Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

köszi de sem az asztali lejátszó(2db)sem a laptom sem azsír új pc nem játsza

motion

Ááá. Nem volt letakarva.
A front csapágy melegedett.
Farkas Ádám írta, hogy Ő még a venti lapátot is kiszedte belőle és akkor sem melegedett.
Egyébként megoldódott. Kicseréltettem egy T2-es motorra, ami ma du.-án meg is érkezett. Kézzel megforgatva a tengelyt sokkal könnyebben forog, mint az NC35-é. Holnap beröffentem.
 
Motion

keri

Azonos márkájú lemezek? Akkor olyat többet ne vegyél.
Nem karcos? Fogkrémmel és pamutronggyal meg lehet próbálni a polírozást, kattogó audió CD esetén ez használt.
Több ötletem nincs.

f2266unib

Keresd a Bad CD Repair 1.6 nevű programot. elvileg a javítható hibákat újraépíti. Nekem cd-nél bevált dvd vel nem próbáltam...készülj fel, nem 2 perc....

ukcge40u

Nekem még megvan tarcsiba egy régi plextor olvasóm, az minden régi lemezemet látja, az új szutykok meg nem.
A notiban pedig egy Toshiba tölti be ezt a funkciót.
 
Szerintem az van, hogy a mostani olvasók sajnos hamar kukásodnak.

000000000

Segítség, Béna vagyok! Leégettem egy Nema23-as léptetőt. Illetve egy fázisát. Érdemes-e, lehet-e javítani?
Előre is köszönöm...
Üdv
P.

2vkx6unz

Sajnos olcsó lemeznek kicsi az élettartama... Gondolom nem gyári Verbatim ladalife sorozatból van a lemez.
Sajnos én is találkoztam olyan lemezzel ami írás után 2-3 héttel már ment is a kukába mert nem olvasta semmi. Ha valamit hosszabb távon meg akarsz őrizni akkor minőségi lemezeket kell használni.

2vkx6unz


3k74cecek

Lehet, de nem érdemes. Biztos hogy leégetted?
Mit tettél vele?

000000000

Kísérleteztem a motortápommal, beállításokkal. A vezérlő tuti jó, másik motort hajt, ez pedig csak "ugrál". Jelenleg 800 mm/min a max. előtolásom, ezt szerettem volna tuningolni, olyan 1300-1400-al már elégedett lennék. Mindenesetre ma belelesek a motorba, kíváncsiságból. :-)

keri

Gondolom nem melegedett túl, de ha túl nagy feszültséget kap akkor is átéghet a zománc szigetelés, illetve ha a szabadon futó dióda szakadt, akkor drasztikus feszültségek indukálódhatnak a motoron ami a kicsit gyengébb szigetelést átégethetik.
 
Én ezt mérném ki elsőre.

000000000

Nos, mivel már úton van a másik, belenéztem. :-)  
http://kepfeltoltes.hu/view/090721/P1010549_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/090721/P1010549_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
Számomra meglepő módon egy darabon "elhessent" az egyik tekercs szála. Ez a "szabadon futó dióda" a motorban kellene legyen? :-)Sportolásképp megjavítanám, még az is lehet, hogy megtekerem, ha meg tudom számolni a menetszámokat. Gondolom minden ágon egyforma kell legyen.
Üdv
P.

keri

Ha csak 1 szál ment el, akkor tekerj le egy menetet és kösd össze. Ennyi nem fog hiányozni.
A vezeték vastagságból és a tekercs méreteiből megbecsülhető a menetszám.
 
A szabadon futó dióda a meghajtó tranzisztorok mellet vagy azokban benne van a tranzisztorokat védik vele.

keri

Bocs most nézem hogy viszonylag kicsi a menetszám, akkor hiányozhat az a menet.
 
Érdekes hogy elfröccsent az a vastag drót.
Valami tényleg áthúzhatott, máskülönben ha túláram miatt romlott volna el, akkor az egész tekercs megbarnult volna. Itt csak egy ponton olvadt le.  
 
Vagy túl erős a motorhoz a vezérlő, vagy az a hiba amit mondtam, esetleg a motornak volt gyártási hibája és ezért érzékenyebb volt a tuningra.

000000000

Köszönöm az infókat!