Hírek:

Tudnivalók a migrációval kapcsolatban:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a tag neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott tag a régi fórumon nyilatkozik hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
Ha a régi fórumon létező azonosító regisztrációja itt nem kerül jóváhagyásra, annak lehet oka ha a régi fórumon a nyilatkozat nem került elfogadásra. Ilyenkor nem kell újra regisztrálni, a nyilatkozat elfogadása után a regisztráció jóvá lesz hagyva.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

PSoft

Akkor, még egy ötlet.... :)
Régebben láttam egy youtube videót, ahol a  Harley csőváz elemeit hajtogatták.
Ők is ledugózták egyik végét, valamilyen  folyadékkal sok-sok bar nyomással pumpálták a másik végén és úgy hajtogatták a csöveket.
Egyébként, úgy ötven éve én is homokkal tömtem, cementes zsák papírjával dugóztam és melegítve hajtogattam a vastagabb villanyász műanyag csöveket.
Úgy mindig szép, szabályos kanyarok sikeredtek. :)

ywathzay


jani300

Ha unalmas vagyok szóljatok .
Alakul , kivan nagyolva . De felhegesztem még , már mindegy a hegesztés az szinte semmi .
Felületi minőség ,hát kést is kell köszörülni, de lejött velem a fiam és tetszett neki a forgácsolás ...
A középső anyag nyers furatát egyszerűen elmértem ,alapból 50 felett lehetett valamivel .
Brutális lesz ez a görgő .
Még a végén kell hozzá csinálnom gépet is :)
Eszterga ,talán egy éve is már hogy forgott , ideje volt rám szólni . :)

    

jani300

[yt]2SMT5VukrQ4[/yt]

Ez a típusú gép ami tetszik .
Nézegetem ezeket már régóta .
Ez mondjuk azért igen brutál méretű !
Természetesen megvan a homokkal való feltöltés is .
De azt még a lánggal történő hajlítás idején használták ,abban a témában tanultam róla .
Úgy néz ki megint lesz egy befejezetlen projektem :)
De most azért nekiugrottam ma rendesen :)

kisssandor

Sziasztok!
A képeken látható satu hiányzó alkatrészeit szeretném pótolni.
Van valakinek hasonló működésű? Jó lenne tudni hogy milyen a mozgó pofa meg a léptethető rész.

    

Csuhás

Gondolom egy hidraulikus satu alsó része lehet egy nem hozzávaló talp résszel. A hidraulikát kihagyva egy "L" alakú anyával jó erős satu készíthető belőle. Itt megnézheted milyen lehetett a szerkezete fiatal korában:
https://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/hilma_satu/

kisssandor

Köszönöm. Ez nagy segítség, így már van egy kis fogalmam róla hogyan lehet megcsinálni. A talprész is hozzá tartozik- stimmel a skála, a színe és nem látszik nyoma az átalakításnak. Nem tudom milyen gyártmány lehet, gondolom a mozgó pofán volt a felirat.

ng7nsi86f

Hát ez itt van a főúton. Az OK gép.

jani300

[yt]oWdffTwtq4g[/yt]

No ,van egy hajlítógörgőm , átmérő 50 es furattal , átmérő 82 es dolgozó átmérővel 40 es anyaghoz .
A videó tetszik , nem találtam benne hibát .
És még lelki társ is ,ahogyan darabokból összehegesztette a szabadonfutó görgő csapágyházát . :)
Ha már bajlódik vele az ember egy ilyet érdemes .
Most hogy edzettek a tengelyek és a hajlító tárcsák görgők is az azért már profizmus ,nem tudnám megoldani .
Azon gondolkodom már csak ,mekkora átmérője lehet a tengelyeknek ,ahol fogadják a hajlító tárcsákat görgőket .
Szinte bizonyos hogy nem kezdek ilyenbe bele ,kisebbe meg értelmetlen is . Arra ott a hengerítő , kisebbekkel simán elbír , a 40x40 az sok neki ,meg én se bírom kézzel tekerni :)
Szerintem kibeszéltem magamból ezt a témát is :)

  

Vetesi75

Egy közepes méretű hidraulikus van a melóhelyemen, annak legalább 50-es a tengelye (ha arra járok megmérem), kb. 17cm-es görgőkkel. Amit biztosra tudok, hogy a két fix görgő a hajtott, 1-1 3modul-os, 30mm széles a tengelytávnál nagyobb átmérőjű fogaskerék által (egymás mellett részben átfedik egymást). A közös hajtó kiskerék dupla széles és ez az utolsó áttétel kb. 1:3 arányú.

jani300

Köszönöm az infókat !
Az 50 mili onnét van hogy ekkora átmérőjűek a hengerítőm tömör hengerei . Szerintem is kell legalább akkora tengely átmérő egy nyitott vázas ívelőhöz . Pláne hőkezelés nélküli mezei anyagból készítve .
Az összes "házi" építésű ívelőn pici lánckerekek vannak a hajtott tengelyeken , nem is értem őket ,hiszen adja magát hogy ide kell a maximálisan beépíthető legnagyobb átmérő , áttétel .
A hengerítőmön áttétel nélküli kézikar van, és hát bizony nem tudom tekerni ha nagyobbat fognék vele ... Egyik oka hogy nem erőltetem a 40x40 et .
Viszonylag jól megépített kisebbeken sem mutatnak 40x 40 es zártszelvény ívelést .
Holnaptól nekiállok a kapu összeállításának , az ívelendő rész ráér , az a darab majd utoljára fel lesz téve .
Hogy valami látszata is legyen már a sok dumámnak :)
Néztem kész pántokat , hát vannak jó árak ,lehet csinálok ,nyuggerként nem hajt a tatár , meg hát a nyugdíj sem egy végtelen összeg . Az sem utolsó hogy azért szeretem is csinálni ,magamnak !
A görgőre ráment a hétvége de az legalább nem járt zajjal , ötös elektródával is töltöttem , másra úgyse tudom használni   , 170 amperrel is éppen hogy égett , de a kis inverter jól vizsgázott ,névlegesen 180 amper .

jani300

Tetszett ez a videó , ügyes , tapasztalt konstruktőrnek látom .
De ... :)
Most kiszúrtam , hogy a szabadonfutó tengely házánál ,nem törte le eléggé a csapágyházak belső hegesztendő oldalát hogy maradjon is megfelelő keresztmetszetű hegesztés !  :)
A tengelyeken lévő pici lánckerekeket már előbb írtam ,azt külön nem is akartam említeni .
Nekem is van 3 db ,elég komoly modulú fogaskerekem , talán erre a projektre lett szánva ,jó régen , de öntvény ,az nem a legjobb ómen viszont . Talán tettem is róla képet .
Dumálok itt nem hogy csinálnám :)

ywathzay

"Tetszett ez a videó , ügyes , tapasztalt konstruktőrnek látom .
De ... "
Amolyan látványpékség, az ember szeme kívánja, de az esze tudja, hogy ne vegyen belőle, mert felfújt, egészségtelen az áru.
Átpörgettem a videót. Működik a végeredmény, de ez csak kb hobbira való, arra meg drága. Pl a tengelyeknél a lépcsőknél nem látok rádiuszt, az meg hogy esztergával készítette el a hőkezelés után a "csapágyméretet".... nem véletlenül szalad olyan szépen a tengelyre.

Vetesi75

Tizenéve konstruáltam egy 300mm-es, rövid, egy oldalon csapágyazott lemezhengerítőt. (l=250...300, Lv5...6, D=125 és nagyobb) A közepe fix és hajtott, a két szélső henger kétoldalt csapágyazott, szabadonfutó, egy konzolon állítható magasságú. Anyaguk 4"x1/2" acélcső. a támasztók 40-es tengellyel, 2-2db NUP208-cal, a hajtott 2x 22220 beálló csapágyon (táv kb.1méter), ennél a kopasz 100-as tengelyvég szolgál hengerként is és kb. 30cm-es 3/4" lánckerékkel van forgatva 1:3 áttétellel. Csapágyat, tengelyt még nem kelletett cserélni, de a lemezváz renoválása és a lánccsere időszakosan előjön. (Az egész cucc abból a meggondolásból született, hogy munkadarab levételkor ne kelljen bíbelődni a támasztócsapággyal.)

nzf9jvup

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a meglévő Sieg SX1 típusú kínai marógépemhez. XMT 2315 típusú vezérlőpanel (?) van benne és egy évekkel ezelőtt kiszerelt, használhatatlan   potmétert kellene pótolnom amivel a fordulatszámot lehetne szabályozni. A panelen van egy K1 és egy K2 jelű vezeték. A kérdésem, hogy melyik vezetéket hova kell forrasztani a potméteren lévő három lehetőség közül. A potméteren WH24-1 4K7 szerepel.
Bocsánatot kérek ha bugyuta a kérdés! Segítségeteket előre is köszönöm! ????