Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

PSoft

De az se baj, ha ügyesen rátudod vezetni a kérdezőt arra hogy tulajdonképpen, mit is akar kérdezni. :)

Timár László

A Wildfire-ben van NC-Assembly, 4 és 5 tengelyre is.
Aztán, hogy hogy lesz G-kód, hogy postprocessálod, az külön történet. Nekem csak hobbi, virtuális próbáim voltak, van ami sikerül. És Vericut-ban is láthattam. Azt csak autodidakta módon csináltam. Valamikor.

szabad paraszt

Sziasztok!
Kénytelen vagyok egy 2kw-os, 3f villanymotort olyan helyen üzemeltetni, ami nem túl szellös és a terhelés is nagy a motoron (forgácselszívót hajt).
Szeretnék extra hütést rátenni, valami 220v-os beépíthetö ventilátorra gondoltam, mint a processzorok hutese, csak nagyobban. Van esetleg valakinek típus javaslata?

Révész Richárd


afjybsise

Erre inkább akkor van szükség, ha frekiváltó hajtja a motort alacsony fordulaton, vagy rosszul tudom?
A plusz ventillátor is ugyanabban a közegben működne jelen esetben.

mex

Biztos vagyok benne, hogy a linkelt ventillátornak jobb a hatásfoka, mint az eredetileg a motortengelyre szerelt lapátoknak. Így aztán ugyanolyan közeg esetén is hatékonyabb hűtést biztosít, akkor is hanévleges fordulaton üzemel a motor.

szabad paraszt

Nagyon köszönöm, ennek utána nézek :)
igen, olyan megoldást keresek, ami hatékonyabb, mint a saját, tengelyre szerelt ventilátora.

jani300

https://hagashop.hu/keziszerszam/autos-szerszamok/verke-menetjavito-keszlet-olajleereszto-csavarhoz-v86214/?fbclid=IwAR0Q4hqdD2kOqRdopAM3uvKHWGEbU36_T8V_WNWzQtLXe36gB-85wBSz7xY
Használt már ilyet valaki ?
Kíváncsi lennék a tapasztalatokra .
Rádumáltak egy olajcserére ...
De tudta a gazdája hogy már piros mutyival van kenve a leeresztő csavar .
Simán kézzel kihajtottam , vágott csavar volt benne ,
természetesen a vágás helye nem volt lemunkálva .
Teflon szalag nem segített , kóc igen !
Megcsináltatná ,de csak karter cserével vállalnák ,a karter maga 40 rugó körül van .
Most nyócezer alatt négy menetfúró enyhén szólva gyanús ...
Ha már lekerül lehetne hegeszteni ,bele betétet is ...
De még a klíma szivattyú is ezen van .
Peugeot 2000 hdi .
Nem az én saram ,tudták hogy benne van a pakliban , hogy fos .
De haver .
Alapból fos technika . Mindenhol úgy szívják ki az olajat ,gondolom nem véletlenül .
Egyéb ként nem szivárog , üzemel az autó , de hát így igazi taknyolás .
Az hogy ott marad a fostalicska ,az kizárt opció ,azért lett megkócolva ,meg hát szükség is van rá , tudja a gazdája mivel játszik , azért is rendelné meg , a kétes minőségű javító szettet .
A litánia azért , hogy az ész osztás elkerülhető legyen , 40
liba az új karter , de görcs aki le akarja szedni ...
Öröm az élet ha frankó barátai vannak az embernek .
Ja az előző olajcsere 40 felett volt , de ehhez hozzásem nyúltak ,gondolom nem, ok nélkül . Vákumozták .

Vetesi75

A túlméretes menetfúróval nagyobbra fúrás azonos emelkedéssel és ebbe a túlméretes zárócsavar bevett technika - amíg van anyagvastagság (szem), amibe el lehet követni. Azt írja CrMo - árából én is azt gondolom, hogy a menetfúró... Látni, tapintani kellene, hogy mennyire gagyi.

afjybsise

A pl. Helicoilt ennek az elkerülésére találták ki, kicsit elmúlt már ez a túlméretezős technika. Vagy el kellett volna, hogy múljon...
Nyilván egy ilyen készlet zsebbenyúlós ehhez a munkához.

ywathzay

Ha napi szinten kell, jó a helicoil, de évente 1-2 menetért minek? Ráadásul az olajteknőbe ugyanúgy bekerül a forgács, tehát le kell venni.... akkor már be is lehet hegeszteni, új menettel  ellátni.

ywathzay

Ford TDCI-n javítottam nem egyet, elvileg ezek is a PSA blokkok, de a klíma a fülét csak ki kell belőle csavarni, a többi marad a helyén. 15-20 éves autók, évi egy-két olajcserére tervezve (6 éves koráig). Mit várunk? Parázs az alu nagyon, de szépen lehet hegeszteni, új menet. osz't jónapot!
Legalább tudta a gazdája, hogy már rossz a menet, de amikor ezt az autószerelő meglepinek szánja a köv. cserére, na az az igazi, és esetleg nem ugyanott cserélődik...

jani300

Köszönöm szépen a válaszokat !
Megkockáztatjuk a javító szettet ,és kiderül mit adnak .
Ha ezt az egy menetet kibírja ,akkor már megérte ....

afjybsise

Viszont, ha beválik akkor vannak réspiaci lehetőségeid [#vigyor]
Nem egy akkora tétel ez a készlet, ami túl nagy anyagi kockázatot jelentene, végülis az Aldiban is vesznek hasonló árban szerszámokat emberek...

jani300

Lópikulát ,mindenkinek !!!!!!!!!  :)
Csóri kiskölök , de adott ingyé egy f astrát , aminek kinyírta a motorját , neki segítek ,ha van rá mód .
Egyébként nemrég volt szerelőnél a kocsija ,olajcsere ,vezérműszíj csere ,meg pár szimering .
Nem vót drága 330 körül [#csodalk].