Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Egy turbina elkészítése szerintem már nem jön össze otthoni körülmények között. Szintén anyag problémára és persze, megmunkálási nehézségekre gondolok. Nekem úgy tűnt, hogy egy dugattyús motor egyszerűbben kivitelezhető.

000000000

Az RC fórumonhttp://forum.rcmodell.hu/" TARGET=_fnew>(Kattints ide)rengeteg gőzgépes topik van, s köztük nem egy dugattyús gőzgép építés is nagy részletességgel.

000000000

Nagyon egyszerű dolgok ezek. Ha a fölgáz elég, széndioxid és vízgőz lesz belőle a sok hidrogén miatt. Ezek után a vízgőznek a rejtett hője még nagyon nagyon magas, tehát egy felületen kondenzáltatják, kicsapatják, közben hő szabadul fel (lásd párolgás hő, olvadás hő stb). Ennek következtében az eredeti gázkazánhoz képest kb 60%-al jobb hatásfok érhető el. Alapvetően persze ez úgy igaz hogy alacsony vízhőmérsekletű a rendszer (padlófűtés, fan-coil), mert zubogó vízen nehéz a vízpárát kicsapatni. Na és ilyen kazánokat lehet venni persze jó drágán, viszont megéri. Jelenleg pl fűtési korszerűsítési programban lehet ilyenre pályázni is (30%-ot támogatnak belőle)

000000000

„Mondjuk ha ennyire nem értesz hozzá”
 
Valóban nem értek hozzá. Veled ellentétben, nem is állítottam az ellenkezőjét.
Te, ugyanis, adod a jól értesültet és valójában sehol, semmi.
Ha jól tévedek, te annyival vagy előrébb a kérdésben, hogy meg vagy győződve róla, ha akarnál, te tudnál bármit építeni.
Jó dolog az önbizalom.
 
„Nem gondolod ha lenne olcsóbb megoldás akkor az terjedne, nem pedig a napelem?”
 
Már megbocsáss, de egy ilyen ostobácska kérdés érv gyanánt, csak a maunikashow-ban vetődhet fel.
Hogy mikor és mi terjed, vagy nem terjed, hát az ritkán ésszerűség kérdése.
Mindketten tegyünk úgy, mintha otthon lennénk a szeren.
Hogy is volt ez a kezdetben az egyenárammal?
Akiknek ehhez fűződött érdekük, kihirdették, hogy csakis és kizárólag az egyenáramú hálózatokkal lehet egy várost ellátni elektromossággal.
Nagy marhaság volt az állítás. Annak ellenére, hogy ezt a bődületes butaságot a kor egyik legnagyobb szaktekintélye követte el.
Ha, én is méregdrága napelemeket állítanék elő igen nagy haszonnal, én is azt állítanám, hogy ez az egyedül üdvözítő megoldás.
Annyira nem gazdaságos, hogy a technikát nullásra nem lehet kihozni.
Nagy valószínűséggel a későbbiekben sem lehet majd. Nem a műszaki fejlődés fogja ezt akadályozni!
 
„Nézegesd a neten a különböző megoldásokat”
 
Szerinted, amikor ide feltettem a kérdéseimet, hova a túróba tettem? Nem a netre?
Kicsit sem volt kötelező reagálnod rá. Te megtetted.
Köszönjük Emese…

000000000


000000000

A működő makett alatt nem egy színes papírforgót értettem, amivel szaladgálhatok az udvaron.
Ez, az unokáim sportja.

Egyújabbgépépítő

Köszönöm az elmélettel tisztában vagyok, nekem az 1 év megtérülés okoz gondot.

000000000

Nem volt szerencsém az oldallal. A képek nem jelennek meg.

keri

Durván felére esett vissza a gázfogyasztás, ami a kazán jó hatásfokán felűl annak is köszönhető hogy nincs örláng (ami meglepő de sokat fogyaszt) Valamint ez a kazán sokkal kevesebb veszteséggel tudja felmelegíteni a meglévő padlófűtést.
Régi FÉG gyártmányú cirkó és külön vízmelegítő volt. Ezek lettek lecserélve egy kombi kazánra.
A kazán 300ezer körül volt, én szereltem be a gázos csak a pecsétet nyomta rá a garancia papírra.
 
De mivel látom hogy az 1 éven akadtál fent, legyen 2 év. Tavaly előtt ősszel raktam be közvetlenül a fűtési szezon kezdetekor és apám szerint már behozta az árát.

keri

Persze mert senki nem ért a hőtechnikai körfolyamatok számításához.
Hugomat energetikusnak küldtük, ilyeneket tanul a BME-n de még mindig nem tud nekem tervezni rendes stirling motort.
Aki meg tervezett, az nem teszi közzé, hanem pénzért árulja, hiszen sok munkája van benne.

keri

Meg abban rejlik a titka, hogy a forró égéstermékeket lehűti a beszívott levegővel egészen hidegre, annyira hogy hőre lágyuló műanyag "kéménye" van, így nem megy pocsékba a meleg. Persze a víz kicsapódik és ez is további hőt ad le, de alapvetően a hőcserélő a titka ezeknek. Illetve az, hogy nem begyújtja az optimális keveréket, hanem erősen oxigéndús gázkeveréket ami magától nem gyullad meg ionizálással éget el, ezért tökéletesebb és az aktuális igényeknek megfelelően szabályozható az égés, ami további hatásfok növekedést okoz.
Legalább is valami ilyesmit csinál ha jól vettem ki. Sajnos elég zárt a rendszer és nem néztem bele :)

000000000

A stirlin motor a mézesmadzag a hiszékenyeknek.
 
Hogy is van ez akkor?
Mindent tud és mégsem sikerül egy stirlinget összeütni? Valami itt nem stimmel.
Két oka is lehet.
1. a hivatalosan terjesztett tudás nem igazán piacképes?
2. Lehet egyáltalán valóban piacképes stirlinget gyártani?
 
Az iménti hozzászólásod egy kicsit eltért a valóságtól.
Nem azt írtam, hogy gőzmotort, vagy bármit tervezni szeretnék. Elkészítenék egyet egy minta, vagy rajz után. Szerintem a kettő nem egy.
Nézegettem a neten és egyszerű gőzmozdonyról nem sikerült használható leírást találni.

keri

Lehet sértődni. Ez a te bajod, de te azt várod el tőlünk hogy kész megoldást a kezedbe adjuk.
Ilyen nincs és senki nem fogja helyetted kitalálni.
Én csak azt állítom hogy én képes lennék magamnak megoldani, de annyira nincs potenciál ebben a technológiában hogy nem fogok vele foglalkozni.
 
Építettem már stirling motort is, gőzmotort is csak hogy lássam hogy működik. Frankón működnek, de egy igazán hatékony gép azért nem olyan hogy a működési elvekkel és gépészeti dolgokkal sem vagyok tisztában de majd én összerakom úgy hogy valaki elmagyarázza a neten.
 
Ezért neked kell megdolgozni.
 
Mi csak az irányt tudjuk megmutatni merre keressél.
 
De hogy lásd: Fognék egy gagyi 90fokos V motort egy bontóból, kicserélném a hengerfejet, rátennék egy vékonycsövekből felépített hőcserélőt felpumpálnám argonnal (ez van itthon) és már pörög is a stirlingmotor.
Ez azért nem bonyolult.
 
Gőzmotor: Fognék a bontóból egy akármilyen 4 hengeres motort, kicserélném a vezérmű fogaskerekét 1:2-es áttételről 1:1-re és a karburátor helyén nyomnám be neki a gőzt.
Hatékonyság és a gőzellátás megint csak kérdéses, és az is hogy ez mennyire működne napenergiával...szerintem sehogy, mert egy 2kW-os teljesítmény 5nm parabolát feltételezne, ami szerintem jóval nagyobb probléma mint maga a motor.
 
 
Dugattyús motort építenék? Csak kész alkatrészekből, de akkor meg minek fárasszam magam a blokk öntéssel, amikor bontóban az is van és ezeknek a gépeknek a kopott motorok is megfelelnek.
 
Amúgy meg érdekes, én meg tudtam magamtól is találni az ehez szükséges elméleteket, szerkezeti leírásokat, számításokat.
 
További szép álmodozást.

000000000

Szerintem, nem fogtad fel, hogy mekkora butaságokat írtál!
Négyüteműből gőzmotor?
Ez már a gyógypedagógiában is gyenge.
Ha gőzt fuvatunk egy négyüteműbe a tömítetlenség miatt biztosan bejut a forgattyús házba egy kevés, ami kicsapódik. Egy, de inkább két csepp víz elegendő ahhoz, hogy a főtengely csapágyazásának olajzása leálljon és a főtengely azonnal megszoruljon.
Röpke 20 másodperc működés és a dolognak vége.
Hol is itt részedről az a hatalmas gépészeti tudás.
Nem én vagyok az, aki álmodozik minden alap nélkül!
Beszélhetnénk még a négyütemű motorok szelepei a gőzgépben című butaságokról, de szerintem értelmetlen, mert minimális ismereteid nincsenek a robbanómotorokról.
Részemről ennyi.

000000000

hay
mielöt vér fojna itt egy könyebben kivitelezhetö másik ötlet!
gözel valo eletromos áram!
 
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9042740" TARGET=_fnew>tesla turbina index
 
http://www.youtube.com/results?search_query=tesla+turbine&aq=f" TARGET=_fnew>Tesla turbina videok
ez joval egyszeröbb felépitésre mint a stirling![#guluszem1]