Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Én meg kifőztem grafitos faggyúban - a többi nem érdekel. BMX a javából, még bírja. :D

bmejdz9nu

Ez biztos jó és igaza van...  
de utánna az olaj vagy zsír a kérdéses - lineár esteben...

Motoros

A faggyús kifőzés az tuti ősi tipp. Nekem még az öreg Velvárt mondta hogy így kell az pedig nem volt akárki a hetvenes években. A versenyzők hozzá hordták a bringát javítani.

bmejdz9nu

A THK-nál szerintem nem ezt javasolják...
Misi: mail ment...

Bicska

Mit szeretnél hűteni? Az orsó motorját vagy a léptecseket? Én sokat "játszottam" peltier-rel én nem olyan nagy okosság ilyen nagy alkatrészekhez...

000000000

Hát ja, a szállítás kb. ugyanannyi, mint maga az áru, de ha megnézed az itthoni árakat, még mindig jobban jársz, ha kintről rendeled meg.

Motoros

Én ezt csak a bicikliláncra mondtam!

bmejdz9nu

Nem sokat fogyaszt... vízhűtés lesz...

000000000

Nem sokat fogyaszt???  
Ha érdekelnek extra vékony, jó teljesítményű blokkok, akkor tudod hol találsz meg.

bmejdz9nu

Még mindíg keresem az olajat a görgős linárhoz és golyós tengelyhez...
 
#463 .. a kezdet...

Kristály Árpád

Hallihó Péter!
Emlékszel mit mondtam Stihl lánc olaj és mint itt is írták esetleg hígitva, nagyon tapad....
erre lett kitalálva, 1-2 probát megér...
Hallihó!

000000000

Nyomd már rá az a STIHL olajat! 230km/h tesztelve van. Mi kell még?

bmejdz9nu

De ha tapad az sem jó... összeragadnak a golyók...
 
Azt írják ezzel az olajjal egy vékony filmréteg alakul ki a golyók között és ez által adják át a tolóerőt egymásnak...
 
A másik érthetetlen dolog:
A régebbi (THK) kocsikban a golyók között sokkal több a hely (kb. 1 -1,5 golyónyi) mint a legújabb típusoknál?
A régebbi modelleknél kb. beférne még egy golyó... az újabbaknál nem... szinte összeérnek... 1/2 golyó maxiumum a távolság.
 
Mi a normális?  
Olvastam... változtattak a konstrukción ezért kevesebb a köz a golyók között - lehet, hogy ezekhez más olaj kell...?
A gyári újon valami olyan olaj van rajta ami sürű... de még olaj...
 
Ismeritek azt a szaggatott és akadós érzést ha tolod a kocsit a sinen... ez nincs ha jó az olajozás... vagy mi fene...
Élettartamban, piszok bekerülés elkerülése végett ez abszulut nem mindegy...
És ugyanez a próbléma van valószinűleg a golyós orsóknál is...
Ki ne sajnálná tönkretenni - gyorsan kotatni a jó cucciat... mert ha golyók nem szépen mennnek..
 
Képzeljétek el egy forgó csapágyat amiben össszeakadnak (összeragadnak) a golyók... meddíg bírja...?

bmejdz9nu

Csináltam külön topikot... Lináris golyós vezetés...
Talán így rendet tudunk tartani...

Bicska

Mért nem veszel pl. az SKF-nél direkt erre a célra kitalált kenőanyagot?[#whatever]