Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

szf

Gratulálok! Dédi![#kacsint]

000000000


000000000

Csavarkötés átviszi a rezgést mindkét megoldásnál nincs vibrácios megszakitás a rögzitésnél ha a maromotor üt forgorész/patron illesztés akor rég megete a fene az egészet...

Szalai György

A már meglévő rezgés elszigeteléséről van szó, ha jól értem.
Tehát nem magát a rezgést csökkentenéd a keletkezési helyén, hanem csak a terjedését szeretnéd gátolni.
Biztos Te is tudod, hogy ez a rosszabb megoldás, de nyilván nem adódik most más, ha ezt választottad.

Rezgésszigetelésre a rugó a megoldás.
Készíthetsz egy rugókon álló, merevített L alakú motortartót. A motort ajánlott módon, arra kiképzett helyen rögzítve rá.
Így kapsz egy ,,talpasmotort", amit nyomó rugókra állítva szerelhetsz a géptestre.
A rugó nem csak acél spirálrugó lehet. Szilikongumi, poliuretán, akár több rétegű és csavar nélküli, ragasztott kialakítású is.
A rugóerő optimális méretezése művészet. Kiinduló adatok és tesztek nélkül meg varázslat.
De érzésre próbálkozni mindég lehet.

fn47xk7ei

Plusz ami a legfontosabb szerintem  a dinamikus rezgésnek is (vektorokként kell kezelni) iránya és ereje van .Mivel léptető motorról beszélünk így logikai alapon jól ki lehet szűrni a dolgokat - tengelyirányban semmi így radiális lesz az összes erő .Én például kezdésnek a motor öntömegét növelném mivel mivel a tehetetlen tömeg is csökkenti a rezgést .A jelen vitatott esetben valószínűleg nagyon feszes a szíj is .Rugalmas anyagot lehet tenni a motor és a váz közzé de az eredeti problémát nem szünteti meg csak csak csillapítja a másodlagos problémát ( zaj , hang). Gépjármű motoroknál is el szokott szakadni a gumibak - de ha az erős rezgés okozza akkor azt is érdemes csökkenteni   ill. az okát megszüntetni .

fn47xk7ei

Mielőtt még valaki belekötne a leírtakba - az elektronikai részével azért nem foglalkoztam mert már mások leírták .

dtb

Köszönöm az utóbbi hozzászólásokat is, egy kis pontosítás a miértekről. Még egyszer: a motor jó, szépen, rángatás és remegés nélkül jár, kézben tartva olyan halk, hogy a számítógép zaja mellett szinte nem is hallható, pont ezért választottam ezt. A motoron gyárilag volt egy bordás-szíjhoz való kerék, de nagyon kicsi fogazású (fogmagasság<0.5mm) Igazából ez, és a zártszelvényhez hasonló alu profil páros okozta a gondot. Ahhoz, hogy biztosan át tudja adni a nyomatékot, nagyon meg kellett a szíjat feszíteni, ezért gondoltam a kengyelre. Elhiszem, (és most már tudom) hogy csak peremesen illik felfogatni a motort, de elsőre mechanikai szempontból a kengyel is megfelelőnek tűnt. (Sőt, csak az tűnt megfelelőnek.) Az alu híd, mint valami hangfal doboz felerősítette a nagyfrekis rezgéseket, és a halk motor egyszerre nagyon hangos lett, és ezen nem változtatott sem a parafa alátét, sem a léptékek változtatása, sem a vezérlő freki módosítása (arduino) sem az, hogy sehol nem volt fémes érintkezés, csak ha lazább volt az ékszíj...
Szóval ez így kuka, újratervezés, más motor, más ékszíj, más felfogatás,... de ebből is tanultam! :-) :-) :-)

vjanos

Töltsd meg a zártszelvényt homokkal :)

jani300

C OPEL CORSA hűtőrendszerét kell légteleníteni ?
Termosztát nem nyitott ,csere után egy nappal ismét melegszik . Neten nem találtam infót róla .
Nem én csinálom csak cseszegetnek telefonon ...

0twrtb8ni

Emlékeim szerint nem kell légteleníteni. De Vajon az új termosztát ki lett főzve?

jani300

Köszönöm ! Nem lett kifőzve ,és nem is tudom mit jelenthet ez .

jani300

Rájöttem .
A régi nem nyitott ez egyértelmű .
Az újat pedig ne én teszteljem már azért .
De ki lett próbálva , nyitott átmelegedett a hűtő , és kapcsol ki be a ventilátor .

svejk

Gondolom kettős hiba.
A hűtő is el van rakodva, főleg ha klímás.
A két hűtő közt nagy mennyiségű mocsok összegyűlik.
Tavaly én is kivettem kitakarítani és alig hittem el, hogy ettől megjavult.
A kánikulában már 110-120 fokos vízzel jártam előtte.

jani300

Most hogy mondod ,az furcsa is volt hogy nem forró levegőt fújt ,ha beindul a ventilátor , lehet tényleg el van dugulva kívülről a hűtő is .
De nem az én bulim csak csesztetnek hogy mi lehet a baja ,köszönöm .

Rabb Ferenc

A keringető szivattyú műxik?