Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

g89ketty

Nekem gyanus a forgórész menetzárlat.

B.Zoltán

Az én 30 éves sarokcsiszolómmal jártam így, hogy az új kefe majdnem körbe húzta a szikrát.
Egy kis idő után javult a helyzet, de nem lett olyan mint volt.
Valamikor, rakéta porszívó kefét raktam bele, azzal ment vagy 10 évet, most egy másik flex-hez adott kefét.
A lényeg, ezek a puha kefékkel, amiket most adnak nem tudtam a szikrázást megszüntetni, de végül egy hasonlóan kemény anyagú kefével, ami volt benne, és megfelelő kefe nyomással, most nagyon szépen megy.
Szerencsére nem volt forgórész zárlat, ellenőrizd a kefenyomást, hogy finoman megnyomod a csavarhúzóval a kefe tetejét, ha nem csökken a szikrázás jól láthatóan, akkor nem az a gond.
Az egyik eredeti kefe sem maradt meg összehasonlítási alapnak?

Én azért kefecserénél, nagyon finom csiszolópapírral a kommutátort, forgás közben felszoktam polírozni.
Van aki, ezt tilosnak mondja, de nekem még csak pozitív eredménye volt.

vjanos

Járattam pár percet, most már inkább azt mondanám hogy körtüzes :(

vjanos

Sajna nincs kéznél ilyenem, de ha úgy alakul, próbálok szerezni, köszi.

vjanos

Az tekercselést jelent?
Hogy tudom ellenőrizni?

Révész Richárd

rossz ügy. Még a végén Sanyi bátyánknak lesz igaza. Lehet megelégelte a forgórész a munkát.
[#smile]

Végig kéne mérni.
Az is lehet, hogy nagyon rossz a kefe és kopik rendesen.

vjanos

De az egyik eredeti megvan.
Menet közben nem nagyon tudom nyomni, mert zárt fém hüvelyben csúszik. Rugóval egyben van a kefe.

B.Zoltán

Én a forgórészt, úgy ellenőrzöm elsőnek, hogy adok 10-20 volt egyent  a motornak, és így leellenőrizem a feszültség eséseket a két állórész tekercsen, és a forgórész szegmenseken.

A szakadástól is tud szikrázni rendesen a forgórész.
Nekem az egyik állórész lett menetzárlatos a előbb leírt flex-nél, no akkor kegyetlenül szikrázott, már biztosra vettem, hogy fogórészes.

3m9kaxws5

Sziasztok.
van 2db Nema23, 2.1Nm, 2.8A motorom milyen vezérlőt ajánlanátok hozzá ha lézert gravírozót szeretnék építeni.

KoLa

HEB 160 gerenda terhelhetősége kellene.S235
3 méter hosszú, a két végén van alátámasztva, a közepén érdekelne hogy mit bír!

A neten egy kitöltős táblázat adta ezt az eredményt, de nem tudom alkalmazni.

Mcrd,y=Wpl,y x fy/ γ0
Mcrd,y= 245.15cm3 x 23.5kN/cm2/1.0=57.61 kNm


http://www.statikus.eu/php/eurocodes3.php#kereszt

g89ketty

Én két módszert használtam eddig. Szénkeféket kivéve toroidról adtam váltót csak az állórészre, kézzel körbeforgatva könnyedén kell futnia a forgórésznek. Menetzárlat esetén megnő az áramfelvétele a forgórész helyzetétől függően. A második egy ruszki szinestv hálózati trafóját V alakban kivágtam, a kivágásba helyezett forgórészt forgatva a tatejére rakott fűrészlap heves zőrgéssel jelzi a zárlatot. Lehet műszerrel is érzékelni. A tekecselők azt hiszem ezt az elegánsabb megoldást használják. Ha minden kötél szakad, a szergely trafóm szeretettel várja a forgórészedet.[#integet2]

B.Zoltán

Készülök én is csinálni egy ilyen trafós vizsgálót.
kösz, hogy leírtad, vártam is hátha valaki már megcsinálta, és nem csak a neten kell nézegetni.
Ez reményeim szerint is jobb vizsgálati módszer, de csak akkor ha már mindenképpen kiveszi az ember a forgórészt.
Ha már nem egyértelmű eredményt adnak az előző mérési módszerek, érdemes kivenni mindenképp a forgórészt.

000000000

Maximum 82.7 kN-t bír ki a számításom alapján.

Vetesi75

Jól gondolom, hogy ez vízszintes övlemezekkel lett kalkulálva?

KoLa

Köszönöm!
A vízszintes övlemez az feltétel.
Akkor ez meghaladja a várakozásaimat!
Ez kb 8433 kg? középen?