Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Hasonlóan felrakott belső gyűrűt úgy sikerült leszedni, hogy lánghegesztővel gyorsan melegítettük a gyűrűt, míg hőtágult annyit, hogy élesre köszörült hidegvágóval noszogatva szépen megindult.
Utáltam.

zozo

Vagy kókány módon szeded le. Először szikét kalapálod alá, körbe, 120 fokonként. Utána kis lapos csavarhúzót, aztán nagyobbat, végül villáskulccsal, aztán alá is teszel a villáskulcsnak, majd hopp, lejött róla :) A szükség meg az időhiány sokszor nagy úr :)

bundyland

Köszönöm a hozzászólóknak, bíztam benne hogy lesz valami békésebb módja. Esetleg még "be-flexelem" oldalt és tányéros lehúzót rászorítok. De ezt valahogy kitalálhatták volna jobban is.

jani300

Autó tengelycsonkon sokszor marad ilyesmi .........
Ezt azért vettem .....

  

zozo

Persze azt is lehet, hogy nézni rá egy tárcsát (nagylyukú alátétet), aztán esztergában 1,2mm-es koronggal seeger hornyot köszörülni bele. Utána egy csőre téve a peremet, kiüthető a tengely.

bundyland


bundyland

Pont ilyenem van! Ezzel gondoltam megszorítani felűl és úgy lehúzni.

KoLa

Sokszor az is elég ha, ráhegesztesz valamit amit rögtön megtudsz ütni! a hirtelen hőtágulást ívhegesztéssel lehet elérni, ha késlekedsz ráhúzódik még jobban a hegesztéstől! de, akinek van hozzá spéci lehúzója!...[#eljen]

svejk

Az orsócsapágyak sosincsenek túl szorosan illesztve, relatív könnyen le kell hogy jöjjön bármely barkácsmódszerrel.

Szalai György

Servo áttételben találtam ragasztott csapágyat. Csak melegen jött le.

Varga László

Ha van egy másik eszterga pad én leforgácsolnám.

Varga László

Torzulás elkerülés érdekében szerintem ez a  megoldás.

bundyland

Ismét köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Végűl levettem tányéros csapágylehúzóval, DE alapjában nem tudta megfogni így flexel belevágtam piciket hogy megkapaszkodjon és itt követtem el a hibát az egyik helyen
túl mélyen mentem bele és megkarmolta a tengelyt, szerencsére csak nagyon picit.

Csapágyat még nem esztergáltam, fogalmam sincs hogy lehetne, tán piros kés ? (Vagy ha nekitolom akkor lesz piros ? :-) )

Svejk:
"Az orsócsapágyak sosincsenek túl szorosan illesztve"
Miért is ? Nem kötekedés hanem tényleg mintha így lenne, de kiváncsi vagyok miért ?

svejk

Esztergálni CBN vagy kerámia lapkával a legegyszerűbb, izzani kell a forgácsnak.


A pontos okot én sem tudom, de talán az az oka, hogy ne torzuljon a csapágy a tengely esetleges alaktűrési hibája miatt.
Ugye ferdehatásvonalú szuperprecíziós csapágyakról van szó.
Ezeket max. melegítés és/vagy hűtés segítségével kézzel szerelik.

zozo

IdézMiért is ?

Konyhanyelven fogalmazva: A jobb fajta csapágyak nagy futáspontossággal rendelkeznek, vagyis minimális hézag van a golyók és a futófelület között. Ez az üzemi melegedés és illesztési tűréshez van igazítva.
Ha szorosan illeszted, a golyók "vasalják" a futófelületet, ez hőt termel, a zsír kiszökik, a csapágy élettartama jelentősen lecsökken.

Szorosabbra csak a nagyon nagy terhelésnek kitett csapágyakat illesztik, oda viszont kisebb futáspontosságú, vagyis "lazább" csapágyakat használnak.

Pl. nagy futáspontosságú, nagy fordulatszámnak kitett (régebben textibakelit kosaras) csapágyakat annyira szabad szorosra illeszteni, hogy szinte kézi erővel, könnyed kocogtatással rá lehessen a tengelyre szerelni. Nem véletlen.