Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

s5f8tmfv3

Ha jól emlékszem ezt anno Szobrász vetette fel, jó tudni hogy működik a gyakorlatban.[#eljen]

Nemes Mihály

Nálam istenien bevált.
 

s5f8tmfv3

Utánanézhetsz pl. a Vaterán hátha találsz balanszert ami ellentartana a súlynak. Nem tudom melyik megoldás alkalmasabb a dinamikus mozgatásra, meg kellene próbálni.

Szalai György

Szerintem.
Ha már ismert lesz a marómotor súlya is, akkor akaszthatnál mellé egy pneumatikus ellentartást.
Az csak kissé csökkenti a dinamikát, (nem úgy, mint az ellensúly) és állítható az ellentartó erő is.
(Nem tudom milyen a léptető motorod, nekem van olyan típus, ami kikapcsolva semmit sem tart, mintha nem is volna benne mágnes. És van a szamáriumos, azt meg sem lehet kézzel forgatni.)
Ha megengedhető, működőképes megoldás lehet a gép megdöntése is, hogy a Z ne legyen függőleges. Kérdés, hogy erre mit reagál a másik megdőlő axis.

s5f8tmfv3

Az egyénként mikor derült ki hogy lecsúszik a Z? Amikor kész lett a gép? Számítható valahogy ez a dolog?

s5f8tmfv3

Köszi, akkor én nem írok nekik, egyébként nem értem miért olyan nehéz kitenni az árakat...

Nemes Mihály

Mikor DC szervóról áttértem az Ac szervóra, és megnöveltem a marómotort is.   Itt már kikapcsoláskor süllyedni kezdett a Z tengely.  

Szalai György

És AC servo motornál sem csúszik lefelé a pneumatikus balansz hatására?
Akkor igazán jó megoldás, mert annak aztán semmi öntartása nincsen. Még csak kefe súrlódása sem. Kéne rá az elektromágneses fék. De ha így is jó…

Nemes Mihály

Az elektro mágneses fék is van hozzá de nincs beépítve , mert a fék, csak a kikapcsolásakor lép életbe,  de ha pneumatikát használok akkor könnyeb behangolni a motort , mert akkor mindig a súly és a pneumatika 0-ra egyenlíti ki egymást . míg a a mágnesnél nincs ilyen.

000000000

Ne csinálj mást, csak egy alátámasztást, ami csak akkor kell, amikor kikapcsolod a gépet! Munka közben nem kell semmi. Minden marhaság csak ront a gépen szerintem.

Nemes Mihály

Nem osztom ezt a véleményt.
Nincs értelme tartó áramot emeltetni, a semmiért,  vagyis minek mikor a lefelé ható erőt ki lehett egyenlíteni, egy pneumatikával.
 

000000000


kfhhyweby

Z-ben kb 70 kilót mozgat a léptecs egyenlőre,meló közben nem is lesz gáz"szerintem",de kikapcsolva,marómotor nélkül elindul lefele.

kfhhyweby

Ez úgy derült ki,hogy a csapágyazást nem én csináltam,csináltattam.Vagy szorultak a szánok,vagy billentek,"lötyögtek".Összes csapágy ki.Teflonbetét bele,szorosan illesztve."Szerelt" állapotban felmarva.Aki csinálta bele a perselyeket,az beismerte,hogy 1-2-t kidobott neki az eszterga.Tehát az egytengelyűség ki volt zárva.Szólhatott volna róla.Viszont egy ellensúlyon a Z-re,sima görgős,bowdenes súlyon gondolkodom.

kfhhyweby

A gép döntése kizárt,betonba dübelezve a váza.Pneumatika is kilőve,kompresszor miatt.Így is hangszigetelnem kell még a helyet,ahol van a masina.De az is lehet,hogy vbodi megoldásánál maradok,és hagyom így.