Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Rabb Ferenc

Küldök inkább zsugorcsövet. Sok másfél centis karika vágható belőle   [#integet2]

onagy

Jóérzéssel olvasom, hogy a felelősségtudat még nem halt ki mindenkiből. Kicsit szégyelem is, hogy az évek során rámragadt nemtörődömség miatt én lazán bedobtam volna az elemgyűjtő dobozba. Pedig pár éve már, amikor az akkutűz riogatás valóságtartalmának ellenőrzése céljából egy LiPo pakkot szakszerűen átszúrtam egy csavarhúzóval a műhely előtt, majdnem berossztam, akkora cirkuszt csinált, füstölt, majd égett mind a veszedelem. Pár tekerés szigszalagot megér a dolog, persze szigorúan a ződsárga fajtából... hogy tudják, szakértő csinálta.[#nyes]
O.

2f428kduf

Segítséget szeretnék kapni.Csak amatőr használója vagyok egy Ortur lésernek, LaserGRBL programmal. amire használom. poti skálák, műszer előlapok, feliratok. Zavaró, a W után beírom mekkora legyen, 25%-al nagyobbra csinálja. Pl: 40-et írok 50-et csinál. Mondjuk megoldható: a kívánt méretet osztom 1.25-el, a kapott értéket írom. De nem hiszem, hogy ez a megoldás!
Van valahol olyan, hogy méret-mértékegység, ez még nem is coll.

TBS-TEAM

GRBL paraméterekben ellenőrizd az X-Y motor paramétereket,
hogy pl:10mm elmozdulásra valóban 10mm mozdul, ha nem akkor
módosítani kell.
József

2f428kduf

Köszönöm, a tipp bejött. A táblázatban az x-y tengelyre 100-100 st/mm volt. Több kisérlet után 81-re írtam: 100 mm-es, 100 mmlett.
Mégegyszer köszönöm.

VighLajos

Szevasztok, berakom ide is a nyűgömet:

A legújabb projektem:
Két hete pergették ki a vejemék az akácmézet. Volt egy "kölcsön" pergető, Trabi dinamó hajtotta, a táplálás hegesztőtrafóról volt.
Nem láttam, de két napig ment. Gyűlölöm a méheket!

A gazdája kedvet kapott a szervertáppal üzemelő pergetőhöz, mégiscsak könnyebb, mint a hegesztőtrafó.
No, a dinamót azóta nem sikerült megpörgetnem...
Eléggé tropa, viszont lett egy újszerű állapotú. DF, D+ és D- bekötési pontokkal.
Ami találtam róla:
DF-et összekötni a D+-szal, ide jön a +12, D- a negatív.
PWM-es szabályzó lenne, kérdés, hogy a motor hogyan viseli el a 12 voltot?

A másik kérdésem:
A Zaporozsecben generátor, vagy dinamó volt? Az öcsémtől tegnap kaptam, megmaradt a Zaporozsecmotor-motorkerékpárba  projectből.
(keletimotorosok.hu)
várom a válaszokat.
Köszönettel:
Lajos

Szalai György

A ZAZ-968M (ZAZ-968M-005) ,,Zaporozhets" autó fő elektromos energiaforrása a G-502A (G502A) váltakozó áramú generátor, amely egy hatpólusú, háromfázisú, elektromágneses gerjesztésű elektromos gép.. A generátor beépített VBG-2A egyenirányító egységgel rendelkezik, amely 3 fázisú hídáramkörre csatlakozik 2 félhullámú egyenirányítóval.

Névleges feszültség: 12 V
Forgásirány: Jobb (hajtási oldal);
Maximális áramerősség: 30 A
Maximális forgórész fordulatszám: 7500 min -1
A G-502A generátor forgórész-fordulatszáma, amelynél +20°C-os levegőhőmérséklet mellett a kapcsokon 12,5 V a feszültség:
- nulla terhelési áram mellett: legfeljebb 1200 min -1
— 20 A terhelőárammal: legfeljebb 2500 min -1
Kefék mérete: 6,5×6×13 mm
Generátor súlya: 3,5 kg
Kefék nyomóereje: 250±60 g
A főtengely-tárcsa és a generátortárcsa áttételi aránya: 1,35

Innen.

kisssandor

Apámnak ZAZ 966-os volt. abban mintha dinamó lett volna.

VighLajos

Ma tüzetesebben szemügyre vettem: generátor.

Robsy1

Szia!
Írtam neked pár infót.

b6jgvrtfe

Szia,
Sikerült már valamire jutnod vele, mert én is hasonló cipőben járok és én sem tudtam még kommunikálni az eszközzel !
Köszönöm válaszod: Ferenc

Szedlay Pál

Sziasztok, tudja valaki ezen csapágyaknál ez a "fül" mire való, mi célt szolgál? Még nem láttam ilyet.

  

Rabb Ferenc

Én még ilyen csapágyat sem [#rinya] Ez merrefelé csapágy?


Rabb Ferenc

Ja, hogy ez egy flancos fióksín? Engem csak a "csapágy" elnevezés zavart meg.