Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Bencze András

Csapágyrugó a hétköznapi neve, értelemszerűen csapágyboltban kapsz méretre. A lényeget meg elmondták...

robicnc

Köszönöm mindenkinek.
Közben megtaláltam a hiányzó darabot. :) :)
De mindig is érdekelt a neve, meg hogy tényleg arra van-e amire gondoltam.
Köszi még egyszer a válaszokért.

robicnc

Még egy buta kérdés.
Nekem az volna logikus, hogy mind a két végén van ilyen.
De amiken csapágyakat cseréltem azoknak csak az egyik végén volt.

Elég csak a "kihajtás" felőli oldalon? Vagy tényleg illene mindkét oldalra?

Rabb Ferenc

Az egyik csapágy külső gyűrűjének illik feltámaszkodni egy fix felületre. A másik oldalon van a hullámos alátét ami az axiális elmozdulást hivatott megakadályozni.

TBS-TEAM

KOMPLEMEZ.

A hőtágulást figyelembe kell venni nagyméretű szerkezetek (például hidak, motorok gőzturbinák stb..) vagy magas hőmérsékleten üzemelő gépek esetén.

Az acél hőtágulása: 0-100C. +1,17mm
1000mm-ént.

Ezért kell kompenzációs lemezt használni.
Egyik oldal fix pont.
Az adott alkalmazás dönti el melyik oldalra tágulhat a motor tengely.
József

TBS-TEAM

0-tól +100C-ig mielőtt bele köt valaki [#eplus2]
József

svejk

Sok mindent leírtak már a fórumtársak, de egy fontos szerepe még a csapágyak közel állandó előfeszítése.
(ami persze ugye változhat a hőmérséklettől is, így ettől kapta a nevét)

Ha kihagyod, szembe akarom mondani fülbetűnő :) lesz a különbség, főleg egy nagy fordulatú marómotor esetén, ahol nincs üresben radiális terhelés.

robicnc

Köszi,

Így rémlik már régről ez a válasz.
Köszönöm, sikerült pár dolgot tisztába tennem.

J-Steel

Készülök venni egy nagy teljesítményű 400V/4kW levegőkompresszort.
1994-es német gyártmány. A tulaj azt mondta, hogy a tartály lyukas, mutatott is képet róla, de a többi része jó.
 Gondolom a lecsapódott víz rozsdásította ki a lemezt, ezért a lyuk.
A kérdésem, hogy mi legyen a tartállyal? Lehet javítani? Érdemes? Ha nem akkor honnan lehet beszerezni és mennyiért?

designr

Meg kell nézni a tartályt.Ha tényleg rozsda miatti lyuk akkor nem szabad foglakozni vele.Ne kockáztass hogy néhány hónap mulva felhasad..
Gyári tartályok kicsit drágák, de Autó gáztartály még lejárt korában is bőven használható annyira tul van méretezve..

RJancsi

Ha valahol már átlukadt akkor belülről el lehet vékonyodva a lemez. Már javítani sem érdemes mert nincs mihez hegeszteni. Mérlegeld, hogy megéri-e megvenni úgy, hogy a tartály csak nehezêk és kell szerezni helyette egy újat. Pl. Teherautó légfék tartályt bontóból.

hostya

Csak egy megjegyzés a használt auto-gáztartály alkalmazáshoz.

Évek alatt a tartály belső felületébe úgy beívódik a gázhoz használt szagosító anyag,(Etil-merkaptán) hogy a kompresszor által termelt levegő sokáig "gázszagú" lesz...


szabo janko

Annak idején láttam a kibontott tartály leszedett tetejét meggyulladni. Kiborították a napra amíg dolgoztak a merkaptános tartályba és a tető felületén képződött vasmerkaptid szépen leégett róla ( tartály belső felületébe úgy beívódik a gázhoz használt szagosító anyag,(Etil-merkaptán)) , nem volt vicces egy fokozottan tűz és robbanás veszélyes üzemben.

dtb

Nem találtam passzoló topicot, úgyhogy jobb hiján ide írnám a kérdésem. Megint akciós a Lidl-ben az akkus fúrógép, nosza vettem egyet. Kipróbálás. Ahogy próbálgattam az erősségét, (lefogtam a tokmányt kézzel) szinte azonnal elkezdett jönni a füst s szénkeféktől... Ez nem rendeltetésszerű használat, és nincs is a gépnek semmi baja, de ennek kapcsán eszembe jutott egy kérdés, amire ugyan sejtem a választ, de szeretném az okosabb emberek véleményét is megkérdezni: Feltételezem, hogy egyszerű, "mezei" szénkefe van a fúrógépbe. Ha kicserélem bronzkefére, akkor kevésbé lesz érzékeny az ilyen terhelésre? (feltételezem, igen) Célszerű kicserélni, vagy maradjon az, ami benne van?