Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk

Amit te írsz az hidraulikus akkumulátor és nem puffer.

J-Steel

20 liter/perc alatti szállítási mennyiség és max 100 bar nyomás.

J-Steel

Igaz elfelejtettem mondani, hogy a hidraulikus pumpát és a munkahengert vettem meg használtan. De semmi vezérlés nincs hozzá.

ANTAL GÁBOR

Svejk mindkét javaslata életszerű .
 Az önszabályozott szivattyú elsőre talán drágább .

 A hidraulikus akkumulátoros megoldás + mezei szivattyú az két pont szabályozással működik. Ott a villanymotor  ki/ be kapcsol és  a nyomás egy felső és egy alsó érték között változik ( az akkumulátor térfogata és a gáz előtöltő nyomása döntő a méretezésnél )
A hidraulikus akkumulátorok használatát komoly szabványok rögzítik

J-Steel

A 4/3-as szelepnél a lebegő középállás mire való?

ANTAL GÁBOR

Általános esetben olyankor az olaj szabadon távozik a tartályba és a munkaszerv zárva van . ( sok  középhelyzetű változat létezik )
 Első közelítésben ez jó megoldásnak látszik DE mivel az olaj az összenyomhatatlan közegnek tekinthető : ha 1 mm3 olaj eltávozik a hengerből akkor a nyomás leesik és nem teljesül az állandó erő igénye .  Mindenképpen kell egy összenyomható közeg a rendszerbe . Ez az akkumulátor gáztere
Természetesen a motor ki be kapcsolása helyett a szeleppel is operálhatsz . ( a szünetekben a motor terheletlenül fut )

J-Steel

Kicsit változtattam az igényeimen, hogy egyszerűsítsek:
- nem kell mégsem hiraulikus akkumilátor
- rövid ideig használom a gépet a magasabb nyomáson
- középállásban szeretném, hogy a motor üresjáratban fusson
- csak a munkahengert akarom meghajtani.

Tegyük fel ezt a lebegő középállású szelepet használnám.
Készítettem egy hidraulikus rajzot a fémipari táblázatos könyv jelmagyarázatai alapján.

 A bal alsó téglalapot és a fenti munkahengert készen vettem, az kb úgy is néz ki a rajzon mint a valóságban.
 A 4/3-as szelepem jól van-e berajzolva?
 Ha a munkahengerre ható nyomást szeretném szabályozni, elég-e a jobb oldalon lévő (nem bekötött) nyomáshatároló szelepet P és T közé bekötni? Vagy az inkább biztonsági elem?

Hiányzik-e még valami?

  

RJancsi

Apró észrevétel, de a "te" szeleped baloldalán a nyilak rossz irányban állnak (a bal oldali szembe mutat a szivattyúval). Nem tudom mennyire szerencsés az olajnyomást a hengeren tartani, ha középállásban reteszelni akarod a dugattyút, nem jobb egy ilyen szelep?

  

svejk

Szerintem pont ilyen középállású nem létezik, ha jól belegondolsz értelme sem lenne. :(
(olyan van, hogy az A-B-és P van összekötve középállásban)

Még most is azt mondom írd le pontosan mit szeretnél csinálni és akkor fogsz konkrét segítséget kapni.

svejk

Nyomás alatti középállás kiválasztásánál oda kel arra is figyelni, hogy egy mezei munkahenger dugattyújának a két oldalán nem egyenlő a felület.

J-Steel

Igazad van nem írtam be az A B P T jeleket és azt hittem akárhogy variálhatom.

J-Steel

Ez mit jelent?

Idézet Svejktől
"Nyomás alatti középállás kiválasztásánál oda kel arra is figyelni, hogy egy mezei munkahenger dugattyújának a két oldalán nem egyenlő a felület."

RJancsi

Nagyjából azt, hogy az egyik odalon a teljes dugattyú felületre hat a nyomás, a másik oldalon a dugattyúrúd keresztmetszeti területével kisebbre. Gyakorlatban a dugattyúrudat kinyomó erő ugyanakkora olajnyomásnál nagyobb mint a behúzó.

J-Steel

Erre nem gondoltam. Jó tudni.

svejk