Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

vadember

Azt azért ne felejtsd el, hogy a szalagfűrészeden a motor fordulatszámát először lecsökkentik egy három fokozatú szíjtárcsával sebességváltóként használva és ezután még van egy 1:10 körüli csigaáttétel egy újabb sebességcsökkentés. Ezzel a nyomaték növekedéssel egyik frekiváltó sem tudja fölvenni a versenyt.
60-70 méter/perc körül használom a szalagos fűrészgépünket acél darabolásakor. Számold ki, hogy hány Hertzen kellene az adott motorodat működtetned ehhez a sebességhez. Valószinűleg nagyon kis szám fog kijönni, ahol a frekiváltó már nem fog tudni kellő nyomatékot szolgáltatni.

vadember

csigaáttétel -> csigaáttétellel

hostya

"Az én Expert fémvágó szalagfűrészemen 400W-os motor van, és működik vele rendesen"

Az a 400W elég lehet fa, és/vagy fém fűrészeléshez is..
DE..!

Nézd/mérd meg hogy menyit forog a te fémfűrészed kereke, amit egy csigahajtáson keresztül hajt a 400W-os motor.
Azután nézd/mérd meg az ismerősöd faipari fűrészének is a kerék fordulatszámát -amit a motortengely közvetlenül hajt-
Nagyságrendi különbség van nemcsak a fordulatszám, de nyomaték tekintetében is..
Tételezzük fel hogy egyik esetben 1400 1/min. a fordulatszám, a másikban meg 140 1/min..
Ez azt jelenti hogy 1:10 áttételt hoz létre a Te csigahajtásod, illetve ekkora(ford.csökkenést) kellene a f-váltónak is megvalósítani.  50Hz..>5Hz.
Ezt a f-váltó meg is tudja csinálni, de a motornak csak a ford.száma fog csökkenni, a nyomatéka viszont nem fog emelkedni a 10 szeresére..!
Tehát a 400W-os motor 5Hz-el hajtva igen csak gyenge lesz...

ezsolt74

Igazatok van, mi is pont erre jutottunk, mikor utánaszámoltunk, hogy mennyit is forog a szalagfűrész kereke a fa és mennyit fém fűrésznél. Ez nála percenként 60-100 fordulat lenne, amit tényleg csak csiga hajtóművel lehetne elérni. Ekkora áttételi különbséget 1:15 frekvenciaváltóval lehetetlenség elérni.

ezsolt74

Most az ismerősömnek kell eldöntenie ,hogy beruház-e egy 60-100fordulatú lassító áttételes motorra és átépíti a szalagfűrészét kizárólag fémre, vagy hagyja így ahogy van és csak fát vág vele.

Köszönöm mindenkinek az észrevételeket, és a segítséget.

dtb

Van egy 1Kw körüli fékes 3f motorom, gyorskapu nyitóban volt, valami 200 körüli fordulata van. Frekiváltó kell hozzá. Nem rég kaptam, még hezitálok, hogy eladjam-e, de ha esetleg érdekel, akkor beszélhetünk róla. Ugyan az, mint a csatolt fotón.

  

hostya

Nem akarok üzletrontó lenni, egyszerűen csak segíteni akarok..[#wave]

Egy gyorskapu nyitó motor szakaszos üzemre van kitalálva -sokszor működik-rövid ideig-  (S3...S5)
Egy fűrészgép hajtásához (S1: állandó üzemű) besorolású motor lenne az ideális, de egy hobbi gépnél jó lehet az S2 besorolású is..
A kínai barkácsgépek szinte kivétel nélkül S2..S5 motorokkal kaphatók. (pl. 10perc üzem után 20-40 perc üzemszünet) vagy leold a hővédelem(-ha van benne) vagy leég..
Az "S" besorolásról hirtelen ezt találtam:
https://crushtymks.com/hu/electric-motor/245-10-different-duty-types-load-cycle-of-a-three-phase-asynchronous-motors.html

mex

Nekem az Avast ordít ha megnyitom a linket...

hostya

Nekem az Avira nem jelzett semmit.. [#nemtudom]

PSoft

Lehet, nálam van ennek a motornak a komplett vezérlőszekrénye [#nemtudom] frekiváltóstól, mindenestül komplett.

Csak azt nem értem...hogy kerültek ilyen messze egymástól. [#nyes]

dtb

Nekem is megvan kompletten, vezetékestől, mindenestől, épp ezért hezitáltam az eladáson... Ez a 47E típusú. Annyi, hogy bár megtaláltam a szervizkönyvét, még a frekiváltó részt nem sikerült beüzemelni önmagában, a kapcsolók nélkül. A sorledből balról az első három (DL11, DL10, DL9) folyamatosan világit, akár mit csinálok vele, vagyis a két végállás együtt érzékel. Áthidalás esetén se kapcsol le... még egy darabig szórakozok vele, az állványos fúrómhoz pont jó lenne...

PSoft

No most utána néztem...mégsem az!
Az enyém egy DYNACO_CompactM2 vezérlése.

dtb

A DITEC-ben egy panelen van a vezérlő elektronika, és a frekiváltó is. A frekiváltó paramétereit potméterrel lehet állítani. Ez a 47E típusú.

  

TBS-TEAM

DL9 (13) Nyitási végállás kapcs.
DL10 (12) Lassító végállás kapcs.
DL11 (11) Zárási végállás kapcs.

Mind NC és világitania kell.
Amikor eléri a végállást (DL9-11)nyit és megállítja a vezérlést.
József

dtb

Ezt írtam én is. de most nincs rajta egy kapcsoló se. Ha áthidalom, akkor se alszik el. Ez egy különálló, négyes sorkapocs, a legelső balról az 1-es, a többi az érzékelő bemenet, ha ezeket összekötöm az 1-es lábbal, akkor sem alszanak el. Mondjuk az NC elkerülte a figyelmem, de a lényegen sajna nem változtat, nem elalszik, csak csökken a fénye. A motor elindul, de csak szakaszosan forog. A 9-es láb is lett próbálva, végigpróbáltam a manual szerinti összes verziót, akkor is csak szakaszosan forog a motor. (A motoron levő végállás kapcsoló tárcsát direkt levettem, hogy ne kavarjon be.)