Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

6b3jvi20m

Csak az a baj, hogy az én vezérlőm nem olyan...
Lásd lentebb a kép.

juhasz

Próbáld ki a F-Engrave-t.

6b3jvi20m

Köszi!
Úgy néz ki, megvan a megoldás!
Scan2Cad-el megcsináltam a kiszemelt JPG képet DXF formátumba.
Azt az általad javasolt F-Engrave-ben megnyitva azzal megcsináltam a G kódot.
Ezt már zokszó nélkül megeszi a Candle 1.0.
Holnap neki is állok a gravírozásnak, most éjjelre már nem zajongok a géppel.
Köszi mégegyszer, ez hasznos proginak bizonyult!

MacGyver

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.
Adott egy Mitsubishi M3-J3-40A Szervóvezérlő.
A probléma az, hogy amikor forgat, akkor "zakatolva" - csúnyán forog a motor. Kikapcsolt állapotban  kézzel forgatva is érezni ezt, amikor rá van dugva a vezérlő. (ha lehúzom a fázisokat akkor simán forog)
Úgy néz ki, ennek az az oka, hogy az U és V fázisok között a vezérlőn kikapcsolt állapotban zárlat van. A V és W fázis illetve W - U között nincs zárlat, ott kb 10...20Megaohm van.
Bekapcsolt állapotban nem merészeltem méregetni a fázisokat.. nincs is nagyon eszközöm hozzá, de szerintem az sehogy sem normális hogy 0 ohm van au U és V között. Jól gondolom?

A csatolt képen a vezérlő nyákja látható, jelölt alkatrészből jön ki au U V W fázis. Ezen alkatrészen sajnos nem látok semmi feliratot. Nagyjából alá látni, de alul se nagyon vélek karaktereket látni.

Tudja-e valaki hogy lézetik-e ilyen alkatrész kereskedelni forgalomban? mi a neve/  száma ennek?
Másmilyen megoldásra ötlet? esetleg pihen-e valakinél ilyen, vagy hasonló szervó vezérlő? (STEP-DIR-es kellene)

válaszokat előre is köszönöm!
üdv

  

onagy

Szia

Valszeg az IGBT modulod zárlatos. Szemre egy XINER XNS21765 van benne, de ez akkor derül ki, ha kiforrasztod. Kiforrasztás előtt mérd meg a magasságát, mert egyébként nem fog találni az új a hűtőbordával, vagy felcsavarozva forraszd be az újat, egy kevés hővezető pasztát tegyél a híd, az IGBT-modul és a hűtőborda közé . kb 20USD.

O.

MacGyver

Szia!

Wáó! Tényleg úgy néz ki..  akkor kiforrasztom :)
köszi a fényt az alagútban! [#worship]
jelenetkezem majd, hogy mire jutok.

onagy

Na ugye. Ami lehet még benne, az a Mitsubishi PSS30S92F6-AG, de az elvileg pin kompatibilis a Xinnerrel, sze arról másolták. ESD érzékeny, úgyhogy csak ésszel...
Ha megszakad a motor-szervó közötti U-V-W kanóc egyik vezetéke, akkor szoktak ilyenek történni, ezeket mérd ki.
Furcsálom, hogy hibakód nem volt, pedig ezeknek a moduloknak van fault signaling kimenete.

MacGyver

A 7-szegmenses kijelzőn valóban nem volt hibakód, de az MR configurator progijában írta mikor USB-n keresztül csatlakoztattam, (eleinte próbáltam álligatni rajta, hátha)
Az egyik hibakód a 47-es volt ami a doksi szerint Cooling fan alarm, de miután szétszedtem konstatáltam hogy nincs is benne ventillátor.. [#lookaround]
A másik pedig 07-es hibakód, amit az alarmok között nem találtam meg, 10-től indul a számozás, így nem tudtam hova tenni.. Mikor szétszedtem, ezt a zárlat dolgot talátlam egyedül, és most logikusnak gondolom hogy ez lesz a baja.
Ezektől függetlenül forgat, ha kap vezérlést csak annál a zárlatos fázisnál gondolom fékez egyet, emiatt forog csúnyán.

Tehát úgy érted, hogy a fázis vezetékem (U-V-W) kontaktos lehet valahol, és ezért ment tönkre az IGBT ? Oké, jól megmozgatva kimérem.. köszi a tippet!

svejk

Nem ismerem ilyen szinten ezt a típust, de ugye nincs benne fékrelé?
Pl. a Yaskawa SigmaI-es kikapcsolt állapotban rövidrezárja a motorkimeneteket.

(a bemutatott képen mondjuk nem látok ilyen eszközt)

MacGyver

Azért gondolom hogy nincs benne fék kikapcsolt állapotban, mert a nagytesója ennek (Mitsubishi M3-J3-70A, kb ugyanez csak kicsit nagyobb, 700W-os szervót hajt meg)
kikapcsolt állapotban nem fékez, könnyen lehet kézzel forgatni.
 Az persze elképzelhető hogy másképp lenne beállítva.. bár kikapcsolt állapotban szerintem mindegy is lenne a beállítás, illetve miért csak az U -V között lenne rövidzár, a W-vel meg nem?

0275u32p

Kollégák!

Dolgozott valaki EU-215 esztergán? Használatával, az egyes kezelőszervekkel kapcsolatba lennének kérdéseim! Legyetek szívesek az e-mail címemre írni, mert ezen a fórumon "nem vagyok otthon". Viszonylag sürgős lenne a segítség, mert tegnap este sikerült "elvarázsolnom" a gépi előtolást!
Előre is köszönöm!

mernokferi@gmail.com

dtb

Segítséget kérnék villanyászoktól. A korábban kérdezett szivattyú már szinte teljes összeszerelt állapotában van, de hiába ugyanúgy kötöttem vissza, ahogy eredetileg volt, nem jó  forgásirány. Ez a fotó még a szétszedéskor készült, garantáltan ugyanígy van visszakötve, vagyis már eredetileg is el lett valami cseszve.  A képen a fehér köpenyes vezeték jön a konnektorból, a fekete a kondi. Mit kell forgásirány váltáshoz megcserélni?

  

dtb

Még annyit, hogy a motor tekercs bekötésekhez hozzá se lett nyúlva, az nem lett kikötve...

jani300

A motorból kijövő két piros vezetéket megcseréled , a többi marad .
Szerintem .

dtb

Köszönöm, kipróbálom! Közben a fürdőszoba magányában lehet, hogy rájöttem, mi a hiba... Lehet, hogy magát a motortestet, a tekercseket fordítottam el véletlenül 180°-kal, akkor lehet, hogy azért fordult meg a forgásirány. Holnap okosabb leszek.