Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

7ribea2ss

Erről a fúróról nem találtam semmi infót, tud valaki segíteni?
4 mm-es, 115 mm hosszú.

  

7ribea2ss

Találtam infót HSS 5% cobalt

bundyland

Sziasztok !

   A képen látható köszörű fortunát kéne meghajtanom a motorral. Mennyire "gáz" fogasszíjjal meghajtani  ? Köszörűnél még nem láttam. A laposszíj lenne jó de ahoz kicsit rövid a motor tengelye, ékszíj nem jó mer a fortuna tengelye kis mértékben feszíthető csak. Vagy esetleg ha van valakinek iyen laposszíj kereke amibe a belső furat 15mm-nél kissebb.

  

Csuhás

Miért rövid az a motortengely? Szvsz kiválóan elfér azon egy lapos szíjtárcsa.

bundyland

Elférni éppen elfér, de csak a 3/4 része lenne az illesztett felületen a többi része a menetes részbe lógna, plusz gyártatnom kéne egy laposszíj tárcsát, amin ugye van egy enyhe ív, és vésetni bele reteszhornyot.

Csuhás

Magam gátlástalanul esztergálnék a motor tengelyére egy kúpot, a menet végétől ameddig ráfér, majd egy kúpos furatú alu szíjtárcsát szorítanék rá. A kúp precízen vezetne, és a nyomatékot is átvinné, retesz nélkül is.

Csuhás

Az enyhe iv: Tökéletes lesz ha egy egy enyhe kúpot teszel rá egy harmad résznyi szakaszon, azután esetleg késsel egy egy még enyhébb kúppal összekötöd, és egy reszelővel plusz smirglivel összesimítod a felületet. ( Gyakorlatban pl szalagcsiszoló jól működik a hengeres tárcsa közepére ragasztott pár menet szigszalaggal )

bundyland

Nem lenne rossz, még nem is kizárt, de ez egy vadi új szervó(garanciális), szóval ezt utoljára hagynám. De akkor ezek szerint te sem tartod jó ötletnek a fogaszíjat.

bundyland

Ez nem rossz ötlet, a megélvő keréken is csak kb. pár tized van a közepe és a széle közt átmérőben.

Csuhás

Nem, mert mindig aggódnék hogy az esetleg tapasztalt vibráció az a szíj miatt van-e? Ékszíj jó lehetne nem feszít lényegesen jobban mint a lapos szíj viszont nagy fordulatra nem lesz igazán jó mert nagy lesz a vesztessége.

bundyland

Még azon gondolkodom hogy esetleg hosszbordás szíj, azt talán nem kell annyira feszíteni mint az ékszíjat.

TBS-TEAM

Milyen széles laposszíjat akarsz rátenni?
József

TBS-TEAM

Mekkora a külsőmátmérő ami a motor tengelyre megy?
József

bundyland

A fortunán lévő méretűt szeretném, a motor azt hiszem tud 3000 1/p-t, nekem mondjuk kellene max. 5000 1/p, a fent levő kerék átm ~30mm szóval a motorra olyan 50mm kellene, a tengelye meg 15mm átm.

  

Csuhás

Ha jól gondolom köszörű lesz belőle, ott nincs nagy forgácsolási erő. Pl a szupport köszörűk sima textil hevederrel mentek, szóval tök felesleges az ékszíj vagy a hosszbordás szíj. Ide bőven elég egy laposszíj mondjuk 1mm vastag és 20..25mm széles kivitelben. Normális csapágyboltban simán megrendelheted tetszőleges szélességben és hosszban. ( Ha gravírozni akarsz arra is jó, az öreg gravírgépek végtelenített pamut zsinórral működtek. )