Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

GPeti1977

Az a gond hogy annyira nem vagyok ügyes hogy 3kg rezet ilyen kis helyre bedugdossak. Nekem ami feltűnik hogy egy menet hosszon csak 20% hosszon van gerjesztve a huzal. Mi lenne ha a szomszédos hornyokba tekerném a huzalt, nem tudom érthető e. Próbáltam de csak úgy férne el ha több vékonyból tekerem.

jani300

Hát ezt bizony nem értem .
Kétpólusú tekercselés , hosszúak a tekercsfejek .
Nem lehet önkényesen változtatni a horonylépést .
Nem "bedugdosni" kell a tekercseket hanem "besodorni" .
Érdemes lenne keresned videókat , biztosan vannak .

GPeti1977

Persze készítettem egy egyszerű sablont meg befűztem a szálakat csak rosszul fogalmaztam, mivel vastag a huzal így nehezen lehet igazítani, illetve venni kell hozzá 4kg huzalt plusz szigetelés, a tanulói munkadíjammal is vagy 40ezer forint amiért egy ilyen aggregátort használtan már majdnem lehet kapni, igaz ugyanígy alu tekerccsel, de nem is ez a fő gond hanem az impregnálás hiánya miatt is kidörzsölődik a szigetelés, a közös hornyokban sem volt plusz szigetelés. Viszont lenne egy ötletem, hogy sablonnal készítek vékony többeres huzalból tekercselést és ezt fűzöm be a hornyokba, tehát minden szomszédos horonyba megy egy tekercs, ezeket az ábra szerint kötöm (csalóka mert egy menettel rajzoltam), szerintem ezzel ugyanazt kapom mint a másik fajta tekercseléssel csak kb harmad annyi huzal (kisebb belső ellenállás) felhasználásával. Egyébként a bldc motorok is hasonló tekercselésűek.

  

jani300

Ez így senni !
Emlékeztethetne egy körmöspólusú generátor tekercselésére ,  de erre kár elpazarolní a drága tekercselő huzalt !
Néz utána a tekercselések fajtáinak , póluspárok kialakításának a fordulatszám , frekvencia összefüggéseinek .
A tekercselő huzalok zománc szigetelésének egyik oka hogy kisebb helyet foglal a szigetelés .
De hőtűrés , hőleadás és egyéb szempontok is vannak , ne akard ezt megreformálni .
Az előző rajz egész jóra sikerült , ez a mostani ahhoz képest katasztrófa !
Gondolom még mindig 3000 percenkénti fordulattal hajtanád .
Egy tanács , az áramirányokat  jelöld nyilakkal a hornyokban , és akkor meglátod kialakulhatnak e a szükséges gerjesztő mezők a mágneses póluspárok kialakításához .
Tekercselésről szóló könyvbe belenéztél már ?

jani300



Itt egy egyfázisú kétpólusú tekercselés készítéséről egy videó .
Mondjuk ez nem generátor .
Az egyfázisú generátor tekercs elrendezésére én is kíváncsi lennék . Kihagyják e egyszerűen a segéd fázist vagy hogyan oldják meg .
És nincsen dedós alámondás hozzá az kifejezetten tetszik .

GPeti1977

Értem, milyen bekötést ajánlanál hogy egy fázisú generátor legyen? Igazából ez lenne a cél. A múltkor készítettem egy próba tekercselést néhány menettel, - a mellékelt képen hogyan -, az izzó világított a számított feszültség is közel volt a mérthez, meg szkóppal nézve közel szinusz jel volt, ez így mennyire lenne optimális? A be nem rajzolt hornyokba menne a gerjesztő tekercs.

  

GPeti1977

Az egy fázisra egy másik megoldás amit elkezdtem, hogy nem 230V ra tekerem meg a tekercseket hanem 132V ra, így a két fázis között kapnám meg a 230V ot, hasonló rendszer mint a japán 3x200V ipari hálózat ahol nincsen nulla csak 3 fázis meg földelés, így egy konnektoron is a vas 2/3 része ki lenne használva, illetve nem kellene gerjesztőtekercs külön mert azt 3fázisú egyutas egyenirányítással nyerném a csillagponthoz képest (kb 160V DC), amúgy is kell új szabályzó elektronika mert az sem jó.

jani300

Ha a 01-16 hornyokból kijövő tekercsvégeken elbontod az összekötést , szerintem az úgy jó , onnét levenni a kijövő feszültséget és akkor soros kötése lesz a tekercseknek .
De mitől lehet olyan érzésem hogy tesztelsz ? :)

GPeti1977

Itt párhuzamosan van kötve a tekercs, sorba is lehetne. Nem tesztellek, csak itt az adok veszek pörög, azon kívül  nem sok segítség van.

jani300

Az eredeti rajzod alapján csillag kötése emlékszem a generátornál .
Ha azt átkötöd deltába már van 230 voltos vonali feszültséged , nulla nélkül .
A gerjesztésbe nem megyek bele mert nem tudom hogyan oldják meg .
Remanens mágnesességgel felgerjedhet akár , ha a generátor háromfázisú tekercselése környékéről veszik a gerjesztést ,akkor is így tud csak felgerjedni .
De mindha említett volna valaki kis a forgórészbe épített állandó mágnest , a gerjesztés biztos indulására .
Ez engem is érdekelne ,de csak érdekességként .
Az Orosz ipari méretű generátorok nem használtak ,külön dinamót , a Magyar gépek igen .
Antal Gáborral régebben váltottunk itt pár szót a vasúti kocsikon alkalmazott generátorról , ahol egy kifordított körmöspólusú generátor adja egy tengelyre építve a gerjesztést ,mindenféle kefés kapcsolat nélkül .

jani300

Az a párhuzamos kötés szerintem úgy nem jó !
Szembe dolgoznak a tekercsek , ha felrajzolod a hornyonkénti áramirányokat nem alakul ki a két homogén pólus ,szerintem ,így első ránézésre .

jani300

[#t200p45215#]
Béla is próbált segíteni :)
Szerintem tekert már motort is .
Tekercselő könyve is van ,talán ugyan az mint nekem :)

jani300

Egyébként így párhuzamosítva négypólusú tekercselés az ,csak rossz a horonykiosztása .
Fordulat- frekvencia összefüggése igazolhatja vagy cáfolhatja az állításom .
De szólít a kötelesség , megélhetés ... :)
Szívesen beszélgetek erről egyébként ,érdekelt mindig is ez a téma is .

GPeti1977

Jó ötlet, vékony tekerccsel könnyebb tekercselni, igen van a forgórészben mágnes, a gerjesztés hasonló mint ami az autókban van.

Csuhás

Nincs valakinek a kínai dro-hoz mellékelt leírásnál részletesebb leírása angolul vagy magyarul? Esetleg valami youtube oktató videó a témában? Elég sok dolog van aminek a működése nem világos számomra.