Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

t62d6ha2b

Tisztelt Fórumlakók!

Van egy ,,klasszikus" orosz köszörűm, tekercse kuka. A tekercselés drága. Arra gondoltam - mivel úgyis kell állványt csinálnom neki -, hogy alulról egy külön villanymotorral meghajtom.
A rajta lévő kőre két fordulatszám (3270, 3800 1permin) van írva, az eredeti motor 2700-as fordulatú.
Az a kérdésem, hogy merjem-e/érdemes-e a fordulatszámot megemelni a 3270-re, vagy hajtsam a külön villanymotor 2800-as fordulatával? Egy magasabb fordulatszám jár-e előnnyel vagy hátránnyal?

Válaszotokat előre is köszönöm!

J-Steel

Segítséget kérnék!
Vettem egy háromutas 3/4 colos NPT belsőmenetes szelepet.
Mivel az NPT nem illik a Withworth-hoz, ezért most nem tudom használni.
Kellene valami közcsavarszerűség, hogy illeszteni tudjam.
Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Köszönöm a válaszokat!

Szalai György

Magasabb fordulatszámon, (kerületi sebességen, forgácsoló sebességen) keményebb hatású lesz a kő.
Kevésbé porzik és kopik.
A kőre megadott max. adatot ne lépd túl, de jobb, ha közelíted szerintem.

Szalai György

Amúgy meg, miből tartana egy lépcsős szíjtárcsáról hajtani?
Alacsony fordulaton csiszatolhatnál puhább anyagokat, műanyagot is.

fn47xk7ei

Azt lehet tudni melyik köszörűről van szó? Az aluházas szögletes kivitelűről?

t62d6ha2b


t62d6ha2b

Szia!

Köszönöm az infót, és külön köszönöm az ötletet.

Megnézem, mi fér el.

J-Steel

Elvesztem a csövek és menetek világában.

Most azt olvastam, hogy a csőmenet, amivel vízvezetéket szerelünk, az kúpos Withworth és a jele R 1/2 (ha fél colos a cső).
 Van a G 1/2 megnevezés is, de az nem kúpos, hanem olyan Withworth ahol a menetek párhuzamosak.

 A kúpos menet valamilyen tömítő anyaggal arra való, hogy tömör legyen a készített csövezés.
 A párhuzamos menet erre nem való, mert az eresztene.

 Légtechnikában azonban látok olyan cuccokat, amiknél párhuzamos (nem kúpos) a menet. Ott is használtam kócot, hogy ne eresszen. Akkor mostmár nem értem a dolgot.

 Jó lenne egy weboldal vagy egy könyv, ami leírja, hogy mi a dörgés, és ami hogy az eddigi infókat alátámassza vagy cáfolja.

J-Steel

Pneumatikában azt írják, hogy a következő kúpos és hengeres Withworth menetek keverhetők:

- Hengeres külső menet CSAK kúpos belsőmenetbe csavarható
- Kúpos külsőmenet hengeres- és kúpos belsőmenetbe is csavarható

Német nyelvű forrás (Festo):
https://www.festo.com/wiki/de/Gewinde_in_der_Pneumatik

Vetesi75

Természetesen a hengeres a hengeressel is összetekerhető, de így rosszabbak az esélyek a jól tömített csőkötés létrehozásához, viszont általánosan használják ezt a verziót is ott, ahol a menetnek nincs ráhatása a tömítésre - csak mechanikailag rögzít - és a tömítési funkciót más felületre bízzák - pl.: gumigyűrű + váll.

dtb

...én még csak ennyit tennék hozzá, hogy ésszel az erővel, mert a hergeres-kúpos párosításál nekem már repedt szét anya.
(szivárgott, hát húztam még rajta. Még mindig szivárog, hát akkor húzzunk még rajta... nem kellett volna.)

remrendes

Erre van a teflon zsinor (Loctite 55).

Szalai György


keri

Utálom a teflont.
Pont most szívtam ezzel.
3* szereltem meg a vizet, de mindig gyöngyözik, persze hogy megmozdul, mert a teflonnal nem szorul meg.
A végén kenderkóc+lenolajkence párossal tökéletesen megcsináltam. De ha ez gyöngyözik, akkor sincs gond, mert önjavító egy bizonyos határig, a teflonnal ellentétben.

A vizes szereléseknél ez a menet tömítés egy elavult csökevény, nem tudom mit kell még mindig ezzel szenvedni.
Lazán lehetne csinálni olyan szerelvényeket ami kizárólag klingerit vagy gumi tömítéssel tömít. Azt kézzel összetekerem már akkor sem folyik.

000000000

logtine55 az már kombinált (selyem)szálal sima szalad szinte semire sem jóó!
Kender hajlamis hosszu távon kirohadni pláne müanyag menet közöt (folyadék) alati terhelésnél de ebben bizom még mindik én is...