Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

gabi

Szia
Mapp gázként keress.Épületgépészeti boltokban áltálában van.

GPeti1977

Fel kellet újítani egy fém olvasztókádat, a fűtése fűtőszállal történik porózus táblákba beágyazva, a fűtőszál és a fém kád között Kalcium-szilikát anyagú filc van ami hőálló, kicsit hőszigetelő is de megfelel, mivel ez megsérült gyorsan kellett pótolni, itthon csak RATH KERÁMIASZÁLAS PAPÍR 3 mm papírt találtunk mindenhol, ami állítólag 1250-1400 °C-ig hőálló, de héhány száz fok felett már barnul és irritálóan füstöl. Milyen anyagot lehetne ide rakni?

ywathzay

Lehet kapni kerámia paplannak nevezett anyagot. Ez 1200 fokon sem barnul, sem füstöl, ha kell szálasra leht tépni.

GPeti1977

Igen, mi is azt vettük meg, de mégsem úgy viselkedik mint ahogy le van írva. Vékony kell mert nem a hőszigetelés a cél.

ywathzay

Itt vettem kerámiaszálas paplant, 13mm vastag, szálas, téphető, nem füstöl, nem szineződik. De van egyéb is, lehet ha egy ilyen kerámiaszálas téglát összetörtök beágyazónak jó lehet.

Szalai György

"Milyen anyagot lehetne ide rakni?"
A csillámlemezt használtuk teljesítmény félvezetők és hűtőfelület közötti elektromosan szigetelő rétegnek, mert a hővezető képessége kedvező.
A hőtűrése oda több mint megfelelő volt, talán 1300 C fokot is elvisel.

3z2sp9s3e

Sziasztok

Valaki nem tud Astat Xbm lágyindítónak magyar nyelvű leírását küldeni. Van egy terményszárító és egy 18 kw motor a ventillátornak. B 80A -es  3 fázisú kismegszakítóval nem tudom kipörgetni. A lágyindító 22kw-os.
Milyen beállítást kell csinálni hogy elinduljon. Nem teljesen tiszta számomra az angol leírás. Ha tud valaki segíteni megköszönném.

TBS-TEAM

Mivel 80A van:
2: 250%  80/2,5=32A
4: 22Kw a lágyinditó ezért 100%=42A csak 32A-re állíthatod 75%
1: 200% 5-15s attól függ mekkora a tehetetlenség. (64A)
3: Off
5: Off vagy Lassú lefutás ~10-15s
6: 10s
7: Relé funkció

  
József

3z2sp9s3e

Köszönöm szépen mégegyszer. Így már érthetőbb.

Szép estét

Szabika78

Üdvözlök Mindenkit!

Lenne egy kérdésem, amivel kapcsolatban minden ötletet szívesen várok!
Röviden ismertetném a helyzetet.
Van egy cnc gépünk, ahol az egyik tengelyt meghajtó motoron egy lassító hajtómű is van. A hajtómű eredetileg 20 mm-es tengelyre van és elvileg 750W-os szervóhoz készült. Nálunk 400W-os szervó van/volt rajta úgy, hogy készítettünk hozzá egy "közbetétet" az illesztés miatt és egy gyári "perselyt" használtunk arra, hogy a 20 mm-es tengely helyett a 400W-os szervó 14 mm-es tengelye jó legyen hozzá. Nem is volt vele soha semmi baj és minden működött rendesen.
Ezután úgy döntöttünk, hogy nagyobb, 750W-os szervót teszünk rá, aminek a tengelye 19 mm (ékes). Amikor felpróbáltuk az új szervót a hajtóműre akkor láttuk azt, hogy 1 mm-el kisebb a tengely és hogy 13 mm-t "kilóg" a motor még akkor is, amikor teljesen be van nyomva a szervó tengelye a hajtóműbe. A 13 mm kilógást meg tudjuk oldani egy újabb "közbetét" legyártásával, de a tengelyre már nehezebb esztergálni egy 0,5mm falvastagságú "gyűrűt"!
A kérdésem az lenne, hogy mindenkép egy ilyen gyűrűvel oldható meg csak a dolog, vagy másképp is? Ha csak a gyűrű az egyetlen értelmes megoldás, akkor lehet valahol kapni ilyen vékonyat gyárit?
Minden ötletet meghallgatok!
Köszönöm!

designr

Ha a szervót végleg oda szánod, én a helyedben levágnék a tengelyéből 13mm-t
0.5mm perselyt simán esztergálsz..
Egy befogás, tuti pontos lesz.
Egy plussz közdarab mindig belevisz pár század mm eltérést az egytengelyűségtől.

wkbgzy80t

Sziasztok!

A következővel kűzdök:

Egy tengeri hajóra kellene egy alkatrészt feltennem, aminek áram kell (lámpa, 12V). Az egészet hajtogatni kell ki-be üzemszerűen, és hosszas gondolkodás után olyan megoldás jutott eszembe, aminek része lenne egy csatlakozó, ugyanis esetleges levételhez/szereléshez ki kell tudni húzni a vezetéket, hogy az egészet le lehessen venni. Továbbá egy kötődoboz lenne belesüllyesztve a darabba, amiben csatlakozó aljzat lenne. Hosszas töprengés után ez a legjobb megoldásom.

A kérdésem az lenne, hogy szerintetek létezik-e olyan elérhető csatlakozó/kötődoboz, amiket nem zavar, ha veri a tengervíz (vízvonalhoz közel van a cucc, de felette)...

Kösz ha elolvastad...

remrendes

Persze, 316-os anyagbol.

Szabika78

Köszönöm a választ!

svejk

Loctite 638 kérdés.

Elképzelhető, hogy kötés közben mérhetően növekszik a térfogata?
Egy 60 mm hosszú átm. 76/80 mm-es perselyt ragasztottam egy tengelyre és a végeredmény átmérőben több mint +5 század lett. :(

Igaz nem volt meg a minimum előírt 0,15 mm hézag, alig volt plusszos a persely.

Melyik az a ragasztó amelyik kisebb hézaggal is jól működik?