Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

Köszönöm ,de nem olyan kapkodós ez a projekt .
A csiga ami lefejtőnek készül még a gépben van , nekiugrottam pedig csak forgácsolási próbát akartam az acélra .
Lehet idén még sor sem kerül a csigakerékre .
A fűrész billenő része van csak meg kerekekkel vezetővel , a talp billenő részét pótolom , talán asztal van is valahol készen a pincében .
Elférne egy mosógép kerék is kilógó tengellyel , mosógép motorral porszívó fázishasítóval ,én se tudom mi lesz .
Egyszerűen már van időm játszani ,jó érzés .
A csigakerék  az csak kíváncsiság meg tudom e csinálni .
A méreteket megtaláltam, más fórumon a neten ,ellenőriztem is ,jónak tűnik .

fisrcxuk3

Köszönöm ,de nem olyan kapkodós ez a projekt.
Ha meggondolod magad , itt van .
Kedvelem  a kreatív embereket , ezt a fogaskerék témát is figyelem .

ANTAL GÁBOR

Tönkrement a kihangosítóm akkuja .  A "Sokol"-os korszak szellemében szigetelőszalaggal rögzítenék egy 1865 ös cellátaz egység mellé
. Az eredeti akkun 3 pólus van .  Ki tudja megválaszolni hogy  mi a szerepe a középsőnek ?
Mi lenne a szabatos bekötés?

remrendes

Thermistor szokott lenni a feher.

ANTAL GÁBOR

Köszönöm, közben angolul én is rákerestem , és hasonlót találtam .  Gondolom nekem nem kell foglalkoznom vele

Kidwick

Személyes átvétel Óbudán, Százhalombattán ill postázásuk előreutalás után megoldható. Vételi szándékot kérem privát üzenetben is jelezni!

RJancsi

Nem lehet, hogy az eredeti akku két cellás? Akkor a középső vezeték lehet a "balansz".

jani300

[#eljen]
Én erre gondoltam .
Ezek szerint 40 éve gyártják ,ugyanúgy .
Láttam több megszakadt menetűt .
Rá lehet fogni hogy kopó alkatrész , túlterhelés védelem .
A papír elbírja .

RJancsi

Apósomtól kaptam egy megszakadt menetű 100-as magyar satut. Épp nem volt kedvem anyát esztergálni [#eplus2], ellenben kallódott a lomok között egy békebeli autós rombusz emelő. Kiszedtem belőle a trapézorsót és az anyát, belehekkeltem a satuba és évek óta tökéletesen működik.

fisrcxuk3

Igen ilyen ,csak az enyémben mér nincs menet.

jani300

Asztalos munkához elmehet :)
No de itt használható esztergák is felújításra kerülnek ...
Ennek a fényében nézve ... :) [#integet2]

RJancsi

Az én esztergám is felújításra vár. A szándék már meg van, a lelkesedésig még nem jutottam el. [#whatever]

  

jani300

Érdekes gép , egy részletesebb kép ?

RJancsi

Bő 10 éve mentettem meg egy MÉH telepre tartó teherautó eltérítésével. Igazából semmit sem tudok róla, nincs rajta semmi adattábla. Egyszer valaki azt mondta, hogy egy legalább 70 éves "csepel" pad, de nincs rá garancia.

  

RJancsi

A kb. 500-as csúcstávhoz képest kb. 700 kiló, van benne anyag. Nincs kényszerolajzása, tele van olajzó nyílásokkal, amiket időnként végig kell járni és mindegyikbe belespriccelni egy kis olajat. A vezérorsója fél zoll emelkedésű, így egy 127 fogú kerék kell, hogy metrikus előtolást lehessen elérni vele.
A vezérorsón van egy hosszanti horony. Menetvágásnál a lakatanya a menetbe kapaszkodik, sima előtolásnál a horonyba nyúló ék forgatja a hossz vagy a keresztszán kézikerekét.