Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

r5y7cufaj


jani300

Egy kérdés . nem tudom mersz e őszintén válaszolni :)
Alkalmaznál gyantát síkmarás helyett ?
Nekem borsódzik ettől a hátam .
Maradi vénember vagyok ,be kell látnom .

RJancsi

Nyilván lehetne hozzá spéci hajlító szerszámot csinálni. De ha csak néhány hajlításról van szó, én kipróbálnám "őseink" módszerét. Megtölteném száraz finom homokkal a csövet majd a végeinek ledugózása után megfelelő rádiuszú köracálra hajlítanám (pl. csigafúró szárra). A homok elvben megakadályozza a cső megtörését, horpadását. Ha sikerül a "mű", kompresszorral ki lehet a homokot fújni belőle.

ANTAL GÁBOR

Én eddig csak rögzítésre , kiöntésre  használtam .  Arra gondolsz hogy absz  " vízbe " állított tálcát kiöntök  gyantával és így hozok létre egy ( puha) síkot ?  Ha adalékolom  akkor javulhat a keménység , kompenzálható a hőtágulás , a zsugor , de akkor szerintem meg kell munkálni

Csuhás

Nehéz a homokot ilyen kis belső átmérőjű csőben összetömöríteni, inkább valami gyantával kellene kiönteni a hajlítás idejére, az biztosan hézagmentesen kitöltené a csövet. Persze a buborékokat ki kell rázogatni belőle. ( Egy hogyan készült filmben hasonló esetben vizet fagyasztottak a csőbe. )

jani300

Igen hasonlóra gondoltam .
Köszönöm a választ !

Rabb Ferenc

Nagyon kis rádiusznál a behorpadás/kilapulás szinte elkerülhetetlen. A szükséges méretű hengeres anyagra rögzíts két alátétet a cső átmérőjének megfelelő távolságra. Ezek közé hajlítsd a csövet, így nem tud annyira deformálódni mint szabadon.

Előtte mindenképpen lágyítsd ki a hajlítandó részét. Sötét vörösre felizzítás után hideg vízbe dobod...

gaben

Motor tengelyében még sincs menet, de gyorsan rákötegeltem egy darab lézervágott 10mm-es lemezt. Sajna csak 950-es fordulata van ennek a régi mocinak és ez bizony kevés.
Tehát a motor kilőve, asszem ha szükséges lesz rásegíteni, akkor a rezgőcsiszoló vagy a gumikalapács lesz a megoldás.
Próbatestet csinálok majd természetesen, sosem állok így neki semminek, hogy nem tudom mire számítsak.

Na, befejeztem ezt a gyantás dolgot, legközelebb az eredménnyel jövök. [#wave]

RJancsi

A rézfúvosoknál olvasztott bitumennel töltik ki a csöveket hajlítás előtt.

r5y7cufaj

Én ilyesmi kényszerre gondoltam:

Rabb Ferenc


Szalai György

Hogy a belső hajlítási sugár kisebb lehessen, ahhoz többet kell nyúlni a cső falának a külső íven.
Közben a csőfal a külső íven elvékonyodik, esetleg ki is szakad, vagy nem marad eléggé nyomástartó.
Ezért a kanyarokhoz lehetőleg vastagabb falú rézcsövet választanék és biztos kilágyítanám a hajlításhoz igénybevett szakaszon. Hajlítás után újra keményre hőkezelném.
A kicsi ívű hajlításhoz ezt a módszert szokás használni, mert az adja a legkomplexebb támogatást a csőnek.


zozo

Én 2-es rézcsövet úgy hajlítottam, hogy esztergáltam egy "kötélcsiga" szerűséget. A görgőárok belső íve (1 mm) rádiuszos és az árok szélessége pont 2mm volt. Fontos, hogy mélyebb legyen az árok, mint a cső átmérő fele. Szépen görbült bele a cső, egy próbát megérne nagyobb átmérővel is.

Csuhás


r5y7cufaj