Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Rabb Ferenc

IdézHa jól látom ez házilag is megcsinálható
...


Kelepeisz Lajos

Köszönöm az infót, megpróbálok egyet beszerezni.

vjanos

Az enyém is ilyen, de már kb két éves.

Igazából a célnak megfelel, az akkuja egész jó.
A gép kicsit ormótlan.
A tokmánya viszont pár hónap után elkezdett lötyögni a tengelyen, illetve a tokmány megszorítása is néha átugrik, visszafele forgáskor néha fellazul.

Az akciós árnál egy forinttal sem ér többet :)

gaben

Szia,

ebből a képből nem derül ki, de én inkább innen választanék.

Szalai György

Bénavagyok, nemtanultam, nemértekhozzá.
Eszterga tokmány karbantartásra mi a szokásos eljárás?
Időnként darabjaira kell szedni, és belül kitakarítani? Olajozni, zsírozni, vagy szárazon hagyni?
Esetleg csak egyben hagyva kifújni levegővel és valami száraz kenőanyaggal kezelni?
Vagy sose kell belenyúlni, jó az ahogy van?
[#nemtudom]

ANTAL GÁBOR

Időnként szét kell szedni . Furatesztergálásnál óhatatlan hogy forgács kerül bele . Ez ellen ideig óráig lehet védekezni spéci gumi tappancsokkal de aztán eljön a vég .

A forgács azután a spiráltárcsán átvándorolva bekerül a kúpkerék - tokmánydió közé és komoly akadásokat generál .  No Ilyenkor le kell venni a tokmányt és teljesen szét kell szedni .  Hátul van egy tárcsa amit 3 csavar tart , azt le kell venni . A diókat 3 db csapos csavar tartja( kiesés ellen) azt is ki kell csavarni és s diókat ki kell venni .
Sürített levegős tisztítás után zsírozva ( olajozva) össze kell szerelni .
 Én sokat szenvedtem egy Danuvia által gyártott tokmánnyal aminél a tervezők külön utat biztosítottak a forgács hátravándorlásának . Egyszer aztán bedühödtem és azokat a térrészeket amiknél ez a hátravándorlás létrejöhetett kiöntöttem műgyantával .  Most sokkal jobb de 3-4 havonta azért szétszedem

KoLa

Ha furat esztergáláskor teleszórod a tokmányt apró forgáccsal, akkor, utána nem szoktuk befelé tekerni mert, ilyenkor veszi be a forgácsot.Érdemes csavarozógéppel kifelé tekerni, és ha kint vannak a pofák levegős tisztítást alkalmazni, a tokmánynál tokmánykulcs-csal forgatva, minden helyen befújva, oda vissza forgatva fújogatva, ilyenkor lehet némi olajozást alkalmazni havonta, mert ha túlzásba viszed akkor ki lesz centrifugázva az éterbe...(mire észreveszed egy fekete csíkkal mész be az arcodon este a konyhába:))))én néha, egy kis grafitos olajsprét szoktam fújni a tokmánypofa meneteire mielőtt berakom, jó még a csapszeg spray is attól függ kinek mi van otthon.

Megdöbbentem amikor először szedtem szét annó' egy ilyen magyar tokmányt, mint amit Gábor is említett!
Gyűjti a forgácsot pont ott ahol nem kéne! talán 20dkg anyagot spóroltak meg ezekkel a könnyítő mélyedésekkel amit Gábor kigyantázott!
Nem tudom Gábor mit szól hozzá, de a beszorult forgács ellen nincs műgyanta!

fisrcxuk3

A csapszeg spray mi fán terem?Még nem hallottam róla ,én tudatlan...[#conf]

fisrcxuk3

Egyébként  én Az NCH  K Last Super  Dry film lubricant-ját használom erre .Száradási idő pár mp. semmi ragadás utána.

KoLa

Van aki zsírspray-nek nevezi, amikor kifújod olyan mintha valami tisztító sprayt fújnál, behatol mindenhová, de aztán az oldószer elillan és csak a kenőanyag marad.

KoLa

Ez Berner, és a flakon oldalán egy csapszeg látható hozzéférhetetlen helyen, ha jól emléxem, hétfőn majd lefotózom.

Szalai György

Köszönöm a hasznos válaszokat.
Akkor majd én is takarítgatom néha.

Nem gyárthatnák ezeket a palástjukon nagy kövér lyukakkal?
Akkor legalább ki is juthatna ami bejutott.

ANTAL GÁBOR

Az ötlet jó (" jő kövér lyukak") Egyszer találkoztam ilyennel . Egy diót nem tettek vissza a helyére ott képződött a lyuk . Rá is kérdeztem : az volt a válasz hogy ott jön ki a bekerülő forgács
 Persze a tokmány kiegyensúlyozása az elment .  Ezt egy Tsz melléküzemében lévő esztergánál láttam

Gyárfás Attila

Üdv
Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan,mi alapján tudom beazonositani, hogy a képen látható "csapágy" - hoz milyen sin kell? Sajnos az elveszett.
Köszi

  

RJancsi

Elvben minden kocsira maratással vagy lézerrel rá van írva a típusa. Némi szerencsével nagyítóval fellelheted ezt, még ha hiányosan is. Ha nem, akkor meg lehet méricskélni a sín kb. méretét (a porvédő alapján). Némi utánjárással (fórumtársaknál sínre próbálással) van esély a beazonosításra.