Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

tarkacsu75

Sziasztok!
Segítségre lenn szükségem.
Szükségem lenne az Angyalos Magyar Címer 3d stl fájlra,természetesen nem ingyen.Akinek esetleg meg volna és tudna segíteni azt megköszönném!

  

vjanos

Egy beton aknában levő szivattyúhoz szeretnék dedikált kismegszakítót és fi relét tenni.

Ilyenkor a szivattyúhoz minél közelebb érdemes ezeket telepíteni, az aknába, egy vízmentes dobozba?
Vagy az aknához vezető kábel másik végére is lehet, kb 15m távolságban, házon belül?


szf

Én a kiindulási pontra tenném. Milyen szivattyú? Motorvédelem?

Révész Richárd

Házon belülre rakd. Megkíméled magad a sűrű cserétől.

vjanos

Köszi mindenkinek.

Igazság szerint kettő is van. Ráfolyásos vízkeringetők.

Egy 0.75kW egyfázisú és egy 3kW háromfázisú.
Utóbbihoz adtak egy ilyen GV2ME14-et
A kicsihez is dukál?

Révész Richárd


flac72

Sziasztok,

emlékeim szerint nemrég valaki készített akkucellákhoz ponthegesztőt, ami gépjármű akkumulátorról működik. Kérdésem, hogy valaki nem emlékszik rá, hogy ki készítette, vagy esetleg kapcsolási rajzot, és szükséges alkatrész listát tudna küldeni nekem? Esetleg melyik topikban volt?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Laci

Miki2

Szervusztok!
Épülő esztergám főorsóját egy 3 kW-os AC szervo hajtással tervezem meghajtani. A vezérlést jobb híján (meg hozzáértés híján) a Mach3-ra bízom. Ezt már nagyjából kiismertem.
A kérdésem: megoldható-e a főhajtás és a "C" tengely vezérlés egy AC szervoval, vagy van valamilyen más megoldás?
A válaszokat előre is köszönöm.

svejk

A mai CNC esztergáknál általában bazi nagy, 10-20 kW-os -dierkthajtású főrosók vannak hidraulikus tárcsafékkel megspékelve.

De egy Excel Csepel gépen láttam olyan verziót, hogy rendes szíjhajtású a főorsó de C tengelyes üzemmódban egy hidraulikus szerkezet összezár egy csigahajtóművet.

Miki2

Ezek szerint ezen kár tovább agyalnom.
Pedig elsőre jó ötletnek tűnt.
Köszönöm a válaszod.

svejk

Talán a normál meghajtást meg kellene hagyni hagyományos aszinkron motoros hajtással frekiváltóval, esetleg visszacsatolással.

Aztán a egy komolyabb kottymentes áttételes AC szervot meg rá lehetne C tengelyes üzemben kuplungolni.

Kérdés mi is a cél? Fémipari hajtott szerszámos marás, fúrás vagy netán csak faipari dolgok?


ra8nsmk6w

A hHobby elektronikán a Ki mit épitettben megtalálod a készitőt is Melphi néven
Ha jól tudom az itteni név a tulajdonosa. Kelepeisz Lajos

Miki2

Fémipari felhasználást szeretnék elérni.
A külön motoros megoldást éppen a kottyanás mentes kuplung nehéz kivitelezhetősége miatt nem tartom megfelelőnek.
A kuplungot mindenképp a főorsón kellene elhelyezni, hogy ne pörgethesse a pozícionáló motort. A lamellás kuplungnál biztosítani kell a folyamatos kenést, ezen kívül mindenképp okoz valamekkora teljesítmény csökkenést a fellépő üresjárati súrlódás miatt. Aztán ott van még a kuplung "álló" részének a hossz irányú mozgásigénye, amit legjobb esetben is csak átmeneti illesztéssel lehet a főorsón rögzíteni. Ez mindenképp okozhat valamekkora radiális kottyanást.
Szóval van még mit átgondolnom, mielőtt hozzákezdek a megvalósításhoz.