Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Az emelkedő és lejtő ezrelékéről fogalmam sincs. :( A régebbi beton alagutak is így készültek, az M1 metro viszont még öntött acél elemekből volt összecsavarozva. Ott a vízszigetelést a talaj feletti oldalra vastagon felkent bitumennel probálták megoldani, amit a külső víznyomás préselt be az elemek közti résbe. Ki is alakultak szép nagy lelógó bitumen függönyök a mentett oldalon.

dtb

Egy tavaszra tervezett gépbővítés miatt elkezdtem keresgélni egy combosabb motort, ami tudja a step/dirt, és lehet(ne) pörgetni is. Alapvetően vagy egy combosabb léptetőmotor, mint pl. amit [#4984@Csikarc] fórumtársunk hirdetett nem is olyan rég, vagy egy DC szervó motor, amit [#906@ANTAL GÁBOR] javasolt lenne a megoldás, de mindkét motornál nagy feszültség, és nagy amper kell, ami megkíván egy nagyon erős tápot. Na... annyi pénzem nincs. ...és akkor jön a buta "hobbysta" megközelítés: pl. egy Hetra 130U vagy  egy hasonló trafó már jó lenne tápegység alapnak? Az ideális feszültséghez 60-80V kellene, és sok-sok amper. ..és Miért? Mert ezeket használtan már nagyon baráti áron (20E!) meg lehet venni, és ha jó az a minimális információm, amit ezekről tudok, akkor elvileg ezek átalakíthatók lennének tápegységnek, és nem 100E lenne a vége, hanem kevesebb, mint a fele. Ötlet? Vélemény?

jani300

Azt fogják mondani azért nem jó mert eső jellegű transzformátorok .
De ha kiveszed a mágneses söntöt és keményen megkondizod , csökkentett teljesítménnyel működhet .
Párhuzamos szekunderük van ,soros kötéssel duplázhatod is a feszültségét .
Egy eltrát az ínséges időkben ,nemrég majdnem kirezeltem ,de nem tudtam megtenni . Az 220-380 as .
Lehet autótrafó lesz a végén belőle .

designr

Kezdeti idők..nagy feszültségű léptetőmotor..
A különböző léptecsvezérlőkhöz a tápegységem így nézett ki..
Egy olcsó hegesztőtrafó(tudjuk hogy eső karakterizstika..de működik) ez volt 8 ezer vaterán..
Ennek a primerjét megszabályoztam egy állítható 2 kVA toroid trafóval..Máig megvan..sok kondi és pár graetz kocka a vége..

Vetesi75

Hegesztőtrafóval nem kísérleteznék. Ha van 3fázis, akkor már inkább egy ilyet szereznék. (Nekem kettő darab 3F 24V 630VA van sorosan kapcsolva.)

KoLa

Valahogy elkerülte eddig a figyelmemet! Köszi!

dtb

Nem, sajna nincs ipari, és a közeljövőben nem is lesz.

fn47xk7ei

Béla, keress meg és összedobunk egy tápot ami megfelelő. Nem egy eget rengető összeg. De semmiképp ne hegesztőgépben gondolkodjál. Csak határozd meg a pontos kritériumokat és biztosan megvalósítható.

svejk

20-25 ezerért simán tekernek neked 630 VA-es toroid trafót olyat amilyen feszültségű kell nem kell kísérletezni vele.
Ekkorának elégnek kell hogy legyen.

Kulturált kivitel, száraz, tiszta érzés. :)

No jó általában kell egy lágyindító, de ahhoz azt a pár alkatrészt csak összeszeded innen-onnan.

Szalai György

Fogalmam nincs, hogy mi a terved, de nem leledzel tévedésben?
Biztos, hogy egyszerre kell neked a ,,nagy feszültség, és nagy amper" ?
Mert ha nem, akkor elég lehet egy több feszültségű tápegység is. Kisfesz-nagyáram és fordítva.
Az átkapcsoló tápfeszes szabályozási technikát mára eléggé elfelejtették mert a kapcsolóüzemű szabályozók mellett nem nagyon van már szükség rá. De az analógabb időkben ez jól jött, alacsonyabban tartani a disszipációt.
Hátha most is.

fn47xk7ei

Pontosan nem tudni még mi az elképzelés. Telefonon már beszélgettem Bélával anno a témáról. Amennyiben  arról a MAE HY200 4270 710A8 motorról lenne szó amelyet én hirdetek akkor annak a teljes teljesítményének a kihasználása esetén 140 V és 10A-es tápigénye van azaz kb. egy 1500 VA-es trafót igényel.

dtb

Egyben válaszolnék, úgy egyszerűbb. A cél egy meglévő 80-as tokmánnyal rendelkező forgató motorjának a cseréje lenne egy olyan motorra, amit lehet pörgetni is, és tud step/dir űzemmódot is. Így lehetne nagyolni "eszterga" módban, és lehetne marni a kívánt végleges formát, anélkül, hogy cserélgetni kellene az anyagot, és szerszámot. A két üzemmód nem lenne cserélgetve, először menne a nagyolás pörgetve, majd a step/dir a finom megmunkálásnál. Saját kis EMU esztergámból kiindulva tapasztaltam, hogy az 1Kw motor elég kevés, még a faeszterga is meg fogja, ha túl nagy a fogás, ezért legalább egy 1:2 áttétel kell. Két motor került látótérbe, Csikarc csatahajója, és Antal Gábor is ajánlott egy DC szervót. Mindkét motor 1Kw környékén mozog. A Lajos léptetőjének beszúrom az adatlapját, a 0710 oszlop adatait kell nézni. Unipolár, 8 tekercses motor, tekercsenként 10A, és 140V lenne az ideális, de ilyen vezérlőt nem találtam, maradnak az elérhető vezérlők, azoknak 80V és 100V, és 8A a max terhelhetőségük. A Gábor DC szervó motorjának (Fanuc)  sajna nem emlékszem a pontos paramétereire, de biztos, hogy 1Kw felett van picivel a teljesítménye, és 100V felett (talán 120V?) az ajánlott feszültség. Tehát ennek is kellene legalább a 10A. Ennek lenne normális vezérlő kettő is, DG4S-08020 és a DG4S-16035 80V és 160V max feszültséggel, és talán a paraméterei is jobbak szervó lévén. Tehát mindkét motornak kellene legalább 80V, de ha több se lenne probléma, és legalább 10, de inkább 20A. Lehet alámenni a megkívánt V/A értékeknek, de akkor pont az veszlik el, ami miatt az egész motorcsere jó lenne, a teljesítmény. Ezek alapján szerintem a 630 VA táp nagyon kevés lenne, de örömmel meghallgatok minden javaslatot.

  

3vv2btrhv

Nem tudok a Pc-émbe belépni Win10. Jelszó vissza állításnál nem kapok emailt , sem SMS-est , a Redmonti válasz : kapok egy 4 számjegyű kódot , ha be írom kér egy 7 számjegyű kódot . Itt elakadtam . Mondanom sem kell nem tudom a hivatalos munkámat végezni , rajzolnom kellene szerszámokat . Kérlek segítsetek !!

dtb

Elvileg itt le van írva lépésről lépésre, de én még nem próbáltam. Linux (LiveCD) kell hozzá, és némi bátorság...

3vv2btrhv

Ez jó , mert egyik sincs meg nekem , de köszi .