Hírek:

Tudnivalók a migrációval kapcsolatban:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a tag neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott tag a régi fórumon nyilatkozik hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
Ha a régi fórumon létező azonosító regisztrációja itt nem kerül jóváhagyásra, annak lehet oka ha a régi fórumon a nyilatkozat nem került elfogadásra. Ilyenkor nem kell újra regisztrálni, a nyilatkozat elfogadása után a regisztráció jóvá lesz hagyva.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Robsy1

A motor konkrét adatai alapján most is az van, amit látatlanban legelőször írtam reggel, azaz 50V DC tápról járathatod.
Ez a motor úgyse fog 400-600 rpm fölött már jól teljesíteni, ehhez meg bőven elég lesz az 50V.
Mivel van DC48 tápod kész is megoldás.
Sok sikert a használathoz, a próba pörgetésekhez.

f6wxu23gd

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Most már nyugodt lelkiismerettel engedem rá a dc-t. A többi már menni fog.
Mégegyszer köszönöm!

Ebbe lesz:

          

ywathzay

Tudatlanként kérdezem, ha van egy meghajtóm ami váltófeszültséget kér, akkor én azt büntetlenül megtáplálhatom simán azonos értékű egyenfesszel? Akkor miért nem az van ráírva, hogy mondjuk betáp: 48V ac/dc.

Robsy1

A vezérlőn számos feliratozási hiba van, többek között a  tápegység bekötési jelzése is rossz.

A DM860xx vezérlő család biztonságosan 24-80V DC-ről járatható. Egyes típusok 110V DC-t is kibírnak, bár én ezt senkinek nem javaslom, de még a 60V DC feletti tápellátást se (hiszen a léptetőmotoroknak csak pár százaléka tudja ezt kihasználni).
Ha pedig van benne Greatz híd, és utalás a váltakozó áramú betáplálásra, akkor a fentiekben közölt DC feszültségek ~ 0.7-szeresével is meghajtható.

jani300

Szia !
Ez a hengerítőm !
Tegnap délután izmoztam kicsit vele , de nem bír igazán a 40x40x2 es zártszelvénnyel .
Lapítja , az él sarkosodik .
40x10 es laposvas nem volt gond neki .
Kerstem pécsett céget aki hengerít de eddig nem találtam .
Imerősé majdnem kész ,de hát az a majdnem ....
Most két nyomi ívelt zártszelvényért ,már nem akarnék gépet készíteni .
Ami ötlet még motoszkál , csinálok csőhajlító pofa szerű ívet , ellen oldalon ,két billenő lapos alátámasztóval .talán .
Minrt a régi csőhajlító , ma láttam is csőhalítót a méhben ,de hát van kettő is . Na meg akkor a mai turkálásom is felteszem :)

    

Robsy1

Egy Ötlet: lánggal melegítsed meg a zártszelvényt 400-600 C fokra, akkor már könnyebben tudod hengeríteni.

jani300

Szia Tibor !
Melegítés , hát az lenne valami :)
Hát ,feladom ...
40X20 as zártszelvényből szerintem simán menni fog .
Lapjára . Itt nincsen olyan akinek feltűnne .
Aki meg érti és kinevetne , hát az úgyis hozzám jön :)
Legfeljebb kicserélem egyszer ha ismerős befejezi a gépét .
Végül is csak egy normálisabb kapu a cél .

ywathzay

Bizonyos mértékű deformáció biztos hogy fellép. A hengerítő kivitele nem a legmegfelelőbb, közel vannak egymáshoz az alsó hengerek, de én úgy vélem túl kicsi rádiusszal próbálkozol. egy 2 méteres kapuszárnyon egy 5m rádiusz az nagyon lágy ív. Mondhatnám azt is, van esztergád, a hengerítőre tudnál vállas görgőpárokat tenni, sokat javítana a helyzeten. Meg kis lépcsőkben, türelmesen haladni. Ha megnézel egy ívelést általában ahol fogást veszel, ott mindig kialakul törés. Ezért szoktak mindig + 50-60 cm (gépfüggő, anyagfüggő ráhagyással) kalkulálni, és az leesik a végén. A falvastagság pedig bármilyen hihetetlen, pozitívan befolyásolja az ívelés minőségét. Minél vastagabb falu a szelvény, annál szebb lesz a végeredmény.
Ismerősöm kapuhoz úgy ívelt, hogy fából megcsinált sablonra ráhúzta az ívet, igaz a kirugózás ilyenkor nagyobb, de aztán mivel 2 egyformát készített, ebből lett a kapu.

D.Laci

Beton villanyoszlop?

Valami közzé berakod (akár egy satu) és sűrűn egy picit húzolrajta.  
40*40 csipkés zártszelvényt könnyedén megíveltem.

jani300

Minden igaz amit írsz !
A felső görgőn azért van ráhúzva a vastagfalú csődarab hogy kevésbé törje az anyagot .
A vasból készült profilozó ívdarab ötletemről írtam is tegnap , műhelyprésbe téve .
Egyelőre megpróbálom a negyvneszer huszast , aztán még az is lehet később kicserélem .
Lényeg legyen átláthatatlan .valahogyan jobban kinéző kapu .
Ma délelőtt is kérdezték : AKKU ,VASHULLADÉK ?
Mondtam roti van ,avval kell intézni :)
De két méter zártszelvényt már elintéztem , lehet visszateszem a gépbe és meghajtom jobban ,és ráteszem a meglévő kapura ,és akkor nem sürget semmi .
A mostani kapunak már nem fog ártani :)

  

Bicska

Nálam is tervben van egy ilyennek az építése, de nem tudom mikor lesz rá idő és lelki erő :). Egyébként sok évvel ezelőtt volt itt a fórumon valamelyik topicban pár jó terv, leírás, sőt tán becsatolt youtube videó is, de utólag más sosem találtam meg amikor kerestem.

jani300

Hát ..
Jakkari-jakkari ,fogd meg a söröm ...:)
Van itt minden csak fel kell turbózni magam .
Görgő lesz ,csak most fel kell kicsit szabályozni a gyártásközi félterméket ,mert utána már gond lenne megfogni ,tokmányba , legalábbis egyszerűen .
De már lenne hová vinni ,fusiba ,de nem lehetek ott , túrókat , elégvolt elcseszni 2 méter zártszelvényt :)

        

jani300

Hupsz ,egyik kép kétszer lett véletlenül .

  

PSoft

IdézMondtam roti van ,avval kell intézni...

Látom, a fényképészt is elég éberen figyelte. [#kacsint]

ng7nsi86f

Nekem azt tanították, hogy ha kanyarítunk zárt szelvényt, csövet, hogy meg kell tömni homokkal, ledugózni, úgy hajtani.