Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

HJózsi

Írhatsz ott is meg itt is ...

Dezső

Sziasztok.
SCxxUU (kép1.) lineáris csapágyakat hogyan zsírozzátok, célszerű a házat megfúrni és zsírzó fejjel ellátni (kép2.)? Eddig úgy félévente szétkaptam a gépet, lehúztam a csapágyakat a tengelyről és úgy zsíroztam meg, aztán meg vissza fűztem. Hát, nem egy egyszerű mutatvány:-)

    

fpd0kbd4

Szerintem ahol két csapágy van egy házban és a két csapágy közé tudod benyomni a zsírt ott van létjogosultsága a zsírzószemnek. Egy csapágy esetén, hogy kerül a zsír a golyókhoz a zsírzószemtől?

jani300

Üdv !
Lenne egy autós kérdésem .
A régi adagolós diesel motorok gázolajszűrő fűtésének a hőgombája ,bírja direktben a kapcsolgatást ,vagy relézni kell ? Úgy néz ki , kell most :(
Köszi ha segítesz .
Megáll ,ledermed , már ott tartok ,felgyújtom ,csak kell keresni érvényes tűzoltó eszközt :)

zozo

Gázolajban kéne lennie dermedésgátló adaléknak...
Nagyon régen kis benzint tankoltunk bele :)

Sajna segíteni nem tudok, a régi dízel motoros autóim szűrőjén nem is volt fűtés. (igaz, a mostanin sincs)

000000000

A hőgombát mindig relézni kell. Ne használd direktbe.

remrendes

Hogombanak nem a hofokjeladot szoktak csufolni?

jani300

Hát sok autónak a hűtővíz érzékelője is direkt kapcsolású .
Ha gyenge áramú villamos jelet ad ,esetleg az ellenállását változtatja akkor jeladó a becsületes neve valóban .
Nem lehet ott nagy teljesítmény eltudom képzelni a direkt üzemet  (pattanik). Nem tudtam most bemenni visszafejteni egy gyári köteget .
Gondoltam van valaki aki tudja kapásból a választ , és netalán tán még meg is osztja az infót .
Ha menne a rossz még el is mehetnék ismerős autóvillamossági szerelőhöz ,de nem mén :(
De kicseszek vele mérek rajta ellenállást ,és még talán meg is melegítem :)
Köszönöm a válaszokat !
Más .Ma volt fél órám felraktam a betonkeverő fogaskerekét ,és a kistengelyt , A kis kúpkereket meg is profiloztam ,flexel ,reszelővel :)

remrendes

Ha megmondod mirol van szo, nezunk kapcsrajzot.

dtb

Ezen én is mostanában gondolkodtam, hogy hogy lehetne megoldani a zsírzógombos zsírzást. Azzal, hogy a külső alu házra kerül egy zsírzó, még semmire nem megyünk, mert belül is meg kellene lennie a nútolásnak, ami a zsírt a megfelelő helyre vezeti, A két persely közé nyomott (Frédi által írt)  zsír sem igazás jó megoldás szerintem, mert ott is csak a csapágy fele-harmada fog zsírt kapni, ennek max az az előnye, hogy az esetleges behordott kosz egy részét kitolja maga előtt. Valahogy a golyókat visszavezető nútba/vágatba lenne az igazi bejuttatni a zsírt, de ez eléggé esélytelen. Kerestem a neten is, hátha van ilyen gyárilag, de csak fotókat találtam, rendelhetőt nem. Englisül a típus + "Lubrication, greasing" szavakkal próbálkoztam, nem sok sikerrel, pedig jó lenne rá valami megoldás.

remrendes

A hogomba altalaban a motorvezerlonek mondja meg az infot, esetleg a muszeregysegnek (is).

jani300

https://www.autoalkatreszek24.hu/filtron-2556258.html
Ez olyan régi hogy motorvezérlő nincsen :)
A szűrő és az alu  gázolajszűrőház közt van egy lapos fűtőbetét , és a házban hozzá egy hőgomba .
A gomba klixon szerűen működhet ,most mértem rá hidegen rövidzár .

6rk75uezn

Egy kis segitséget kérnék mert hát béna vagyok ☺
Szóval van egy oszlopos fúrógépem ami szét van szedve,nincs rajta nóniusz és én szeretnék rá csinálni egyet igy jó lenne kiszámolni a főorsó mozgását egy körbetekerésnél.
A meghajtó fogaskerék adatai:
Z=22
M=2
Fejkör:48mm
Osztókör:44mm
Gondolatom szerint-osztókör x pi,az az 44x3.14159265=138,23mm lesz az elmozdult út hossza,tehát a nóniuszt 138 felé kell osztanom és akkor 1mm es lesz az osztás vagy ha elfér akkor 276 felé és akkor az osztás 0,5mm es lesz.
Természetesen 138mm út megtétele után tévedünk 0,23mm t ami egy fúrógépnél bőven belefér.
Jól számolok?

RJancsi

Én is segítségre szorulok, mert hát... a topic címének tökéletesen megfelelek...
Nemrég vettem az eBay-en egy ilyen jelgenerátort, itt a fórumon meg egy DRV8825 meghajtót.
Hogyan kéne a kettőt összehuzalozni, hogy működésre bírjak egy Nema17 léptecset?
Nem értem miért van a jelgenerátoron két feszültség bemenet (15-160V és 5-12V). A neten kétféle huzalozás is van a 8825-höz, nem tudom nekem melyik lenne a jó, de az Enable pl. egyiknél sincs bekötve. Valaki skiccelje már le mit mivel kössek össze, hogy ne szálljon fel a füst! (azt azért sejtem, hogy a jelgenerátor PUL lába megy a driver Step lábához, a Dir a Dir-hez és a négy motorvezeték is beazonosítható. De honnét kapja a driver a tápot? A motor tápcsatlakozóról? Mert a kétféle bekötés úgy tűnik, hogy csak magas logikai szintre húzza fel vagy a Fault vagy a Reset és Sleep bemenetet. Előbbi esetben a Reset és a Fault össze van kötve? A kék nyíl ezt sugallja... Bocsi hogy ennyire láma vagyok hozzá... [#szomoru1]

    

Szalai György

Jól.
Az Excel szerint 138,2300768
De mérd meg, hátha nem pont annyi.