Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

bundyland

Kontrásat még nem láttam marógépen még rajzon se persze ettől még lehet végül is párat ha láttam.
A régi semmiképp nem jó mert ha addig húznám szolul a csapágy.
Azt mindig az új csapágyhoz kell igazítani, de nem ez volt a fő gond hanem a beállítás.

ywathzay

Mivel egyszerre max századot, századokat köszörülnek, tegyél a távtartóra a csapágyakhoz árult hézagoló lemezt, mondjuk ha kapsz 0.1 vastagot. Meghúzod, nézed mi a helyzet. Ha nem feszült be, méred a lógást, 5 mikron lehetne. Ha sok, akkor kb tudod honnan kell elindulni lefelé.

bundyland

Igen ez lesz a megoldás, persze az kérdés hogy lehet e kapni ilyen hézagoló lemezt.

Révész Richárd


bundyland


KoLa

Sok macera, szerelés ez egy hobbistának.
Induljunk ki abból hogy a főorsókat sem tudják egyformára gyártani és a csapágyakat sem igazán, főleg ha olcsóbb kategóriát veszünk!
Egy öregebb gépnél  a főorsó csapágy cserét az elődök, a TMK-ban hogy hajtották végre?
Csak csapágycsere és kész! ahhoz a köszörült távtartóhoz érdemben hozzá sem mert nyúlni a lakatos, mert ez gyári, ennek ilyennek kell lenni![#nyes]
Ha valami probléma kezd lenni egy főorsóval, akkor csapágycsere.
Erre kalkuláltam én is és bejött az eredeti gyűrűvel!
Vagy csak szerencsém volt?nem tudom, azóta jó.

svejk

Köszönöm Neked is![#worship]

ki005gz70

Sziasztok !

Egy barátom megkért, hogy kérdezzem meg itt.
2 kérdést szeretnék hozzátok.

1.Frekvenciaváltó, a képen látható hibát írja és letilt. (1.jpg)

2.a frekiváltó (2.jpg) használható-e a motorhoz ? (3.jpg)

      

remrendes

Hat, a frekivaltora 1,5kW es 4,1A van irva, a motorra 2.2 es 8. Ezeket nem ala, hanem fole szoktak meretezni.

sarktibsi

Én ezt a kérdést úgy oldom meg , hogy a frekiváltó legalább 1.5- szer akkora mint a motor. De ha kétszer nagyobb az sem baj , de akkor már a váltóba átirom a motor adatait.

ywathzay

Igen, macera, de ez utánállítás. Természetesen a legegyszerűbb az új csapágy, akkor gyári értéken van/ marad minden. Esetenként ez akár százezres nagyságrend  is lehet. Egy nagy cégnél sok minden belefér....

bundyland

De aztán az se 100%, mert van itthon 2 csapágyam is de nem ugyanott szorul, nem mondanám hogy nagy különbség van, de nem működne az egyikről a másikra a csere hézagolás nélkül.
Közbe kimértem 0.25mm-el szélesebb hézagoló kéne, de persze átm. 47mm belsővel nincs. :-(.

sufnituning

Valamit nagyon rosszul csinálsz!
0,25 mm az nagyon sok.

szucst


szucst

milyen gyártmányú csapágyakkal kísérletezel?