Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

ORCA17

Nem szeretném ha "OFF" lenne, ezért csak a linket teszem ide és http://web.t-online.hu/obigabi/3800_as.gif" TARGET=_fnew>ITT tanulmányozhatod a felépítést
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

Rabb Ferenc


s7manbs8

Nem tudom, mi olyan nehéz, régebben ilyen se volt. Most a legújabb kínom az, hogy vettem egy kerékpár fújtatóba való tömlőt, a normális boltban, nem piacon. Na és a használatakor előjöttek a hibái. A szelepbe dugandó kis kúpos rézhegy szépen kiugrik a tömlőből, ugyanúgy a másik végén levő is. Ezek a gyártók se igen tudják hány Newton erővel szorítsák rá ezeket, pedig van bennük egy váll, hogy ki ne jöjjön, de az összepréselt bilincs is ahogy látom olyan vékony anyagból sikerült, hogy én a kis gyenge kezemmel össze tudom szorítani, na ezért pl.
 
A kerékpár belső gumit meg a harmadikat hoztam el, ami már nem totál lyukas, de még mindig leereszt. Az elsőnek a szelepe volt rossz, a másodiknál maga a tömlő volt lyukas, a harmadik meg csak átenged finoman gondolom az egész felületén, mint egy szita, de az kibír vagy 2 órát, úgyhogy fizikai edzésként, mivel szellemi ember vagyok inkább ezt már nem cserélem le, hanem mindennap kétszer felfújom, ha menni kell, ezáltal ZÖLD is vagyok, meg edzett.

ORCA17

esetleg próbáld ki: vedd ki a belsőből a szelepet és szuszakolj bele egy kis síkport (hintőpor).[#integet2]
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

s7manbs8

Majd lehet fogok egy nagy hordó vizet és beteszem a kereket, hátha látszik hol jön kifele a levegő.[#circling]

ORCA17

azért javasoltam a síkport, mert a mikro-porozusságból eredő hibát, nem biztos hogy látni fogod. Sok belsőt "javítottunk fel" így. Sok a korom a gumi anyagában és csak apránként válik ki belőle. (made by china)[#boxer]
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

s7manbs8


s7manbs8

Vagy valami jófajta régi szelepgumi kellene bele, amivel régebben csuzlizni is lehetett.

279nwbpsa

Úgy három éve,egyik haverom bringájának hasonló baja volt.Egy kevés defektjavítót tettünk bele,meg talán picit még pumpáltunk is a gumin.
Akkor utoljára. :)Azóta úgy használja a biciklit,pumpálnia sem kell.

s7manbs8

Az a defekt javító micsoda ?

279nwbpsa

Arra való,hogy ha útközben defektet kapsz autóval,motorral,akkor a kerékbe juttatva ezt az anyagot,el tudsz jutni,egy szervizbe,vagy a telephelyedre.Nem "végleges" javításra találták ki.Viszont,mint mondtam,a haverom bringájának jót tett.Kb. úgy néz ki a flakon,mint egy purhabos doboz.600-800Ft-ért már kapható.Legalábbis a minap láttam valahol ilyesmi áron.

s7manbs8

Az a baj ezekkel, hogy drágább, mint ha cserélem a gumit. Autónál lehet megéri persze.

279nwbpsa

Hát,ez a kényelmes ember megoldása,nem a spórolósé. :)

000000000

Talán már unalmas a sok hozzászólásom, de mindig találok némi pontosítani valót. (Cogito ergo sum qui sum et sum cuiqe! ...Descartes után szabadon - "gondolkodom, tehát vagyok aki vagyok és mindenkinek adjuk meg a magáét!")
 
Ígérem, ez lesz az utolsó és többet akkor sem írok, ha nekem lenne kérdésem. ... De ezt még...! Jóóóóó!
 
Tehát: a Solex motor minden bizonnyal úgy indul, hogy először a nagy kerék hajtja meg a motor kicsi kerekét, ezért - hozzá képest - "hátramenetben" is kell jócskán tapadás.
 
Ezt csak úgy lehet elérni az előzőekben vázolt konstrukció esetén, ha motor meghajtó kerekének felfelé irányuló mozgását limitálják, ill. ha egy megfelelő rugóerőt alkalmaznak. (Esetleg mind a kettőt együtt.)
 
Azonban nekem úgy tűnik, hogy ezt a karos erőfokozó- erőcsökkentő szerkezetet itt nem alkalmazzák, hanem egyszerűen beállítanak egy bizonyos távolságot (gumira ható erőt) a felni és a motor meghajtókereke között, a többit pedig rábízzák Pascal törvényére.
 
És még egy link ... kicsit lassú, nehézkes, de akit érdekel ez a konstrukció, annak igazán érdemes letölteni!
 
SZERVIZ KÉZIKÖNYV !!!
 
      http://velosolex4600.over-blog.com/pages/_Dealer_Training_Manual_October_1975_4600_V2_service_manual-1060111.html" TARGET=_fnew>