Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Sanyi Bá

Hozzáértő nem vagyok de én az ALKONEK B vizmentes ipari etanolt használom (nem denszesz), jó lehet a lakkbenzin hígító, esetleg a féktisztító is.

m8zmkic73

Köszönöm Sanyi Bá.

ecp4rs0md

Találkozott valaki olyannal,hogy cnc gépeket úgy indítanak el,hogy először egy villanymotort indítanak majd ha felpörgött akkor azt leállítják és abban a pillanatban a leállítással egyidejűleg kapcsolják be a cnc gépet így kisebb kismegszakítóról elindítható. Nem ismerem az elektromos dolgokat nagy mélységeiben,de talán a kondik miatt van ez? Működő dolog lehet ez?

izbeki

A nitrohígító biztos leviszi.
Ide írj: tibor.izbeki kukac gmail.com

keri

Szerintem simán lendkerékkel ráteszed a hálózatra, és indításkor generátor üzemben átveszi a terhelés egy részét. Ha már felpörgött a géped, akkor le is kapcsolhatod.

De sokkal célszerűbb ha lágy indítót, csillag/delta átkapcsolást, vagy csak jól programozott frekvenciaváltót használsz.

De majd felvilágosítanak akik nem csak elméletben csináltak ilyet [#vigyor]

svejk

Hogyne, főleg április elsején. :)

z2a2u8wf

Segítsetek elektronikával kapcsolatban.
Az autóban van egy kijelzom aminek a szalagkabele a ragasztasa el kezdett levalni a kijelzonel. Tudna ezt valaki orvosolni?

  

jani300

Ha asszinkron motor , akkor a szinkron fordulat felett termel áramot .
Azt viszont nehézkes elérni saját hálózattal .

TBS-TEAM

Szétszeded a kijelzőt és szilikongumit kell vágni a kijelző érintkezője és a burkolat közzé ami nyomás alatt tartja a szalagkábelt összeszerelt állapotba. Egy pár ilyen kijelzőt sikerült így javítani. Sok sikert hozzá.
József

LittleSV

Nem csak a 807-ben de az összes EV2-ben gond volt ezzel a kijelzővel. Általában nem is vagy nem csak a szalagkábel válik le az üveglapról hanem a rápálogtatott vezetősáv, így hiába is a külső nyomás neki. Gyártatni sem érdemes még kínában sem, mert akkora kereslet azért nincs rá.

ecp4rs0md

Nemigazán hittem el, de mégis elgondolkodtatott a dolog mert a melóhelyemen van egy srác aki villamosmérnök és ha nagy motorokat szoktunk kipróbálni kb. 10-20Kw akkor volt,hogy azt csinálta,hogy a a motor felpörgetése után a műhely főkapcsolóját lekapcsolta és mondta,hogy figyeljük a műhelyben a fénycsöveket és azok fel-fel villantak tehát valami áramot termelt a dolog... A másik felvetés a CNC indításra,hogy valami trafót kötnek elé ez életképes lehet, és tényleg bekapcsoláskor a kondik miatt vesz fel sokat?

svejk

Azt írtad felpörgetnek egy villanymotort, majd leállítják és ekkor bekapcsolják a CNC-t.

Ergo nincs is villamos kapcsolat a motor és a CNC közt.

Ha meg tényleg leállítják a motort és nem csak lekapcsolják akkor meg de pláne.

svejk

A CNC gépek jelentős része a távol-keletről vagy USA-ból származik azok úgy kezdődnek, hogy van egy 30-60 kVA-es 3x400/3x200 V-os trafó.
No ezek induláskor adnak egy lórúgást a hálózatnak.

Ezen felül valóban fel kell töltődniük a a főhajtás és a segédhajtás driverek pufferkondijainak, de ezekben mindig van valamilyen előtöltőkör ami korlátozza az áramfelvételt.

A fentiektől függően a sufniműhelyekben természetesen gond  az indítás.

A legbeváltabb két böszme ellenállás egy időrelé meg egy megfelelő áramú kontaktor az ellenállások shöntöléséhez.

Aztán majd kiderül mit szól a túl lágy indításhoz a többi elektronika.

Én úgy gondolom aki iparszerűen akar dolgozni pár millás géppel az ugyan vegyen már rendes áramot.

ecp4rs0md

Sajnos nem akarnak adni több áramot, max:3*32A.

svejk

Vállalkozás, műhelylétesítési engedély, hálózatfejlesztés, meg még negyven dolog és máris minden rendben lesz. :(