Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

Forgásirány teszter.
Fázisfigyelő relé.
József

MoparMan


jani300

Kösz , voltunk .
Nagyjából elmondtam az ajtóból mi kéne , de nem volt maszkom ...
A tulajt meg elhajtották hogy a számítógép sem megy .
Nyugodtabb napom lett volna ha adnak , de már bevettem a megfelelő tablettát , legalább többet nem jönnek cseszegetni .
Végül is használtakkal összerakva nem folyt , csak később .

PSoft

Ha van egy gyári tekercselésű, szabványos tekercskivezetésű bármekkora 3 fázisú aszinkron motorod, az is lehet "etalon" a fázissorrendet illetően.
Ha a bekötött tesztmotor a tengelye felől nézve az óramutató járásával megegyezően kezd forogni, akkor biztos, hogy az L1 fázis a motor "U" kapcsára, az L2 fázis a motor "V" kapcsára, az L3 fázis pedig a motor "W" kapcsára van kötve.

Ezen metodikát követve működtek -még az elektronika előtti hőskorban- a fázissorrend megállapítására használatos, motoros/forgótárcsás kézi műszerek is.

RJancsi

Nagyon naív kérdés (remélem nekem megbocsájtható), de azt honnét lehet tudni, hogy melyik az  L1 fázis? Vagy az egész relatív, az az L1 amit az "U"-ra kötök és az L2, L3 ezek után a megfelelő forgásirányhoz szükséges sorrendből alakul ki?

Szalai György

Más villamos gépekkel kapcsolatot nem tartó, ,,önálló" gépek esetében, az L1 fázis kijelölése álltalában önkényes. Mindegy melyik az, mert csak egy viszonyítási alapul szolgál, az L2 és L3 meghatározásához.
Ehhez képest van a másik kettő fázishelyzete előrébb, vagy hátrább.

Több gép rendszerben működésekor az L1-et is a közös betáp hálózat L1-éhez képest lehet azonosítani, hogy minden géprész összehangoltan, a kívánt módon működhessen.

Ha a salgótarjáni Bumchun Precision gyárból áthúznál egy vezetéket a balassagyarmati  Bremas Hungary-ba és egymáshoz viszonyítanád a két L1-et, csak véletlenül volna egyező, mert nincs jelentősége. De vannak már rádiós fázisegyeztető készülékek is, lehet kilométerekre is fázist egyeztetni, vezetékes mérőkapcsolat nélkül is.

Csuhás

Úgy szokás hogy ráböksz az egyikre az az L1 azután választasz egy másikat az L2 a maradék az L3 Azután bekötöd és megnézed hogy jó-e a forgásirány, ha nem akkor cserélsz. Ha a gép nem viseli el a rossz forgásirányt akkor három izzón át bekötve látszik merre moccan és lehet igazítani. ( Ha frekiváltóra megy akkor tök mindegy a sorrend ott csak a doksi miatt van jelölve a csatlakozó )

a77ruejwh

meghúztam minden csavart, kuplungot is, de változatlan...
a vezérlőben nem lehet hiba?

RJancsi


ywathzay


PSoft

Ugye, nem csak én írtam... :)
A lentebbi 3-4 hozzászólást összerakva már jól összeáll a kép, hogy meg tudd oldani a problémád. [#wave]

jani300

Köszönöm ,ma nyitva voltak , de megint nem volt .
Viszont a varázsszó működött !
Az OM szám hallatán mégis csak lett ...
A forgalmi sem segített ...
1600 pénz a négy , nem voltam a boltban ,csak telefonos segítséget nyújtottam .
Ja , minta is volt a tulajnál de hiába .
Legalább nem szól a telefonom 5 percenként mióta kicseréltem ,
Ezennel nyugdíjba vonultam , befalazom még a kaput is ...

GPeti1977

Próbáltam visszakövetni hogy szimetrikus elrendezést kapjak,ezt sikerült utólag visrosszajzolni:

  

jani300

Ez már majdnem !
A póluspárok áramiránya is jónak tűnik elsőre .
Viszont az L1 párja másként van kötve mint a másik két fázis .
Ez már sima háromfázisú motor tekercselés is lehet .

jani300

Egyébként a piros-narancssárga lehet jól rajzolva .
Így kötve lehet egyforma tekercseket berakni .
A másik kötésnél forgatni kéne a tekercseket , az a nagyobb hibalehetőség .
A tévedés jogát azért fenntartom .
Nyolcvan körül olvastam ki oda vissza egy tekercselő könyvet többször ,de már azért az rég volt .