Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

TROMF22

Igazad lehet abban, hogy ez valamilyen kézi szerszámba való.
Az egyszerű menetes végződésű kialakítás inkább erre vall.
De, kézi lemezfeldogozó gép is simán lehet.
[#3527@picur] örülhetne, ha a gépet is megtalálná hozzá a fiókban. Gyorsan eldőlne kérdés. [#wave]

TROMF22


ecp4rs0md

Akkor talán véső kést is lehet köszörülni belőle.

TROMF22

Anyaga-formája szerint ideális lehet.
Csak óvatosan bánj vele, mert a tudása a jelenlegi hőkezelési állapotán múlik. Ha kilágyul nem hiszem, hogy sikerül helyreállítani.
Huzalszikra nincs a környezetedben?

gg58bmmp2

Egyik fórumtársunk felajánlott egy klímakompresszort.
Vákuumszivattyúként szeretném használni - hogyan kell megoldani az olajozását?
Eredeti felhasználásában úgy tudom a klímagáz viszi az olajat.

ecp4rs0md

Igaz, körülnézek huzalszikra ügyben! Köszönöm!

kaqkk007

Gyárilag benne van az olaj , időnként ellenőrizni kell a szintet (a levegő is elhord valamennyi olajat)

gg58bmmp2


zozo

Adott egy 3 fázisú, 3 hall szenzoros BLDC motor, okos vezérlővel.  

Egy mini "computeren" programozható/limitálható a motor nyomatéka, 3 fokozatban, hogy kisebb, közepes vagy nagyobb legyen.
Most nem dolgozik.
Este kikerestem a kábelkorbácsból az eret, ami elvileg a  vezérlést piszkálja. Akár szakadt is lehet, nem mértem rajta semmit.

Kérdésem, milyen jellel vezérelhet vajon? PWM-et vagy analóg jelet keressek a computer után? Mi szokott lenni a hall szenzoros motorok esetében?

Sajna se rajz, se szoftver nem elérhető, a gyártó sem adja ki.

Továbbá, a nyomaték érzékelő szenzorok milyen jelet adnak? Azt látom, hogy a tápon kívül még egy madzag van, tehát összesen 3.  
Ez egy további opció lenne a hajtásban, hogy az érzékelt csavaró nyomaték függvényében is szabályozza a motort.

000000000

Minek a nyomatékszenzor még külön?
A motor hajtásban elég az áram lekezelése, hiszen a nyomaték ~ az árammal lineáris.

zozo

Nyomatékszenzor esetén beállítható, hogy pl. mindig  10 Nm nyomatékigényhez alkalmazkodjon a hajtás.
 
Ha a nyomatékigény 10 Nm fölé megy, akkor a nyomatékszenzor beavatkozik, amíg be nem áll megint a 10 Nm. Ilyenkor felülbírálja a komputer 3 fokozatú mezítlábas beállítását.

000000000

A kérdés továbbra is az: minek ehhez egy nyomatékszenzor?

svejk

Talán hogy pontos legyen és ne vigye bele a sejthetően nagy áttételű és valószínű bolygókerekes hajtás veszteségét.

svejk

Gondolom csavarozó gép/robot, ezeken mindig a tényleges nyomatékot mérik nyúlásmérős cellákkal.

zozo

Ennyire nem precíz a dolog...  mondom mi ez, de akkor ne baltázzatok le, hogy off a téma :)

Egy bringa hajtással szenvedek. Ez a rendszer kétféle lehet:
1. adott egy hall szenzor a pedál alatt, ha tekered, ez küldi az impulzusokat a kis"computerbe/kezelőbe", az
pedig a beállítástól függően 3 féle valamilyen impulzust küld a vezérlőnek, ami a motor nyomatékát szabályozza.
(A pedál szenzora ha impulzust ad, csak akkor indul el a motor)
Tehát kiválaszthatod a kezelővel, hogy mekkora nyomatékkal avatkozzon be a motor. Ez esetben hegyen völgyön csak ekkora fix nyomatékod van.

2. A fent említett hall szenzor mellé tesznek egy nyomaték szenzort is. Ugyanúgy megvan a fenti rendszer, viszont ha a kezelőben a leggyengébb beavatkozás van beállítva, de a pedált nagyobb erővel kell nyomnod, mint az ehhez tartozó 10 Nm nyomaték, akkor a vezérlő odalapátol a motornak.
Tibor kérdésére válaszolva, így lehetőséged van hegyen völgyön egyforma erővel tekerni a bringát.

A legnagyobb baj, hogy a kábelkorbács minden elágazása gumival van körbe vulkanizálva, így nem tudom  egyértelműen követni a vezetékek útját, de érik bennem a gondolat, hogy szétbontom mind a 6 Y elágazást.

A jelenség most az, hogy a pedál mozdítására a motor kap egy-egy  impulzust, fordul párat, de harmat gyenge, csak kb. tized másodpercig hajt minden hall impulzus után.
Tehát épp csak egy kis lökést kap mindig.

A computer/kezelő kábelezését akarom kibontani, hogy tudjak mérni valamit, ezért kérdeztem, mit keressek, milyen vezérlő jelet, PWM-et, valami szinuszos jelet vagy analógot?

Ha megtalálom a vezérlő jelet a driveren is, akkor tudom, hogy az a rossz, vagy annak a programozása halt be.
Ezeket számítógépről programozzák, még az akkunak is van kódolt azonosítója, hogy aki ellopja, ne tudja használni.
Néhány szerviz van egész Európában, akik tudják ezeket programozni.  

Ha valahol elakad a vezérlőjel, akkor az boldogság, mert csak meg kell találni a végét és odaküldeni. :)

Utolsó lehetőség, hogy átépítem az egészet kínai vezérlőre, azt legalább magam tudom programozni...
-csak nem lesz olyan, mint a gyári volt jó korában :)