Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

7yuwiauee

Van némi fejlemény az ügyben.
Ma kiderült, hogy az Y tengely vezérlőjén van egy kapcsoló sor, amiről idáig azt hittem, hogy teljesen minden ki van kapcsolva, mint gyári alapbeállítás.
Kiderült, hogy kapásból az SW9-SW10 kapcsoló OFF állásban egy funkciót bekapcsolt, ami bekavart a mozgásba.
Ezt teljesen kikapcsoltam, majd az történt, hogy most nem a vágott betűk (pl. A és W) bal szárai lettek dupla vastagok, hanem a jobb oldaliak.

Próbálkoztam ennek a 2 kapcsolónak a beállításaival, és a 12 ms állásban már egész egyenletes lett a betű szélessége, viszont a hullámosodás változatlan kb.
Vágtam 100 mm-es köröket ezzel a beállítással, és 100 mm/s-nél a kör egyik átlója jó, a másikban van 0,7mm. 300-as sebességnél szintén az egyik átló jó, a másikban 0,9mm van.

Próbaképp kicseréltem a Y vezérlőjét a Z tengelyével (ami egy másik, egyszerűbb típus), és pontosan ugyan az az eredmény lett, mint az eredeti vezérlő ,,kikapcsolt" beállításával.
Az A és W betű jobb szárai lettek dupla vastagok.

Viszont kíváncsiságból a meghajtó 940 mm-es tengely jobb oldali kerekét kiékeltem, majd a bal oldalon lévő motor 20 fogas szíjtárcsáját két újjal megszorítottam, majd jó pár millimétert tudtam csavargatni rajta úgy (különösebb erőkifejtés nélkül), hogy a jobb oldal meg sem moccant. Tehát sajnos nem úszom meg a dupla motort.

Ennek alapján szerintetek megoldható egy meghajtóval a két motor vezérlése?

A lépésvesztéses tesztet egyelőre még nem tudtam megcsinálni, de amíg ilyen hibák vannak mechanikailag, szerintem ráérek vele.

    

TBS-TEAM

Az első és fő problémát kell megoldani:
Megnéztem újra az első videót.
Az összekötő tengelyen lévő bordáskerekek rögzítése nem megfelelő, sima csavarokkal és egy kis lapolással nem lehet szilárd kötést biztosítani.
Retesz kötést kell kialakítanod+hernyocsavaros rögzítés az a legolcsób megoldás, vagy zsugorkötés (A hasított patronnal ellátott szorító a súrlódó erő segítségével mindkét alkatrészfelületére feszülve viszi át a megkívánt nyomatékot.) ez jóval drágább és ilyen kis átmérőben már nem igazán elérhető.
Nem kell két motor.
Ha megvan a fix kötés akkor a gyorsulást kell beállítani ahogy írtam elözőekben.

A hullámosság a léptető felbontásából adódik.
Még mindig a kérdés mennyi impulzust tud kiadni a vezérlő?
Ez kideríthető ha a motorvezérlők felbontását növeled.
Minnél nagyobb a léptető felbontás annál kisebb a hullámosság.
6400-ra majd 12800-ra. Amikor már a vezérlő nem képes annyi
impulzust kiadni, hogy elérje a maximális mostani sebességet.
akkor elérted vagy túlépted a felső határt.

Az SW9-10 kapcsoló S gyorsulási lassulási görbét állít be ezt csak tesztekkel lehet kideríteni itt alkalmazható-e ez a funkció.
József

Robsy1

"A hullámosság a léptető felbontásából adódik."

Ez tévedés. Innentől kezdve kár volt még ehhez litániát írnod, elég lett volna kiszámolnod az általa használt 1600 vagy 3200 step/motorfordulathoz tartozó Y lineáris elmozdulást, ami ilyen CNC alkalmazáshoz elegendő.
Ráaádásul ott is tévedésben vagy, hogy azt hiszed, hogy egy léptetőmotor a gyakorlatban egyenletesen meg is lépi a nagyobb step/fordulat szögeket.
 
Itt súlyosabb és bonyolultabb hajtáslánc kinematikai, lengéstani, rezonancia jelenségekről van szó, ami persze javítható, ha szakszerűen nyúlunk a témához.

D.Laci

"A kapott értéket oszd el 0,8-al"

Ez így szerintem nem helyes.

TBS-TEAM

A léptetőmotor olyan amilyen,a lépéseknél előre hátra billeg, vagy tud valaki élni vele vagy nem.
Ne engem gyözködj old meg a problémát, ha meg nem tudod
vagy nem akarod, akkor meg csak olvassgass.
József

TBS-TEAM

Hogy mi helyes mi nem, ez jó kérdés.
Lehet sokat számolgatni, sok időt elb..ni, törpülni stb...
Én az elmúlt évtizedekben így állítottam be az
épített gépeket és a tapasztalatom, ha elkezd hibázni akkor
mechanikai gond van, és csak meg kell keresni
a hibás alkatrészt.
József

D.Laci

Tehát ha jól értem a következő csinálod:
Addig emelés a gyorsítást amíg lépést nem veszít pl.: 1000.
Ezt elosztod 0.8-al. az 1250.

Nem érzem reálisnak ezt a metódust...
Ha 1000 sok volt az 1250 miért lenne jó?

Robsy1

[#eljen]
Rá kell hagyni a téveszméit, hiszen neki az osztás vagy szorzás összekeverése se gond.

TBS-TEAM

Igazad van elírtam a kapott érték 80% szoktam venni.[#eljen]
József

TBS-TEAM

Most voltam egy hetet UK-ba.(Anglia)
Vezttem vagy 600mérföldet.
Az első egy órába a jobbkezemet is összekevertem a ballal
egy párszor, tudom nem vagyok tökéletes, de nem is akarok az lenni.[#eplus2]
József

remrendes

Most akkor 3 napig torlod az ablakot, ha balra akarsz indexelni :)

TBS-TEAM

Az M0-on hazafelé egy párszor lehuztam az ablakot sebességváltás helyett mire tudatosúlt nem ott van a váltó.
József

Robsy1

"Viszont kíváncsiságból a meghajtó 940 mm-es tengely jobb oldali kerekét kiékeltem, majd a bal oldalon lévő motor 20 fogas szíjtárcsáját két újjal megszorítottam, majd jó pár millimétert tudtam csavargatni rajta úgy (különösebb erőkifejtés nélkül), hogy a jobb oldal meg sem moccant. Tehát sajnos nem úszom meg a dupla motort."

Biztos hogy acélból van az a tengely?

A dupla motorra való áttérést ne kapkodd el, érdemes inkább vastagabb tengelyt alkalmaznod.
Ha pl. duplájára növeled az átmérőjét a méretezési képlet alapján 16-szor kisebb lesz a csavarodása a negyedik hatvány méretezési hatás miatt. [#heureka][#felkialtas][#conf]

7yuwiauee

Itt kérdeztem meg, hogy a kerekeket hogyan rögzítsem a tengelyre (52369-es hsz.), és ezt javasolták többen is, ezért így csináltam.
"Rendesen" ellapoltam két oldalról, majd lapos csavarok + menetrögzítő.
Nem hinném, hogy a kerekek mozognának a tengelyen, de este leellenőrzöm.

A vezérlőn a ,,Distance Per Pulse" értéket 1-ig tudom levinni, elméletben a 25600-as felbontásra kb. 1,17-es érték jön ki, este ezt is megnézem.

remrendes

Vannak olyan fogasszij-tarcsa parosok, amiknek eleg nagy tud lenni a holtjateka.