Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Nincs meg még a táblázat, illetve egy régebbi DOS-os programom adathalmazaként van meg. Ezt lenne jó valahogy átültetni a windows-os környezetbe. A DOS-t is megtartanám, mert ha hirtelen kell keresni akkor a DOS-os rendszer hamar feláll.
Gondoltam rá én is, hogy nem a táblázatkezelőt kellene nyektetnem ilyen célra, de adatbázis kezelőnek még nem néztem utána.
Köszi a válaszodat, megpróbálok egy ilyen irányt megcélozni, ez legalább egy lökés volt.
Régebben annyira idegenkedtem a táblázatkezelőtől, most meg már annyira megkedveltem, hogy mindenre ezt akarom használni, ha jó ha nem... :)))

000000000

Ferenc! Bocsi, de a "talicskát" ne keverd össze az aktív motoros dörzshajtással!:) Ez két különböző mechanizmus. Gondolkozz!!!:) [#vigyor2]
Mellesleg a mechanika a világ egyik legnehezebb tudománya. Ha majd szembejön Veled egy N dimenziós merevségi tenzor, Te is rájössz erre, de még egy megoszló, összetett terhelésű, több támaszú tartóba is beleizzad az ember. Magamat nem tartanám ennek a témának a szakértőjének, de tudod az úgy van, ha már az egyetemen le tudsz nagy nehezen szigorlatozni mechanikából, valami ragad is az emberre.
A mechanika alapfontosságát meg talán a topikom szösszenetei alapján már sokan érzik, mivel az összes CNC hajtástechnikának is ez a fő korlátrendszere!

000000000


Rabb Ferenc

Gondolkoztam, és minden szavaddal egyetértek! [#worship] Csak sajnos egy dolog nem derül ki hosszas és elvonatkoztatott okfejtésedből: miért változik a két ellentétes forgásirány esetében az átvihető nyomaték? [#nemtudom]

keri

Az adatbázis kezelő is ilyen lesz. Eleinte idegenkedsz tőle, de ha megérted, akkor rájössz hogy csak a táblázatkezelő kibővítése számodra.
 
Szivesen elmagyarázom neked és ha érted az alapjait akkor a körítés már nem fog gondot okozni, elvégre ez nem egy "N dimenzós merevségi tenzor" ;-)
 
Egy jó adatbázis felépítése egyetlen táblázatnál kezdődik, amiben minden egyes adatváltozatt egy új sor.
Ezt az egy táblázatot úgy kell felbontani több táblázatra, hogy minden egyes adat csak egyszer szerepeljen bennük, és mindenhol máshol csak hivatkozás legyen arra az egy adatra. Így lehetséges üzembiztos adatbázist kialakítani.
 
 
pl.: van egy ilyen fejléced a kiinduló táblázatodban:
Név, Lakcím, Anyjaneve, neme
 
Ugye az világos hogy egy lakcímen lehet több név is, valamint azonos anyától is származhat több név, és a lakcím és anyaneve nem féltétlenül esik egybe, ezért ahány név van annyi sort kell leírni, így előfordul hogy több sorban is szerepel ugyan az az adat.
 
Az viszont elég világos hogy adott emberhez általában egy nem (férfi/nő) tartozik.
 
Így létrehozunk két táblazatot.
Az első tartalmazza a "Nevet" és "Nemet", valamint egy hivatkozási számot az "Anyjanevével" és egy hivatkozási számot a "lakcímmel"
 
Második táblázat "lakcím" és egy sorszám ami a hivatkozási szám.
 
Az anya neve ugye a NÉV táblázatban van ezért az anya hivatkozási száma a NÉV sorszáma lesz, ami nem változik (önkényesen)
 
Így már csak egyszer szerepel minden adat. Bármit megváltoztathatsz, új adatot beilleszthetsz, vagy törölhetsz és nem lesz logikai ellentmondás az adatbázisban.
 
Tehát ha megváltozik az anyád neve, akkor csak átírják azt az egy nevet, és lekérdezéskor a gyerekei sorában is ez fog szerepelni, anélkül hogy ott át kellet volna írni bármit is.
Ha megváltozik a lakcím akkor nem kell átírni az egész címet, hanem egy meglévő cím sorszámát kell átjavítani annál az egy embernél aki elköltözött.
 
Ha kíváncsi vagy egy személy adataira, akkor kell egy adatbázis lekérdezést csinálni, ilyenkor a hivatkozási szám helyére beolvasod a hivatkozott adatot, és visszakapod az eredeti sor minden adatát.
 
Ha van egy DOS-os adatbázisból származó adathalmazod, akkor nincs más dolgod mint az adatbázis kezelőbe beemelni az eredeti táblázatokat, ez nem túl bonyolult. Ez után pedig már azt csinálsz vele amit akarsz.
Az Office-os adatbázis kezelők tartalmaznak egy űrlap kezelőt is. Ezeknek a rublikáiba lekérheted a kívánt adatokat a tetszőleges szűréssel és rendezéssel.
 
Ha csak egy táblázat van a DOS-ban, akkor neked kell felbontani megfelelően, de persze nem kézzel hanem célirányos szűrésekkel tudsz új táblázatot létrehozni. Így neked csak az adat struktúrára kell figyelned, nem kell foglalkoznod az adatok tömegével.
 
Ha valami nem világos kérdezz.
Az office-os adatbázis kezelőt nem ismerem, de ahogy néztem nagyon egyszerű és logikus a kezelése ha a fenti alapokkat érted.

7vpav5d32

Mert egyik irányban a forgás fel kényszeríti a görgőt ami surlódás csökkenést eredményez a másikban meg szinte magára húzza ami növeli a kapcsolatot. Szerintem a Lámpás gördülési ellenállásra tett gondolatára jobban kell figyelni mert ott komoly energia veszteség lehet.

000000000

Picit csalódtam Benned, túl sokat értetlenkedsz...
Sokadszor írom a magyarázatot: A motor terheléskor aktív nyomatékot termel, ami az egyik irányban az összeszorító erőt gyengíti,  a másik irányban erősíti (magára akarja húzni, és extrém szög karállásnál akár be is feszülhet a rendszer), kivéve azt az esetet, amit már elmagyaráztam (Svejk le is rajzolta, és megértette a #6469-ben).
Egyébként pont ezt a jelenséget sokszor ki is használják ezzel az okos géppel, mert úgy méretzik a karállást, hogy egyik irányban egészen kis nyomatéknál megcsússzon, a másik irányhoz képest! Differenciál nyomaték hajtás!
De ha volt pl. szalagos magnód (Pl. ZK 140, stb...,) ott ezt a gyakorlatban is tanulmányozhatod gyorscsévéléskor.

000000000

Tisztelt akadémiai székfoglaló urak!
 
Kíváncsiságból elolvasgattam a kerékpáros dörzshajtás "esszéit".  
 
Úgy vélem, sokan sok jó és kevéssé jó okfejtéssel járultak hozzá épülésünkhöz.
 
Egy összefoglaló és a gyakorlati kivitelt végképp megalapozó okfejtést azonban nem leltem fel. (Lehet, hogy az én hibám, :( ) ezért most én is megpróbálkoznék az "akadémikusok" közébe férkőzni...
 
Csak nagyon röviden és világos érthetőséggel (talán nem feltétlen tudományos igényességgel, de könnyen beláthatóan és az "asztalon" is kipróbálhatóan):
 
1., Ha a felfüggesztő rúd merőleges a kerékre, akkor a súrlódást kiváltó elő csak a merőleges komponensből áll. A hajtás innen "igyekszik kibillenteni (a dörzskerék kigurulni a felső támasztópont alól, ami csökkenti sőt, majdnem megszünteti a leszorító erőt - ha hagyjuk, hogy megtörténjen). - Ez tehát nem a legjobb megoldás.
 
2., Az előbbire merőleges helyzet .... fentiekből következően szintén nem "ideális" megoldás!
 
3., "Arany középút"! A haladási irányra 45 fokos szöget bezáróan (természetesen a megfelelő oldalon - ami könnyen belátható annak függvényében, hogy előre, vagy "hátra ;)" akarunk e "hajtatni"! Így maximális a járulékos leszorítóerő ami a geometriából és a súrlódásból adódik.
 
.... Remélem, világos volt és érthető..! - (És talán még nem is hazudtam.) (Ha mégis, utólag megkövetek mindenkit!)
Üdv.  

000000000

Látjátok ez a dörzskerekes példa is azt mutatja, röhely a mai világ ... Minden már mikrokontrolleres, szervózunk össze-vissza, GB nagyságú csodálatos virtuális reliefek verik ki a szemünket a monitoron, közben meg azt sem tudjuk igazán, hogy működik egy talicska, vagy egy reszelő, de még tán egy kalapáccsal is bajba kerülnénk, ha jobban utána néznénk az elméletének.
Szép kis világ, idejutottunk...Ohh Istenem...[#rinya][#nyes][#ejnye1]

D.Laci

Kéretik a nevem csupa nagy betüvel írni!!! :)
DOROGI

keri

Ha vígasztal, szerintem elég jól elmondtad, illetve mások is leírták és nekem úgy tűnik csak Ferenc nem érti.

000000000

....Utóirat! (Mielőtt szó érné a ház elejét! :) )
 
-Természetesen a 45 foknál hegyesebb szög nagyobb leszorító erőt produkál, de a felfújt kerékpárgumiban létrejövő alakváltozásból eredő erők és teljesítmény mindent összevetve inkább veszteségként és a kerék idő előtti elhasználódásaként jelentkezik, ami ugyebár kerülendő. (Így jött ki a nagyjából optimális 45 fok.)

000000000


ORCA17

Hogy mennyire igazat adok Neked....egy kis kortörténeti visszatekintés a dörzshajtás multjáról (a mai napig népszerű és gyártják!)
http://pagesperso-orange.fr/cyclo60/cinema-1.html" TARGET=_fnew>SOLEX anno
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

000000000

Köszi! Nagyon kedvcsináló egy oldal! ...Hogy nekem miért nincs (még) egy ilyenem..!?  
 
(Ámbár az erőátviteli konstrukció finomságait még nem sikerült fellelnem, hogy igazolva lássam a leírtakat..!)