Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk

A kapocsdeknihez sem férsz?
HÁtha csillag-delta motor és csillagban rákötheted közvetlen a hálózatra... aztán méred a fázisáramokat.

Ha rossza a motor akkor már úgyis mindegy neki ha jó akkor meg örülsz.

Persze egy bazi nagy 3 fázisú toroiddal könnyebb lenne.

horcsab

Sajna a deknihez sem.
Lehet, hogy összedobok egy wheastone mérőhidat, majd azzal mérem a tekercsek ellenállását.

TBS-TEAM

Átkötni csillagba a motort és egy kisebb frekiváltóval is meg lehet hajtani (7,5Kw) JOG üzemmódba 0-5Hz-10Hz-20Hz emelni a frekit és nézni a tekercsek áramfelvételét.
A vivőfrekit meg a legkisebbel 1KHz kezdeni és emelni 1KHz-ként a gyári beállítás felé vinni és mérni a motortekercs áramokat.
József

horcsab

Igen, erre gondoltam én is, de a kapocsdeknihez sem férek hozzá.

TBS-TEAM

Alaphelyzetben is ráköthetsz kisebb frekiváltót és az előbb leirtakal teszteled.
József

Szalai György

,,Multival a tekercsek között nem tudok mit mérni, mert olyan kicsi az ellenállás."
Mérjél akkor induktanciát. (váltóáramú ellenállás)
Vagy fázisáramokat, törpe vátófeszültséggel táplálva.
Vagy ne a multival mérd, hanem egy milliohm mérővel.
A hurokellenállás mérő műszerek is nagyon kis értékeket képesek megmérni. (630 kVA-es trafó belső ellenállását is megméri.)

Robsy1

Kis Ohmos ellenállású tekercsek mérésere pl. ezt az egyszerű módszert javasolnám:

Gondolom áramgenerátoros DC labortápegységed van. Állítsál rajta be pl. 1A-t, 5V-ot. pl. egy 1 Ohmos ellenálláson keresztül két motor vezetékre kötöd ezt az áramkört, és egy 0-2000 mV-os DC műszerrel megméred a feszültséget a két motor vezetéknél. Ahány mv-ot mutat a műszer, annyi mOhm az ellenállása a mért csatlakozási pontoknak.
Aztán egy motor vezeték eltolással még két méréssel körbe méred a motor kivezetéseket.

Ha 5%-on belül a 3 mérés azonos, jó a motorod.

horcsab

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

svejk

Valóban a négyvezetékes módszer a legpontosabb, de esetünkben nem fér hozzó a kapocsléchez csak az 1-2 méter utáni kábelvéghez.
A dekni alatt a nem megfelelő bekötés is tud érdekes dolgokat produkálni és a mérést is meghamisítani.

Egyébként tapasztalataim szerint ha egy motornál ellenállásmérővel mérhető a különbség akkor annak a tekercselésnek már igencsak szaga van.
Jellemzően a menetzárlat pár menettel kezdődik, -ami egyenáramulag nem igen mérhető- aztán ha nincs megfelelő túláramvédelem akkor leég az egész.

Szerintem a különféle váltakozóáramú mérések a legcélravezetőbbek a motoroknál, transzformátoroknál.

svejk

" Megindul, majd 1sec után hibával megáll."

Túláram hibát ad?

horcsab

Igen, de ha a mocit lekötöttem, akkor is. Ebből gondolom, hogy IGBT -> kuka.

horcsab

Vagyis nem megindul, hanem megindult! Majd frekiváltó hiba...

TBS-TEAM

Azért egy Ellen Bredlay nem egy gagyi szerkezet.
Ha a motor paraméterei jól be vannak állítva a frekiváltóba
akkor nem igazán pusztúl ki.
Érdekes az biztos.
József

horcsab

Igen, ráadásul a motorzárlatot (tekercs illetve föld) figyelni is szokták.
Vannak olyan olcsóbb frekiváltók, hogy a bekapcsoláskor meglévő földzárlatot nem érzékeli és a végfokmodul látja kárát. De ez a frekiváltó nem az a kategória.

Mivel én is rendszeresen javítok hajtásokat, emiatt érdekes volt a javító cég hibafeltárása. Minkét hajtás végfok hibás.
Na de, mi van azzal ami kommunikáció hiba miatt el sem indult???

Nem ez volt az első találkozásom ennek a cégnek a munkájával, de az biztos, hogy mindig kirázták a nyakukból a hibájukat ráadásul igencsak lehúzzták az ügyfelet.

Na, mindegy. Ügyfél szegényebb, de tapasztaltabb lett.

Szalai György

Jó ám. A mérési feszültségen.
Csak hogy mit érzékel a frekvenciaváltó, üzemi feszültséget is meghaladó rövid impulzus üzem esetén, azt meg nem tudjul mérni speciális célműszerek nélkül.
Sajnos.