Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

sanyi84

2 forgácsoló szakmám is van. De jó hogy Te soha semmit nem nézel be.
De mi  "CNC" sek csak gombokat nyomkodunk...
Legjobb mikor az új tastert kidobta az ATC kar. Persze ha a régivel nem marok akkor a régit dobja el. De na a baj nem jár egyedül. Mi "CNC" sek csak gombokat nyomkodunk, épp egyel kevesebbet mint kellett volna :) . De legalább gyorsan tudunk kárt csinálni, nem is keveset .[#taps]

jani300

Ha már menet ...
Kellettek olyan csavarok M 16 , ami nem tövig menetes .
A közel lévő boltban csak 70 es tövig menetesek voltak .
Párat vettem ,de elég drága ,minimum 8.8 as kellene .
Közben méhben találtam megfelelőt (jó párat),de azon tovább kellett vágni a menetet .
Hát ,tovább vágtam kézzel .
A lényeg az hogy kinyírtam a metsző mindkét oldalát , de elkészült .
A metsző az abból az időből való amikor még csat jót gyártottak ,esetleg volt még jobb .
Na akkor a kérdés: én voltam béna ,vagy természetes dolog hogy a 8.8 as csavarok anyaga megeszi a metszőt ?
Az hiba volt hogy olajjal kezdtem a kenést ,de üregelő sprével azért be tudtam éppen fejezni .
Most azt hagyjuk hogy jobb a mángorolt menet !
Gazdaságosságban sem sok különbség lehet , jó ára van a csavarnak is .

jani300

részmenetes csavar .
Tényleg béna vagyok ,majd veszek ezekből ...

zozo

Épp a napokban tettem egy optimista próbálkozást. Egy marék 12.9-es csavarra kellett volna továbbvágni a menetet. Az elsőt is eddig csináltam csak meg, mert kétszer ette meg a gyorsacélból köszörült menetkést. Lapkásom meg nincs.

Persze nem kell egyáltalán ilyen kemény csavar, de csak ez volt 160 hosszúban. Majd kerítek biliacél csavart, aztán megcsinálom a hét végén, fütyörészve. [#vigyor]

  

Timár László

Én autót is szerelgetek. Renault Laguna 2. A simánál a főtengelytárcsa csavar balos. A ráncfelvarrottnál meg jobbos menet. Jelölés a csavarom semmi. Ó én tudom, igen, az balos volt a figyelek! Aztán mégse. Azanyátok!

Vetesi75

Általánosságban elmondható, hogy a képlékeny alakításhoz való csavar alapanyag minőségek nem kifejezetten jól forgácsolhatók (és még akkor finoman fogalmaztam).
Számolj! Egy menetmetsző élettartama kb. 4-5 méter, hasonló mértékegységben számolva egy menethengerlő görgőpár élettartalma 4-5 kilométer. A bekerülési költségük között kb. 100 szoros a különbség. Hengerléssel - még kézzel pakolva is - lazán megvan 1500db egy műszak alatt.

kisssandor

Hogy kell megfordítani a forgás irányát ennek a kefés motornak?

    

somma

Minden univerzális (tekercselt forgórész, tekercsel gerjesztett állórész) motor esetén sorba kapcsolt forgó és állórész valamelyik tekercs kezdet- vég kivezetés megcserélésével fordul meg a forgásirány. Például kézi fúrógép állórész tekercs kezdet-vég kivezetését váltja át az irányváltó kapcsoló. (két egyszerre váltó morse érintkezóvel
könnyen kivitelezhető).

B.Zoltán

A kefékre menő vezetékeket felcseréled.
Jobb kefére menőt a balra, balt a jobbra.

ecp4rs0md

Sziasztok! Tud valaki segíteni hogy kúp fogaskereket ki gyárt elfogadható áron? ( íves)? Köszönöm.

svejk


jani300

Köszönöm a választ !
Furcsálltam kicsit hogy túl keveset bírt a metsző .
Volt egy más gyártású csavar az is 8.8 as de azt sokkal szebben vitte a metsző .
Csak egy próba volt  , ha beválik a szerkezet kicserélem mángorolt csavarokra ezeket , 12.9 esekre .

ecp4rs0md

Köszönöm!  Írtam neki.

szabo janko

Diósgyőri fogaskerék kft. Ívesbe is van többféle FIAT,KLINGENBERGER stb. Ők le is tudják méretezni ha nincs rajz, de ezt senki nem fogja olcsón legyártani.

Timár László