Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

SzaboDenes

Köszönöm a sok infót!
Hétvégén, megmérem az áramfelvételt.
(Én abban a hitben voltam, hogy üresjáratban terhelés nélkül nagyon minimális az áramfelvétel, így nem lehet következtetéseket levonni belőle, de ezek szerint ezt akkor rosszul gondoltam)
Megmérem, és majd beírom ide a fórumra mért adatokat.
Köszönöm a segítséget.

svejk

Tanulságként, előre is [#worship]

ecp4rs0md

Keresek fórumtársat aki ért ezekhez az inverterekhez. Köszönöm.

  

sarktibsi

Villanymotor téma: Kb.10-15 éve vettem egy SIEMENS aszinkron  motort 3x400 V  1460 1/min  5.5 Kw. Ha jól emlékszem 13 amper körül van a névleges áram felvétele.
Mivel az előélete nem volt ismert számomra ezért elvittem egy motortekercselő ismerősömhöz (sajnos már nem él) aki letesztelte.
Elmondása szerint tökéletesen működik , az áram felvétel terheletlen állapotban 5.5 amper volt , ennyit mondott.

Rabb Ferenc

[#t200p51913#]

Elég alaposan kitárgyaltuk a két hete felvetett problémád megoldására a lehetőségeket, részletezve a várható következményekkel együtt...

Csak úgy kíváncsiságból: sikerült felcserélni a kefékre menő két vezetéket? Mire jutottál vele?

SzaboDenes

Ma volt időm, megmértem néhány motor áramfelvételét:
Motor tengelyek szabadon, max egy ékszíjtárcsa volt rajtuk.
Áramot az egyik fázisvezetékbe iktatott műszerrel mértem AC Amper állásban.
(remélem ez így jó). Az indítás idejére a műszert egy kapcsolóval rövidre zártam, hogy ne a söntön menjen át a nagy indítóáram.

1. Emod Motoren adattábla : 0.75kW, 380/220 y/D, 1.9A/3.3A 0.75cosf
Mért áram 400V csillag: 1.88A (adattábla érték: 1.9A)

2. Evig Motor adattábla : 0.37 vagy 0.87kW (nem látszik jól), 380/220 y/D, 1.45A/2.5A 0.65cosf
Mért áram 400V csillag: 1.7A (adattábla érték: 1.45A)

3. IMI Motor adattábla : 3kW, 380/220 y/D, 7.0A/12.1A 0.76cosf
Mért áram 400V csillag: 6.32A (adattábla érték: 7.0A)


Ebből a három motorból nekem úgy tűnik, hogy gyakorlatilag a ráírt áramfelvételt üresen is felveszik a motorok.



És akkor itt a kérdéses 4Kw-os motor:
4. Cseh Motor adattábla: 4kW, 380 Delta, 8.7A, cosf 0.83
Mért áram 400V csillag: 4.3A
Mivel az előző 3 motorhoz képest ez csak a ráírt felét veszi fel, ezért úgy gondolom, hogy át lehet kötni deltába, és így lesz deltában 4kW-os a teljesítménye.

És akkor itt jön a nehezítés, hogy deltába átkötve ezt a motort, a 3XC16 kismegszakító leugrik...
Gondoltam bekötöm egy csillag-delta kapcsolóba, de sajnos az itthon fellelhető 1db Ganz-KK valahogy furán kapcsol, mintha valaki már szétszedte volna, és rosszul rakta össze...
Egyenlőre ennyi.

SzaboDenes

Összeraktam a csillag-delta kapcsolót.
(Valaki az egyik kamrába elfordítva rakta be forgó kapcsoló kereket)
Csillagba szépen felpörög a motor, de ahogy átkapcsolom deltába azonnal lemegy két kismegszakító.

Érdeklődnék, hogy valakinél 3*C16-ról stabilan el tud indulni egy 4kW-os motor?

Csuhás

Szvsz bírnia kellene. Inkább valami elkötésre gondolj, pl azonos a forgás irány csillagban és deltában, vagy bármi más további hiba a kapcsolónál?

SzaboDenes

Ez bennem is felmerült, hogy deltába átkapcsolva a kapcsolót, esetleg nem az ellenkező irányba akarna forogni. Mert akkor érthető, hogy azonnal levágja a kismegszakítókat.

A kapcsolót többször átnéztem, átmértem, szerintem jó.

Van egy 3f frekiváltóm, megpróbálom, majd vele meghajtani a motort csillag kapcsoló állásba majd deltába is, és akkor rögtön kiderül a forgásirány. De ehhez több idő kell majd.

Viszont nem hagyott nyugodni, hoztam egy EVIG 4kW-os motort.
 Y380V / D220V 8.8A / 15.2A
Na ezt a motort vagy 20-szor ki be kapcsoltam, stabilan megy, nem vágja le a kismegszakítókat, pedig ez is 4kW-os.

A két motor áramfelvétele is azonos a tábla alapján, csak az EVIG-et csillagba kell kötni 380V-ra  a Cseh motort pedig deltába 380V-ra.
A Cseh motornál a csillag delta kapcsolót kihagyva, és direktbe deltába kötve is lemegy a kismegszakító, pedig elvileg hasonló áramot vesz fel mint az EVIG.

Még majd méregetek...

    

6rk75uezn

Szép napot.
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok,bizván abba hogy valaki tud segiteni.
Egy makita kis sarokcsiszolóval van bajom.
Dolgoztam vele,nem lett abszolult nagyon terhelve,letettem és uánna nem indult.
Jó mondom biztos a vezetéke törhetet szakadt meg.
Szétszedem de a vezeték jó.kapcsolója jó,szénkefék jók,semmi hibát nem látok.
Hogyan tudnám a hibáját megálapitani illetve mi lenne a következő teendő?
Köszönöm szépen a segitséget.

Vetesi75

Másik konnektorból próbáltad?

6rk75uezn


Rabb Ferenc

Annyira nem bonyolult egy sarokcsiszoló, hogy öt perc alatt egy multiméterrel (ellenállás mérő állásban) végig ne lehetne mérni az összes alkatrészét.

TERMÉSZETESEN KIHÚZOTT VILLÁSDUGÓVAL FESZÜLSÉGMENTES ÁLLAPOTBAN !!!

Egyszerű be-ki kapcsolója van, vagy fordulatszám szabályozós?

jani300

Állórészt nézted szakadásra ?
De kapcsolóra gyanakodtam inkább ,de mondod jó .

6rk75uezn

Sima,nem fordulatszám szabályzós.