Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

gaben

Sziasztok,

nézegettem ezt a vibromotort: [#t19p81580#]
nem is drága.
De igazából egy 5 perces munka erejéig, lehet teljesen felesleges megvenni.
Van egy régi 3 fázisú motorom, ha erre szerelnék valami excenteres furatú lemezt, akkor az is működhetne nem?

köszi, Gábor

ANTAL GÁBOR

30 évvel ezelőtt csináltam ilyen motort  ( a volt munkahelyemre ) Akkoriban elég nehezen lehetett ezeket beszerezni . Vettem egy standard aszinkron motort  Készült két új pajzs ( hogy robusztusabb csapágyakat lehessen alkalmazni ). Kisajtoltam a tengelyt a forgórészből és az új tengely vastagabb és nemesített acélból készült . A súlyok lemezből ( sonka alakban ) készültek és többet is fel lehetett  pakolni
. Az állórészt kiöntöttem műgyantával . Egy szintén egyedileg gyártott  szitagépet hajtott a Kiskunfélegyházán lévő műanyagos cégnél
 Nem volt rá panasz ...
Neked ebből semmit sem kell megcsinálnod ha csak rövid időre kell

J-Steel

Igen. Ebben biztos vagyok.
 Amikor készítették az egyik telephelyen az új betont, akkor egy acél keretre volt szerelve egy motor, amin egy excenter súly volt erősítve. Talán az benzinmotoros volt, erre már nem emlékszem. És ahogy ez ugrált, úgy döngölte a friss betont.
 Én azt javaslom, hogy tegyél egy frekiváltót a motorra, hogy ne szálljon el.

gaben

Szia Gábor,

köszi az infót.
Csinálok rá egy enyhén és egy durvábban excentrikus sonka formájú lemezt és próbálgatom, hogy melyik lesz elegendő.

[#wave]

fn47xk7ei

Én hálózati transzformátorból is készítettem vibrátort és tökéletesen összerázta a formába a betont - már ha egyáltalán beton vibrálásról van szó . Az EI vasmagból csak az "E" vasat használtam és a 230V-os primer tekercset amivel sorba kötöttem egy diódát így a sinus feszültségnek csak az egyik fele dolgozott és így volt "holt idő" is . A vasmag felett meg 3 milliméterre volt egy vaslemez amire kerültek a formák . Villanymotornál meg legegyszerűbb az ékszíjtárcsából sarokcsiszolóval levágni egy darabkát és marad egy jó sonkád aminek a furata jól illeszkedik a motor tengelyéhez .

MoparMan

segítség, béna vagy:

[#t234p39#]

tényleg ennyire bonyolult egy klikk a sorszámon utána pedig egy sima beillesztés a szövegablakba? Nem kell semmi extra link beszúrás meg semmi.

Amit másodszorra használtál azt a fórumon belül ne használd kérlek, csak külső oldalakon.

jani300

A gyárinak mindkét tengelyégén van sonka .
Volt ilyenem is de szétdobáltam ,nemrég még láttam az egyik pajzsát . Keményen megvolt csapágyazva .

3z3fhyubr

hello! honnan tudom megállapítani, ha van egy bldc motorom, hogy a 8 szálból melyik az a három amire az áramot kell kötni ? a motoron semmi adattábla nincs.

    

fn47xk7ei

Öt percet csak kibír az a motorcsapágy .

jani300

Előbb letörik szerintem a tengelyvége mint a csapágy sérül :) De ipari gépre gondoltam .

J-Steel

A BLDC motor általában 3 fázisú.
 Ez azt jelenti, hogy a 3 tekercsnek 6 kivezetése van.
Ezt szokták csillagba vagy deltába kötni, ilyenkor 3 kivezetés marad.
 Én először megmérném ellenállásmérővel, hogy melyik vezeték tartozik össze.

gaben

Szia,

ezt a funkciót még nem használtam, így fogalmam sem volt róla, hogy miképpen működik.
Más fórumokon van egy előnézeti gomb, én mindig azt szoktam használni, mielőtt elküldöm. Így elkerülhető az ilyen balfaszkodás.
Na ez most kimaradt, szóval elnézést kérek.

Üdv, Gábor

Bencze András

8 vezeték BLDC-ként nagyon gyanús. És a Hall vezetékei? Ellenállásmérés talán segít. A tekercsek mindkét végét nem szokták kihozni, belül elkötik általában csillagban.

J-Steel

Ha hall lenne benne, akkor
3 vezeték a motorhoz
2+3 vezeték a hall jeladókoz, ahol 2 a táp és a 0V
Mindösszesen tehát 8, valóban stimmel.

A motor 3 vezetéke kisohmos, 10 ohm alatt van.
A hall jeladót nem tudom, hogyan lehet kimérni.

J-Steel

Nézem a képet.
Ugye keresünk ilyet, hogy 3 + 2 + 3

2db piros
2db fekete
kék
zöld
sárga

A színválasztás sem szerencsés.