Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

m8zmkic73

A 27 mm-t csak nagyon felületesen mértem, de az mindegy is, hogy mennyi. Beültetőgép. Megtanítom Neki az alkatrész helyét, ahonnan felveszi, pár óra múlva nem oda áll vissza, utána kell állítani.
A lerakás nem gond, mert először a kamerának megmutatja, és belövi középre.

m8zmkic73

A 0,2-vel alálőttem, van amikor 1 mm.

m8zmkic73

Köszi a segítőkészségeteket.

D.Laci

A tengelykapcsoló, fogasszíjkerék, encoder, motortengelyt stb. jelöld össze filctollal.
Járasd meg a gépet kiderül, hogy mechanika csúszik, vagy sem.
Ha nem, akkor az encoder, encoderkábel. Árnyékolás rendben van?
Step/dir-es?
Vezérlő kábelei árnyékoltak?

ii5d35wcx

Még mindig béna vagyok frekvenciaváltó ügyben. Van egy 2,2Kw 380V-os frekvenciaváltó.A Dahlander motort, hogy kell bekötni, hogy mindkét fordulatot lehessen használni (1400/700 f/p) és irányt is lehessen váltani.Valahol azt olvastam , hogy a frekiváltó és a motor közé nem lehet megszakítást tenni.Nekem , most úgy működik a Dahlander, hogy 1-0-2 állású kapcsoló és két mágneskapcsoló , 1-állás 1sz. mágneskapcsoló 700 ford. a 0 az nulla . A kettes állásba 2sz mágneskapcsoló 1400 ford.Ja és egy harmadik mágneskapcsoló ami fázist cserél.  Ezt hogy lehet rákötni frekvenciaváltóra? Köszönöm előre is!

    

Csuhás

Az irányváltást a frekiváltó vezérlésével lehet megoldani, a dahlander pólusátkapcsolásra célszerű egy erre szolgáló kapcsolót berakni a váltó és a motor közé, de azt szigorúan csak álló helyzetben lehet átkapcsolni. ( Menet közbeni kapcsolás bizonyosan letiltja a váltót, de nagyon szerencsétlen esetben akár károsíthatja is azt. )

ii5d35wcx

Köszönöm a válaszodat!
Azért gondoltam , hogy ezzel az 1-0-2 kapcsolással kellene megoldani a a két fordulat közötti átkapcsolást mert mindig elöször 0 állásba kell kapcsolni akkor biztosan megáll a motor. Míg a hagyományos dahlander kapcsoló 0-1-2. Ezzel könnyen rá lehet kapcsolni. Jó az elgondolásom?

        

Csuhás

Nem biztos. A lényeg hogy működő motornál nem lehet megszakítani a frekiváltó és a motor közötti kapcsolatot, mert hibára fut a váltó. ( Magyarán üzemszerűen nem lehet, de vészmegállás lehetséges )

Szóval nem az álló motor a lényeg hanem az hogy a frekiváltó kimenete feszültség mentes legyen azaz a váltó állítsa meg a motort.

Hobbi célra elég ha ezt tudod és ennek megfelelően kapcsolsz. Egy ipari eszköznél eleve nem így tervezik, de ha mégis akkor valamilyen elektromos vagy mechanikus reteszelést alkalmaznak hogy ne lehessen hibásan kapcsolni.

ii5d35wcx

Nagyon köszönöm!
Üdv: Sándor

svejk

Mivel nálad talán fontosabb cél a restaurálás, azaz minden lehetőleg maradjon az eredeti és nem utolsó sorban bízol magadban akkor hagyj meg mindent -az irányváltó kontaktorokat is- és egyszerűen a főkapcsoló és az MC1/MC2 közé iktasd be a frekiváltót.

Gyorsan megszokod, hogy csak letekert poti mellett kapcsolgatsz bármit is.

Persze csak ha nem esztergáról van szó.

svejk

Egyébként 6014-es a KK kapcsoló amit vettél?

Pár hónapja az enyémet újra ki kellett silabizálnom, mert elhagytam a rajzát.
[#t200p35298#]


Ha esetleg neked meg lenne a gyári papírja oszd meg légyszi velünk.

svejk

Illetve megjegyzem még, hogy a gyakorlatban nem igen fogod használni a pólusváltást, inkább váltasz egyet mechanikusan ha nagyon muszáj, tapasztalat.
Az én marógépemre sem került fel végül.

ii5d35wcx

Szia!
Lefényképeztem a kapcsolót.Felteszem a képet és a bekötési rajzát.
Csak eljátszottam a gondolattal, hogy az E1 esztergámon ,ne kelljen a szíjat rakosgatni. Ha frekvenciaváltót rakok be akkor mechanikusan marad az eredeti állapot , csak komfortosabb lesz.A nagy eszterga úgy tökéletes ahogy van.
Most állok majd az EMUS-hoz ami szintén szíjrakásos. De annak meg nincs meg az eredeti Dahlander motorja.Csak egyfordulatú motor van rajta.Majd meglátom mit csinálok.Mindenesetre megmarad  eredeti alkatrész, ha valami átalakítást csinálok.

Még valami. Hátha van valakinek E1 esztergához kallódó laposszíj tárcsája a motorhoz. A főorsóhoz már van egy tartalék.Lehet, hogy átalakítanám poly-V szíjra , hogy ne kelljen a motor feszíteni.

          

svejk

Esztergánál nem maradhat az eredeti állapot, ott mindenféleképp a frekiváltót kell vezérelned a kézi kapcsoló karral!

Kapcsoló:
Oké, elsiklottam felette, hogy Te 1-0-2 állásút csak szeretnél de 0-1-2 állásúd van.
Ez utóbbi valóban a szabványos 6013-as kapcsoló.

De kérésre legyártják neked a 6014-est is az 1-0-2 állású, ilyen az enyém is.
Én a helyi vill. boltban adtam le a rendelést, 1 hét múlva hozták.

ii5d35wcx

Köszönöm a segítségedet!Ha aktuális lesz kérdezni fogok.
Üdv: Sándor