Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Szalai György

A pneumatikus balanszhoz nem kell kompresszor, hiszen a marómotor súlyával ellent tartó levegőnyomást nem kell változtatni, míg a motor súlya nem változik. (Motorcsere)
Az csak egy munkahenger, aminek a dugattyúja együtt mozog fel-le a Z-vel, hengere pedig az Y-hoz rögzített. A henger nyomott oldala egyetlen szál csővel csatlakozik a henger térfogatától nagyságrenddel nagyobb légtartályhoz. A henger, cső és tartály alkotta rendszer nyomását egyszer kell megfelelő nyomásra felpumpálni. (Mivel tökéletes tömítettség nem létezik, időnként utána fújni is kell.)

000000000

szia
dc motor mint mágnesfék!
ha egy dc motor két kivezetését rövidre záros el nem forgathato a tengely vége ez fel használhato féként is ha kikapcsolod a gépet áram alol egy relé el engedne és rövidre zárná a z tengelyre átételel rászeret a menetes orsora dc motor kivezetéseit!
ha üzem vagyis áram alat lévö gépnél a dc motor kivezetéseit behuzva a relével oldja a dc motor polusait!

kfhhyweby

Így már világos,én állandó,szabályozott nyomású hengerre gondoltam.

kfhhyweby

Ez sem rossz,tehát tegyek pluszba egy ilyen "Tengelyféket"rá.Meggondolandó

000000000

Lásd a szoba bicikli példaképen  elektromos mágnesfék van abbba is a jobbik fajtáknan!

000000000

 Azt nézed ez örök élet! nivs ami tönre menjen bene A mágneses tér az úr!
Akkus furoknban is azért ál meg a tokmány azonak ha leveszed a ravasztol az ujad ot is a ki vezetések vanak gyorsan rövidre zárva!
De ez a mágnesfék csak álando mágnesü dc motoroknál müködik a legjobban!

kfhhyweby

Értem,ugye,te nem magyar vagy,azaz webfordítót használsz.Bocsánat,nehogy sértésnek vedd!

000000000

persze magyar csak gyorsan irok néha!
meg mást is csinálok közben!

Nemes Mihály

Kérdés mikor a Z tengely nem mozog, mert mondjuk egy nagyobb felületen egysíkba martok, akkor mi tartja a motort??? A mágneses fék??
Vagy saját maga??
mikor a nagy súly folyamatosan húzza le!!
 

000000000

 
Szia Ati!
Van még egy parasztos megoldás, amit sokan alkalmazunk. Egy megfelelő hosszúságú sürüre tekert rugót a Z mellé rakni. Ha jól be van állítva, jó eredményt ad.

000000000

szia!
A tartó áram azért van a vezérlésekben ki találva hogy a mechanikai tehetetlenségeket ezel a modszerel küszöbolik ki és a pontos pozicionálást is hogy egy nagyobb tömeg mozgatásánál ne legyenek tul lendülések a mechanikánék a tartoáram azt is megfogja!
Amikor a gépet kikapcsolják Áram alol akar akor a tartoáram meg szünésével a gravitácio lép elönybe mivel a Z tengely az fügölegesen helyezkedik el igy a maro motor nagy sulya lefelé el kezdi huzni a gravitácios erö!
Ere a célra kel valami fék rendszer ( mágnesfék)
mágnesfékben több fajta létezik (eletromos pl.. dc motor ) pasiv mágnesfék mágneses kuplung erös mágnesek polusai közöt lévö távolságal határozák meg a fékezö hatást!

kfhhyweby

Szia Danibá!
 
Igaz is,megpróbálok több változatot is.Az el.... csapágyazás miatt szorultak a szánok!Most kézzel simán ide oda!Teflon lett bele,majd teszek fel képet ide,pofonegyszerű az elkészítése,és tuti!

000000000

Egy kis látványoság pasziv mágnesfék!
Két erös mágneses tér közöt áthuzot szinesfém darabb alluminium...réz örvény áram keletkezik a fémekben és az felépö fékezö hatás lépfel!
 
http://www.youtube.com/watch?v=AlnzhItJhZw" TARGET=_fnew>videó1
http://www.youtube.com/watch?v=nrw-i5Ku0mI" TARGET=_fnew>video2
Elöszeretetel használják hullávasutak vagy repülö gépek hajtomüvének fordulatszám szabályzására vagy fékezésére!!

svejk

Ez is és a #7605-ben vázolt megoldásod sem megoldás a problémára.
Ezek csak akkor fékeznek ha van indukció azaz pörög a motor.
Ettől még szép lassan letekeredik az egész kóceráj.

000000000

Egyébb javaslat???[#rolleyes]
megfelelö nagyságu dc motor rövidre zárva tart anyit a mind a vezérlön uralkodo tartó áram!