Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Igen kenyérrel vagy gyurmával meg egy illeszkedő tüskével érdemes megpróbálni! Nekem is eszembe juthatott volna. :-((

OlyFlyer

Csapágyra kenyérbel jó, de ez nagyon keskeny és hosszú, azért szerintem az nem jó.

remrendes

Nem gond az, a kerdes inkabb, hogy tovig van e utve, vagy meg mehetne melyebbre a zsakfuratban.

sarktibsi

A gipszkartoncsavarról jut eszembe. Van olyan , hogy balmenetes tört csavar kiszedő lehet az is megoldás. Gondolom ezeket a tőmegtermékeket présgépeken sajtoló gépeken szerelik össze , azok meg ugye jól beletolják nem gondolván ara , hogy majd ezt valaki ki is akarná szedni.

sarktibsi

Eddig csak a kézi fúrásról volt szó , de ha már ki van szerelve a tengely , fel lehet tenni marógépre osztó fejet használva azzal, pontosan ki lehet fúrni hátulról ha van a közelbe marógép. Egy párnapja csinálnom kellet egy nagy átmérőjű morse csúcsot , hogy megtudjam támasztanai az osztófejből kilógó munkadarabot.

remrendes

Azzal inkabb tekerni lehet, huzni nem annyira. Legalabbis azzal, ami nekem van.

jani300

https://www.szerszamoutlet.hu/termek/kibont/60707/tortcsavarkihajtok/yato-tortcsavar-kihajto-es-furorossz-femhez-1-4-15mm-m3-m24-12db-os-yt-0591/

Ilyennel szedtem ki egy kerékagyból öt betört csavarból négyet . Még apámtól maradt ,Ő sosem használta persze .
Előtte ugyanonnan kettőt hegesztéssel ,de azok csak a féktárcsa külsö szintjén törtek bele .
Volna is kérdésem hogy hogy a bánatba tudták beletörni ?
De persze 18 colos felni van akis opelen , de valami sport cucc a motor is .
Visszatérve a hasított szegre .szegre . Ott azt látom gondnak hogy a csavarmentő szétfestíti , inkább lehet beleszorul .
De kíváncsi vagyok a megoldásra !
Elő körben megpróbálnám a pozdorja csavart ,ütőkalapáccsal .

sarktibsi

Én úgy jártam a Fiat Puntóval , hogy beletört 3-csavar a kipufogó hővédő lemezt kellet levenni. Még a hűtőt meg a lökhárítót is le kellet venni mert az akkus kis AEG-em nem fért másképp. De a lényeg kész lett, egy jó fúróval meg egy jó menetfúróval lehet haladni , ilyenkor vadi új menetfúrót használok kisebb az esélye a törésnek.

jani300

Suzuki hővédő lemezénél nekem is beleszakadt kettő a háromból .
De az nem egy frekventált hely , tettem rá vastagabb alátétet , és co val odahegesztettem a csavar csonkhoz .
Amíg nem kell bántani az úgy lesz , aztán majd ha útban lesz megoldódik .
De vettem másik egyhatos motort mert ritka .
Semmit nem ér egyébként ,de a fiam kocsija ,szereti ....
Ez a kerékagyas is , nem hogy új agyat ,csapágyat nem akar venni ,de még új kerékcsavarokat sem , hoztam neki elsőre párat ,használtan .
De másodszorra mikor mind az ötöt beletörték ,megmondtam kiszedem a darabokat ,de még a kereket sem teszem fel , elvagyok én itt kint .....
Angol valami fos opel, dög erős motorral , itt áll kerék nélkül ,mert sokall 5 ezret a csavarokért , na hagyjuk ,majd kidobom , ismerős ,de nekem elég volt ezekből egy életre :(

sarktibsi

Kb. 20-ével ezelőtt esztergáltam 16 db kerékcsavart előnemesített CMO-ból , recézni is kellet. Ha jól emlékszem M12x1.5 Valami rally autóhoz kellet , na de ma már nem vállalok ilyesmit. Előtte C45-böl csinálták nemesítés nélkül gondolhatod egy verseny ha kibírt.

jani300

Akkor azok tőcsavarok voltak , az erősebb , a féktárcsán belül az még nem menetes .
Igazából ebbe is bele lehetne tenni egy tőcsavart hátulról mert elférne .
De nincsen meg a többi kerékben sem az összes csavar [#csodalk]
Azon már túlvagyunk ,azt megértették hogy azokhoz hozzá sem nyúlok .
Biztosan van tőcsavaros kerékagyam is amiből ki lehetne ütni ... M12x1,5

OlyFlyer

Tövig van beverve, tehát a kenyérnek semmi esélye sincs kinyomni. Azzal nem is kínlódok, inkább kiveszem az egész tengelyt és másik gépen kifúrom.

noctiluxx

Csak megosztanám a tapasztalataimat..
NAGYON sokáig szenvedtem egy kis gépen, (UC400/MACH3, Farkas Ádám féle W300 váz). Az volt a gond, hogy random lépésvesztés volt rajta. Minden ki lett cserélve, (külön táp a motordrivereknek, az uc400nak, a solenoidoknak..) a végén a motorok is, próbáltam az épület más részén is, hátha az áramingadozás a baja, de végülis az volt.
Egy szünetmentest tettem az egész kóceráj elé és azóta (pár napja) tökéletes minden!

sarktibsi

Kérdezném hogyan sikerült orvosolni a fúrógép  problémádat? (Güde) Biztos másokat is érdekel.

horcsab

Szakmai segítség kellene!
Adott egy csavarkompresszor, 15kW-os mocival+frekiváltóval(Allen-Bradley).
Hogyan lehetne ellenőrizni a motor menetzárlatát a motor kiszerelése nélkül? Sajna nem lehet könnyen hozzáférni és kézzel sem férek hozzá, hogy megforgassam a motor tengelyét.

Csak, hogy értsd miért keresem a legegyszerűbb megoldást. Belecsöppentem ebbe a kompiba, az ügyfél elküldte a frekiváltót javítani egy céghez, visszakerült + vett még egy frekiváltót tőlük tartaléknak.
Motort mértem szigetelésre(1000V), tökéletes. Multival a tekercsek között nem tudok mit mérni, mert olyan kicsi az ellenállás.
Beszereltem az új frekiváltót, kommunikációs hibával nem indul... Akkor jöjjön a javított. Megindul, majd 1sec után hibával megáll. Mivel a garicimke mindkét frekiváltón rajta, ezért, mondtam az ügyfelemnek, küldje vissza, mert szerintem egyik sem ok. Az új komm. paraméterek hibája, a javítottnál, meg nem sikerült a javítás (IGBT meghajtó kört nem ellenőrizték...)).
Az új meg sem indult, azonnal kommunikációs hibát adott bekapcskor!
A javító cég szerint mindkettő, motor zárlat miatt elhalt.
???
Csak az egyiket tudják javítani.


Sajna, most nincs ekkora frekiváltóm amivel tudnám próbálni a mocit.