De már megvan az új gumicsont. Ugorgyunk! Mondá Pósalaki úr (is)

KoLa

Talán azért mert ha kilazulna, akkor még tovább tudsz kerekezni - ha lazuláskor ráhúzza magát akkor még tolni sem tudod úgy beszorulhat!?!?
Nem vagyok benne biztos mer' útálok biciklit szerelni:)))

000000000

Nem tetszik ez a lineáris mozgás nekem..., de ha jól értem, amit mondasz akkor ott igen.
Inkább az eredeti két dörsztárcsás rajzodat nézzük, annak van csak EGY érintője (ami merőleges a két tárcsa középvonalát összekötő egyenesre), és ezen az érintőn kell lennie a forgáspontnak is. Persze mivel van rugalmas deformáció is ez a valóságban valahol mindig eltorzul kissé, hiszen nem pontszerű két gumírozott henger felfekvése.

Rabb Ferenc

Svejk! Szerintem Te fordítva raktad össze a bringádat. Nem Téged látott Bodi debrecenben hátrafelé bringázni? (#6430)