Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk

És szabni, fűrészelni mit ajánlasz?

Rabb Ferenc

Húszezer felett...  A hagyományos NYÁK sem olvad, inkább elszenesedik.

Sz.Andris

Sziasztok!
WMW Mikromat helyzetfúróba a mellékelt képeken láthato 3as morse befogó csatlakozik. A befogó nyakánál van egy vállas kialakítás, amit egy a főorsó végére csavarozható, belső körmös anya feszít axiális irányba fel az orsóba. Mi a típusa ennek a fajta befogónak? Sajnos sehol nem találok róla infót. Esetleg hol lehetne beszerezni?

    

Rabb Ferenc

Előzetesen feldarabolni? Éles lemezolló vagy vadiúj vasfűrészlap.

svejk

Köszönöm a tanácsokat!

Nagy Zoli

Segítségre volna szükségem, adott egy CNC gép aminek a Z tengelye "elmászik". A munkadarabhoz 0-ra állítom, egy fészket két mélység lépcsőben marok ki, mire a 8ik fészekhez érek az eredetileg 8,5mm-re állított mélység elmászik akár 10mm-re is.
A Z tengelyen viszonylag nagy súly van, ezért próbára feltettem két húzórugót hátha ez segít, na így viszont épp feljebb csúszik , a Z referencia elmászik csak most felfelé és még egy kicsit többet is mint lefelé.(tehát a 8,5mm mélységű fészek már csak pl 5,5mm lesz)

Van egy kissebb gyengébb gépem amivel azért tudom csinálni amit kell, de jó lenne minnél előbb rájöjjek mi okozhatja ezt. Léptető vezérlő egy használt MSD-40-3.2 van benne(ezt még megpróbálom kicserélni egy DM556-ra az van egy tartalék), 3,2A-re és 100% tartóáramra állítva 36V-ról megy, 3Nm-es léptetővel. Z orsó 10mm emelkedésű, a motor és az orsó között 2:1hez lassító áttétel van, 240mm/m sebesség van a Z tengelynek beállítva, motor tuningban is csak 400ig van elengedve.

Mach3-ról LPT portos breakout boarddal megy. Többi tengelynél nincs ilyen gond.

    

TBS-TEAM

Ha ez új jelenség elöszőr a motor és az orsón lévő
bordáskerék rögzítését elenőrizd, nincs-e lazulás.
József

dezsoe

Meg is válaszoltad a kérdésedet. Ha a saját súlyától lefele, a rugótól meg felfele mászik el, akkor a motor és/vagy a meghajtója gyenge. A gyorsulás csökkentésével tudsz rajta egy kicsit javítani, de csodát nem tud tenni. (A Mach legendásan szeret túlgyorsítani, a beírt gyorsulást csak tájékoztató jelleggel kezeli.)

dezsoe

Na, ez még egy jó ötlet! :) Mit össze lehet vele szívni...

Nagy Zoli

Most kezdtem el feléleszteni teljesen, nem használtam eddig. A két hernyó csavart ma megpróbáltam megtépni a bordáskerékben hátha az a gond, de az Nekem jónak tűnik, úgy gondoltam hogy mivel rugóval felfelé csal már így ez nem lehet. Ráadásul az a két rugó nem olyan nagyon sokat húz rajta, hogy akár önmagában megtartsa a Z súlyát, tehát a motornak még mindig a felfelé irányért kell dolgoznia, a lefelét inkább csak "engedni" :)

Megpróbálom a gyorsulást levenni, de emlékeim szerint így is eléggé le van véve. Mikrolépés beállítások mennyit számítanak itt? érdemes valamerre módosítani?

ANTAL GÁBOR

A minap hoztak hozzám egy 20 Le-s motorral egy hidraulikus tápegységet hogy kevesebb olajat szállít mint amit megszoktak. Már két napja keresik a hibát  szétszedték a vezérlőtömböt , szétszedték a nyomáshatárolót  
. Benyúltam a tengelykapcsolóhoz ( elég zárt helyen volt ) , aztán mondtam hogy ez egy 10.000 ft os hiba . Azonnal odaadták , aztán mondtam hogy elnyírták a tengelykapcsolónál a reteszt .  Kérdik hogy látatlanban honnan tudom . Mondom fogd már milyen meleg ! És tényleg !
( kissé vitte a szivattyút de nagy volt a szlip )

mex

Ha már elnyírta a reteszt, és "nagy volt a szlip", akkor az már nem 10000 forintos hiba. :)
Gondolom megrágta a szivattyú tengelyét is, ha azon az oldalon nyíródott el a retesz, ha a motor felőli ment gallyra, akkor meg a motortengelyen is hagyott nyomot. A tengelykapcsolóról nem is beszélve, (bár azt olcsóbb cserélni).

Nagy Zoli

Este megpróbálom azt hogy beleteszem a DM556-ot csutka 5,6A-el 50% tartóárammal, elvileg csatlakozó és DIP-ek minden ugyanaz. A rugót egy kissebb erejűre cserélem és a Z sebességet és gyorsulását is visszaveszem egészen kis értékre (240mm/m és 25mm/s2), majd sorba egymás után furok vagy 20 lukat és ha végzett megmérem mennyire maradt pontos.

Gondoltam rá h próbára felrakok egy a motor+szerelvény súlyával megegyező ellensúly a túloldalra egy csigával, így a motort majdnem csak a kés munkadarabba tolása terhelné, de ez meg egy próbánál tovább úgysem maradhatna úgyhogy felesleges is.

ANTAL GÁBOR

Nem a hiba elhárítása volt 10.000 hanem a feltárása ( én kaptam )   Az axiál dugattyús szivattyút szét kellett szedni ( ezt még én csináltam grátisz ) azután a 25 ös tengelyt fel kellett szabályozni 24 re új reteszpálya marózás , új tengelykapcsoló ( furatolás vésés ) . Azt már a barátom csinálta

jani300

Egy tapintásos történetem nekem is van .
Átvettük a megyei kórházat ,üzemeltetésre .
Használati melegvíz ,központi keringetéssel .
Minden épülettömbbe beszereltek még egy kis keringető szivattyút hogy egyenletesebb legyen a cirkuláció .
No egy tömbnél nem sikerült ,félórát kellett engedni a vizet hogy melegedjen .
Az elődeink nem találták a hibát .
Energetikus levitt kettőnket hogy ezt nagyon meg kellene oldani .
Mőgényúltam a kis szivattyúnak ,ez fordítva van beépítve :)
Energetikus honnét tudom látatlanban ?
Hát érezni a bejóvő-elmenő öldalt .
No van még pár ilyen de nem untatom az úri közönséget :)