Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

Az áttételt úgy kell megválasztani, hogy önzáró legyen,
és nem kell foglalkozni a a motorfékkel, meg azzal
sem, hogy a felemelt tömeg megtartása hogyan legyen feszmentes állapotban.
József

sufnituning

Hidraulikus nem jó erre a célra??[#lama]

Varga László

Emberünk-- azaz én!-- ilyen El-go rokkant kocsi vezérlőkkel is már megelégedne,ha esetleg lenne valakinek-és megválna tőle

    

fisrcxuk3

Van egy kétmotoros, 24 voltos rokikocsi elektronikám , de annak az első kerekeit   motor irányitotta .a hátsót egy-egy motor hajtotta. Ha érdekes, előtúrom.

svejk

A fékuzem néven a lassulására gondoltam .
De persze az sem jó ha satufék van mert fejreáll a koma.  :)

PSoft

Egy 3f aszinkron motornál kicsit "szokatlan" teljesítmény meghatározás, "26 kpcm".
400V-on, -az A/2 "ökölszabály" szerint- valahol 200-250 W körül lehet.
Wattokban mérve, mennyi is az a "26 kpcm"?

    

svejk

Eh, #49672-öt töröljük gyorsan  10-en mert tényleg sokat pofáztam!

PSoft

Idéz...mert fejreáll a koma.

Olyat még nem is hallottam hogy valaki az akácméztől fejreállt volna. :)

TBS-TEAM

Minnél több az infó annál jobban meg lehet találni a jó megoldást.
Elöszőr szerintem mechanikai kialakítást kell megvarázsolni,
aztán rászabni a vezérlést.
Árammérés 0-30A-->4-20mA
PLC Fx3U-14MT
24V DC motor vezérlő
Joystick
végállás érzékelő stb...
József

Rabb Ferenc

Valóban kissé "szokatlan" az adattábla felirata, de gondolom azóta Te is megfejtetted.

Az elektromos adatok alapján a felvett névleges teljesítmény kb 420VA.

A megadott nyomaték nyilván a hajtó motoré, aminek a fordulata 12*112=1344 1/min. Ezek alapján a leadott teljesítmény kb 365W.

ANTAL GÁBOR

szerintem te is látod : Az egy (csiga)hajtóműves motor .A lassítás : 12  a kimenő fordulatszám 112 1/ min .  A kihajtás nyomatéka 26 kpcm    M durván : 2.6Nm    . A leadott teljesítmény a hajtómű után a szögsebesség és s nyomaték szorzata: Omega =11.7 1/s    Vagyis a leadott teljesítmény
P = 11.7*2.6 = 30.5 watt .  A csigahajtás hatásfoka lehet akár 0.35 is.  Ebből a motor leadott teljesítménye kb 90 watt .  

 Az adattábla szerint 380 V on 0.47 A a felvett áram  ami a te általad is idézett ökölszabály szerint egy kb 250W os motorra utal.

ANTAL GÁBOR

nekem más a véleményem (5 perc késéssel leírtam )  A motor az kb 250wattos. A nyomaték : a kimenő nyomaték .  A csigahajtás rendkívül rossz hatásfokú hajtás , a motor túl van méretezve

Rabb Ferenc

Átgondoltam, utána számoltam... megint Te nyertél  [#rinya]

ANTAL GÁBOR

Van egy régi ökölszabály a 380V ról táplált  motor teljesítménye ( kW ban ) szorozva 2 vel  adja a felvett áramot ( A -ban ) .  Ebben benne van a cos fi és a motor hatásfoka . Tehát egy 5.5 kW os motor az 11 ampert vesz fel .  A kisebb motoroknál inkább nagyobb az áram mert a kisebb motorok hatásfoka és cos fi -je  rosszabb

Ebből az következik hogy a motor max 250 W os .
Ha a nyomaték a motor nyomatéka lenne akkor a mechanikai adatokkal ( pont ahogy te is számolod ) 365 W os lenne a motor
 ( és a csiga hatásfoka 100% )

Ergó nem a tengely nyomatékát adták meg hanem a csigáét

PSoft

Köszönöm! (mindkettőtöknek) [#worship]

Nekem az volt a "furcsa", hogy a motor adattábláján az egyéb más elektromos adatok mellett nem szerepel az ott szokásos a motort amúgy jellemző adat.(kW)
De úgy látom, a régi "ökölszabály" szerint, nem sokat tévedtem. :)
Egyébként a kW-nak mint adatnak ez esetben nincs is sok jelentősége, a motor árama alapján is tudok hozzá egy 1/3f frekiváltót keresni.(ahova kell, kicsit sok a 112/min.)