Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Robsy1

Mivel nagy valószínűséggel egy gyárilag edzett, előnemesített rugóacél hozalból készítetted el a rugót, többet ronthatsz rajta (akár még ki is lágyíthatod) egy szakszerűtlen "barkács" melegítéssel, kezeléssel, mintha semmiféle feszültségmentesítést nem végzel rajta.

Eleve kicsi a rugóhuzal átmérő (~1 mm), így gondolom minimális erőkkel dolgozik a rugalmassági szakaszának csak az elején. Ez sem indokolja a barkácsolásos hőkezelést.

ANTAL GÁBOR

Igen  én hőlégfújóval csináltam.  A gyárban 220-230 C fokra melegítik kemencében .  De egy villanysütő is alkalmas lehet...

Vetesi75

Az olajnak elsősorban tűzbiztonsági okokból nem mindegy. (Jó buli a lángba borult edzőkádat oltani...)

KoLa

Lett most egy Román gyártású hárompontos furatmérőm,24-30-ig.
Jól mér, de a milliméter beosztású skála el van csúszva kb 2.5mm-el, ezért szétszedtem.
Gondoltam beállítom pontosra, de van egy kis bibi a szétszedésnél, van egy lapolt 12-es kulcsnyílású rész ami hasított patron szerű, és ez fogadja be a mérő menetes rudat.
Na, ez a lapolt betét nem akar kijönni, de mozog erőltetni nem akartam.
A gugli nem talált nekem rajzot a szerkezetről.
Gondoltam, a Székely Magyar fórumozó barátaink között biztosan van valakinek tudása erre!
Előre is köszönöm!

  

hduf42fua

Üdv mindenkinek !
Van egy olajmentes 230v-os  fogászati kompresszorom. Hidegen elindul,feltölt majd leáll . A levegő fogyásával a nyomáskapcsoló kapcsol csak a motor hosszan hezitálva
indul el. A hiba elhárításához kérem a segítségeteket.

Kösz Miki bá

svejk

Visszacsapószelep rendben?
Kikapcsoláskor leürítés van?

hduf42fua

Hogyan értsem , hogy leállásnál ürítés van -e ?
Amikor a motor feltermel 7 bar-ra leállítja a nyomáskapcsoló.
Használom a levegőt , lemegy 4 bar- ra akkor kapcsol a nyomáskapcsoló és hezitál a motor  egy darabig majd elindul.
A visszacsapó szelepet még nem ellenőriztem .

svejk

Egy valamire való légsűrítő leálláskor leüríti a henger(ek) és a visszacsapószelep közti szakaszt, mert a motornak kicsi az indítónyomatéka és különben nem tud elindulni.

svejk

Persze a te cuccod lehet sokkal egyszerűbb és mindössze annyi a baj, hogy a segédfázis kondi gyengélkedik.
Perszre még azt sem tudjuk milyen motor hajta. :(

hduf42fua

A "kiürítés" esetleg az üzem közbeni leálláskor un."cittegő" hanggal járhat ? Hát ezt még nem figyeltem meg.
A kondikat megpróbálom kicserélni .
Az egészről holnap teszek fel képeket.

Mindenkinek köszönöm a segítséget.

Bencze András

Igen a kiürítés hanggal jár nevezhetjük "cittegő" vagy ciccegő hangnak is.

bobak.denes

Hátha segít valakinek...

Műanyagok forgácsolása

https://perfor.hu/muanyagok-forgacsolasa


sok sikert mindenkinek

hduf42fua

Üdv mindenkinek !

Az alábbiakban tárgyalt kompresszor hiba megoldódott.
A hiba  a nyomáskapcsoló alatt lévő szelep eltömődése miatt alakult ki.
Ahogy Svejk is írta , levegő nyomás maradt a feltöltés után a nyomó ágban és ez elég volt ahhoz , hogy a villanymotor újrainduláskor "hezitáljon".
A hiba kialakulása visszavezethető a hiányos TMK munkára.[#nyes].
Köszönöm mindenkinek a segítséget ,külön köszönöm Antal Gábornak és Robsy-nak ,hogy felvették telefonon keresztül velem a kapcsolatot és sokat segítettek a hiba megkeresésében.
[#taps][#taps][#taps]
Üdv Miki bá

JZoli

Helló! Belefutottam a napokban egy olyan hibába, hogy egy hajtóműves motor (Tulaj szerint) leveri a kismegszakítót, Némi vizsgálódás után kiderült, hogy nem a motor biztije megy le, hanem a motoron lévő féktekercs biztosítéka old ki. Ha a gép be van kapcsolva a féktekercsen 230V-ot mérek, de ez akkor is ennyi amikor indul a motor. De utána rövid időn belül lecsökkenik ez a feszültség 100-110V-ra. Elég rendesen melegszik ez a fék, meg a ventilátor is, de kb 30 másodper után leold a féktekercs trafójának a kismegszakítója. Azt még nem írtam, hogy a féktekercs egy 400/230V-os trafóról kapja az áramot. Próbáltam állítani a ventilátorlapát távolságot, de az nem hozott javulást.
Mi okozhat ilyen hibajelenséget?

JZoli

Közben olvasgattam valamennyit ez ügyben. Még annyit le kell írnom, hogy ez olyan fék ami a motor végére van csavarozva, és a ventilátorlapát egy vas öntvény, kb 5-6mm vastag anyagból, a fék ezt fékezi és a fékerő az az a ventilátor lapát távolsága a féktekercstől tengely végén lévő csavarral állítható.
A féktekercs egy kb 12-13 mm vastag gyűrű a motortest végén.