Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Köszi a segítséget.
 
Egy működő gőzgép makettet szeretnék összehozni.
Kétcolos munkahenger átmérőre gondoltam. A baj, hogy adatokat nemigen találok. Az is lehet, hogy rossz helyen keresem.
Ha jól értem, varrat nélküli csővel kell próbálkozni.
Ha hegesztett karimával csatlakoztatnék, milyen eséllyel indulhatnék?

PSoft

Egy érdekesség a csőhöz,és a nyomáshoz.
 
A Harley-k csővázát úgymond "satuban" hajtogatják.
Ezt a nyers formát ledugózva sablonba teszik,és xx-száz bár víznyomással "felfújják" a sablonban,igy alakítva ki az átmenet nélküli íveket,formákat.

000000000

Tényleg, nagyon érdekes. Így akár átmérőkülönbségeket is eltudnak érni?

000000000

A minap láttam a Discovery-n hogy a réz T-elágazásokat csinálták így. Megnyomták hidraulikával, a közepe kinyomódott így hozva létre a T szárát. Már csak levágták a végét és kész is volt.

43pbwjg8s

Más helyen hajlékony mégis erős anyagot tolnak a csőbe és ugy hajlítják.
Hogy mi az sajnos nem tudom megmondani.
Olyat is jhallottam már, hogy homokkal töltötték fel a csövet.

keri

Nézd meg a http://www.motorcyclenews.com/upload/218282/images/V-rod.jpg" TARGET=_fnew>Harley V-rod-ot.
A vázat és a kipufogókat is ezzel az eljárással alakították ki.

keri

Annak azért nem kell túl nagy nyomás.
1-2Bar nyomásról az enyém annyira pörög hogy szét is repülne ha a hagynám, pedig nekem csak 10mm-es a hengerátmérő és hosszú löketű.

keri

PVC :)
Villanyszerelő boltban lehet kapni ilyen csőhajlítót, mert a villanycsöveket azzal szokták behajtogatni a kanyarba.

keri

Persze kérdés mit akarsz meghajtani vele.

000000000

Köszi a tippeket, de én inkább azt szeretném, ha a csövek megtartanák eredi alakjukat. Pl. egyben maradnának.

000000000

Egy kis áramfejlesztőt hajtanék vele.
Ha lenne tapasztalat, lehet, hogy nagyobb áramfejlesztőben gondolkodnék.
 
Lenne valami skicced a gépedről?

000000000

szia!
kis és középnyomásu gözrendszereket is karimás közésel épitenek ki !

000000000

Még egy érdekeség a discoveriröl vékony falu csövet feltöltöték folyékony szapan -30 fokra lehütve megszilárdult a folyékony szapan és ugy hajlitoták meg a csöveket ahogy akarták a szapan megfagyva nem engete a vékonyfalü csövet öszeropani vany megropani kis iveknél sem !
trombita csökigyi meghajtása vékony sárgaréz csöböl mint hangszert igy készölt!

me3ua0a6

Víz fagyasztva vagy homok is megteszi töltőanyagnak. :) Így csináltam már hűtést kis dc motorra vékony rézcsőből.

Rabb Ferenc

Én a destruktív: Két collos munkahengerrel biztosan nem fogsz 350 fokos túlhevített gőzt nyomatni a modellbe 15 bár nyomással. Ha 2-5 bár nyomást el tudsz érni - és hasznosítani, az már jó. Ezt a nyomást pedig bármi elviseli.
 
Ha nagyobb áramfejlesztőben gondolkodsz, gondolj bele abba is, hogy a dugattyús gőzgép az egyik legrosszabb hatásfokú szerkezet. Még a csillagfúvós 424 sorozatú magyar csodamozdony összhatásfoga is 10% alatt volt/van. [#rinya]