Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

dezsoe

Én sem vagyok szakember, csak szeretem csinálni. :) Nekem azért hiányzik a mechanikus irányváltás, mert azt ki lehet kapcsolni üresbe. Aránylag sűrűn kell kézzel forgatnom a tokmányt és ilyenkor forgathatom a komplett mechanikát a motorral együtt.

Vetesi75

:) Eszterga? C1,X1,Y1,Z1,C2,X2,Y2,Z2, (B/Z3), (+hajtott szerszámok)?

pvg92u9ui

Barkácsoltam egy robotkart. Annak van ennyi tengelye.

ANTAL GÁBOR

Azt hiszem a mechanikus forgásirányváltás nem a főorsóra hatott .  Nekem Tos om van . No ott van egy kuplung amivel a vezérorsót lehet kikuplungolni . Megy a menetvágás , a menet végén kikuplungolok  ( a tokmány forog tovább )  kiveszem a kést ( erre is van egy gyors kivevő mechanizmus ) majd az ellenkező irányban visszakuplungolok . A vezérorsó irányt váltva visszaviszi a hosszánt a kezdőpontra.  Ott üres, majd előre bekuplungolás .  A kupung olyan kialakítású hogy a vezérorsót mindig egy helyen teszi vissza.  ( szinkron )
 A főorsó  végig forgásban van

Persze nálam már ez a múlt, mert a gép át lett alakítva CNC re

Vetesi75

De az nem SV18RA? TOS SN... típusokon már nincs ilyen lehetőség.

ANTAL GÁBOR


afjybsise

A helyi esztergályosnak is ilyen TOS gépe van. Ettől gyorsabbnak tűnik nekem - laikusként mondjuk - a menetórás megoldás, amit leginkább az amcsik csinálnak. Minden kifutásnál kinyitják a lakatot, kézzel vissza a kiinduló ponthoz és a menetórájuk megfelelő értékénél újra kapcsolják.
Ez nálunk miért nem terjedt el? Egy hosszú menetnél sok időt vehet igénybe mindig ellentétes irányban járatva visszaállni.

svejk

Ugyan én is csak kibic vagyok, de hosszú menetet az ember az életében szinte sosem vág, erre vannak kész megoldások.

kijy8hc3f

Tisztelt Fórum.

Egy utánfutót kellene időnként egy keskeny kapualjba bevinni, de soha nincs rá megfelelő segitség.
Szeretnék késziteni egy olyan szerkezetet amivel autokat, utánfutokat tudnak oldalra billenteni, - elsősorban javitási feladatra,  de még életemben nem láttam ilyen szerkezetet és elképzelésem sincs, hogyan kellene megalkotni. Ha tudtok segiten  ötlettel esetleg van valaki aki látott már ilyet kérlek  osszátok meg velem a gondolataitokat.

Jenő

Csuhás

A legtöbb esztergán van fordulatszám tartományt váltó kar. Pl E2N gépemen ez 1:8 osztó. Nos ennek van a két fokozat között egy szűk üres tartománya. Az arretáló gyűrűn a két fokozatot rögzítő furat közé fúrtam egy üres állás "fokozatot" így van egy könnyen kiválasztható üres állása a gépemnek.

  

dezsoe

A legtöbb esztergán lehet, de ez egy ceruzahegyező kategóriájú kis gép, két állásban felrakható szíjjal, elektronikus fordulatszám állítással. (HBM 210 Vario) Nem panaszkodom, szeretem a kis masinát, csak az volt a kérdés, hogy miért is hasznos a mechanikus váltás. Nekem ezért lenne jó, amúgy remekül megvagyok a potméteres fordulatszám állítási lehetőséggel.

jani300

Ifjonc koromban én is csináltam hasonlót , de nem nagyon használtam .
Egy tengelyesre értelemszerűen nem jó , és fixen működik csak gurítani nem kellene .

    

dtb

Nekünk ilyen egyszerű szerkezet volt, még apám csinálta. A kerékre lehetett felfogatni, és ha átbillent, ott már fix pont volt, vagyis stabilan ált. Hátránya, hogy zsíroskenyérrel működött az emelő része, vagyis mig egy trabantot, wartburgot, esetleg még ladát 2-3 ember kényelmesen az oldalára fordított, a mai zöööd világunkra jellemző sok tonnás csodáknál már nem biztos, hogy működne.

    

Vetesi75

Menetórával csak bizonyos emelkedéseket lehet vágni (nem mindet) és abból is vagy csak metrikusat vagy csak colosat a vezérorsó függvényében. A hosszú menetek esetén ipari szinten is - ha csak egy mód van rá - menetes előgyártmányból dolgoznak, esztergálni semmilyen formában nem termelékeny. (nem a hossz, hanem a lehetetlen L/D viszony miatt problémás)

9pk59nuy

Menetórával minden menetet vágni lehet, amit a gép lehetővé tesz - menetóra nélkül !!!