Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

Semmilyen szerkezet nem húzza vissza a betéteket a tárcsától.
A tárcsa hullámosságára van bízva.
József

MoparMan

na itt az nem jó!
ez egy elég komplex cucc...



ajpwg6jrn

Ez lesz a megoldás, köszi. Pedig elég sokan keresgéltem a YT-on, de erre nem akadtam rá. Na holnap nekiugrom mégegyszer. A végére csak jó lesz.

vjanos

Köszönöm Gábor!

Igen, még gyári a kondi.
Holnap megmérem, egy próbát megér, mégha kis esélye is van...

5uF/100W ökölszabályt olvastam üzemi kondi méretezésre.
Ez alapján a 750-es motorhoz 37.5uF jönne ki.
A gyári adatlapon meg 25uF-t írnak.

Hol lehet az igazság?

dtb

Igen, pontosan így van! Én is így tanultam. ...viszont a levegősség, a legkisebb légbuborék is tud ilyet produkálni.

dtb

Ez a szimering méret kell a járókerekes szivattyúba is, amit nemrégen újítottam fel, így nyugodtan mondhatom, hogy ez a szimering kapható 5,6,7, 8, 10 mm-es szélességben is, vagyis át tudod úgy variálni a szimeringeket, hogy máshova essen a futófelület.

2vkx6unz

Szerintem meg a főfékhenger, motornál meg fékkarban a dugattyú. Az a tárcsa ami hullámos az kuka. Úgy van a fékkarban a munkahenger kialakítva hogy a visszafelé mozgás során mindig van egy kis vákuum ami visszanyitja a fekdugattút.
Ha van abs akkor obdn keresztül a légtelenítés során azt is vezérelni kell.

Úszó nyerges féknél nagyon nem mindegy mi a kenőanyag a csapon mert a rezgescsillapitás miatt rajta levő gumi - ha van ilyen - megdagadhat, és szorulni fog a fék!

ANTAL GÁBOR

Egy mai motornál elég a 25 u.  A tekercselési szisztéma is megváltozott . A trükk egy "k" értékben rejlik ami a fő és segédfázis menetszámainak az arányától függ   Régen a k = 1 volt . Manapság pedig 1.12-1.2 között van .   Van egy idős barátom aki az Evig főkonstruktőre volt . Kaptam tőle egy anyagot ami szerint :
C =P/ ( 4*pi*f*k*eta*Unégyzet )  
  A Schönfeld könyv szerint ( Villamos hajtások 1977) szerint pedig C = P/( 2*pi*f*Unégyzet)  
  Jelentős az eltérés mert a könyvnél a nevezőben 2 van és hiányzik a k*eta
 Konklúzió : manapság kisebb kondival operálnak  ( 2018-as 550W os motor 16u)

DE azért van egy érdekes dolog ami az adatlapról derül ki . A te (török? ) motorodat 220 V ra méretezték . A mai feszültség pedig (névlegesen )230V  . A rézveszteség a feszültség négyzetével arányosan nő . Ez esetünkben már mintegy 10% . De érdemes lenne megmérni hogy nálatok mekkora a bejövő feszültség mert pl 240 estén már súrolja a plusz 20 % ot

RJancsi

Nem biztos, hogy ide kéne írnom, de jobbat nem találtam. Egyik ismerősünknek elektromos medencefűtése van, ami természetesen csak a keringető szivattyúval együtt kapcsol be. Ugyanarról az egy fázisról megy mind a kettő. Tegnap hívott fel, hogy nem érti, de a fűtés "lecsapja" a gépházban levő kismegszakítót. A megszakító és a fűtés/szivattyú közti fi relé nem old le, tehát nem valószínű, hogy zárlat lenne. Ha egy hosszabbítóval más kismegszakítón keresztül táplálja akár a szivattyút akár a fűtést mindkettő megy egyszerre. A kérdésem: lehet, hogy idővel "elfárad" a kismegszakító és már alacsonyabb áramnál is leold? Korábban simán ment a rendszer egy kismegszakítón keresztül is.

vjanos

Török , igen. Ha nem kínai, akkor hamisítvány :)

A motoron levő matricán 230V van. Ilyenkor legyen okos az ember...
237V-ot és 25.5uF-ot mértem.

VighLajos

Igen, előfordulhat. Rejtélyes hiba... Hogy a kismegszakító megadja magát?

Én sem hittem el... Miután semmi másra nem gyanakodtunk, kicseréltük a szivattyú kisautomatáját, és OK lett minden. A kollégák kimérték a kisautomatát, tényleg hibás volt.
Ez még "aktív" atomerőműves koromban volt.
6-700 Ft, érdemes megpróbálni.

ANTAL GÁBOR

Egy TDK dolgozat kiférne ebből a témából . Az üzemi kondi értéke egyértelműen a motor tengely teljesítményének a függvénye . A szolgáltatott teljesítmény a szivattyú munkapontjának a függvénye  . A hidraulikai (elméleti) teljesítmény pedig a térfogatáram és a nyomás szorzata .  Ebből az is következik hogy a kondi értéke nem is biztos hogy optimális  mert 750watt leadotthoz kell a 25u.  De kell a szivattyú működtetéséhez a 750W? .   Bonyolítja a helyzetet hogy a szivattyú hatásfoka is munkapont függő .
 Az egyik lehetőség,hogy így hagyod az egészet, a másik hogy kissé csökkented a kondit .
 Beszéltem az Evig es barátommal , szerinte nem meleg ha 65 fokos, manapság erre tervezik az ifjú titánok a motorokat

vadember

Jól sejted, hogy idővel el tud "fáradni" a kismegszakító.
A FI relé sem örök életű. Az pedig belassul. A teszt gomb nyomkodása nem ad választ a kioldási időre.
A telephelyünkön minden évben kell érintésvédelmi vizsgálatot csinálni. Van vagy 30 FI relé. 2-3 darab minden évben megbukik, mert megnőtt a kikapcsolási ideje.

Dakota25

Fékdugattyú visszahúzás...
Természetesen van "szerkezet" a munkahengerekben a dugattyú visszahúzására, még ha nem is látszik.
A négyszögletes profilú gumigyűrű és a fészke úgy vannak kialakítva, hogy a dugattyú kis elmozdulásakor a gumigyűrű torzul a fészekben, de a dugattyú nem csúszik el benne.
A féknyomás megszűnésével a gumigyűrű visszanyer alakját és minimális, de elegendő mértékben visszahúzza a dugattyút.
A betét kopásával nő az elmozdulás, a dugó megcsúszik a gyűrűben és kezdődik elölről a játék. Ezzel nem csak egy visszahúzó rúgó, de egy automata utánállító is lakik egy db gumigyűrűben.
Mindez működik, amíg a dugó nem szorul túlságosan a hengerben. Ha szennyezett, korrodált a dugó-henger fém-fém illeszkedés, a gumiban tárolt rugalmas feszültség képtelen visszahúzni a dugót. Ha megüvegesedett vagy felpuhult a gumigyűrű, detto.

remrendes

Mi Nord hajtomuvekkel szereltuk a gepeket. Amikor mar nem tudtam raulni a motorokra, akkor en is megilyedtem. Aztan rakerdeztem es azt a valaszt kaptam, hogy ha rakopok es nem sistereg, akkor az boven jo.