Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

s7manbs8


s7manbs8

Egy kismosatást zsírozást lehet meghálálná, nincs megfordulva  a házban a felülete épnek látszik. Nem is kottyan tengelyre merőlegesen.

s7manbs8

A kommutátor közeit mivel célszerű kitisztogatni ?

jani300

Mika kaparóval !
De ha leköszörülöd egy kézi fűrészlap oldalát ,az is megteszi .

fisrcxuk3

Meg kérdezhetem hogy ez milyen tipus ?márka?

fisrcxuk3

Most nézem,  hogy ez kék....
Nekem pedig narancssárga maktec alkatrésznek valóm van.

s7manbs8

Valami német gyártmány, Lematec WS... valami a típusa.


Szalai György

"túl bírnám pörgetni a frekvencia által meghatározott fordulaton"

Nem azon pörgeti túl a mezőgyengítéssel, hanem a névleges fordulaton.
A szinkron fordulatot természetesen így sem tudja túllépni.
Szerintem.

Szalai György

Már ha még mindég a rövidrezárt forgórészű aszinkron motorról van szó egyáltalán.
Mert már bekeveredett a témába a PM-től az univerzálisig más is.

jani300

[#t200p37127#]
De a pillanatnyi frekvencia meghatároz egy szinkron fordulatot .Az is egy megfogható , névleges érték . A PM vagy asszinkron itt nem lényeges .
Egy említés történt eddig hogy valószínűleg emelkedik fordulatarányosan a frekvencia .
De hagyjuk , ha tud valaki korrekt magyarázatot ,akár meg is oszthatja .
Ez egészen új megoldásnak tűnik , érdemes olvasni róla ...

J-Steel

Amikot bevásárol az ember pl. a Siemensnél egy frekvenciaváltót és motort. Majd megadja a frekvenciaváltóhoz kapott programban, hogy vektor módban akarja hajtani (encoderrel vagy encoder nélkül) illetve megadja a maximum fordulatot (amit vagy elfogad a program, vagy jelzi, hogy az adatbázis szerint a motor mechanikailag nem képes erre).
 A konfiguráció letöltése után azonnal használható, ugyanis a mezőgyengítéses mód automatikusan aktiválódik ha a névleges fordulat felett hajtjuk. Azt hiszem paraméter sincs nagyon rá, a frekiváltó kiszámolja magának az együtthatókat.

 Ezzel arra akartam kilyukadni, hogy mint mezei felhasználó megveszem, összetársítom és használom. A tudományos háttér csak a nyomaték méretezése miatt fontos, amit a gyártó úgyis megad kérésre diagramon. Amúgy nem szokták tárgyalni az elektronikai és mágneses hátterét, csak hivatkoznak rá.

 Ezért nem értelek Jani300, hogy miért kíséred ezt a témát ilyen kitűntetett figyelemmel.
 Én emlékszem, hogy amikor apámnak 2107-es porlasztós Ladája volt, és olvastam a Bosch-Jetronic befecskendezőről a testvéremtől örökölt 1980 körül megjelent tankönyvében, ahol a platinaszálas légmennyiségmérő és lambda szonda is meg voltak említve, akkor leesett állal lapozgattam és brilliánsnak tartottam a dolgot. Ma már a 2010-es 50ccm robogómban is befecskendező van, mert ez újdonságból idővel alappá vált.

svejk

Hmmm... el kellene még egyszer olvasnom a napokkal előtti eszmecseréitek de nem lehet, hogy ez a mezőgyengítés csak olyan reklámszagú.

Ha belegondolok névleges fordulat fölött még U/f karakterisztika esetén is automatikusan bejön a "mezőgyengítés" hiszen nem tudom a frekivel együtt növelni a feszt, mert az ugye véges, ergo csökken az állórész és az armatúra (kalickák) árama is.
Ezáltal a nyomaték/fordulat karakterisztika is olyan lesz, hogy a névleges fordulat fölött a nyomaték csökken.

Pont mint ahogyan megtanultuk a külső gerjesztéses DC motoroknál ezt a mezőgyengítés, vagy soros motoroknál a "shöntölés" fogalmat.

A vektoros frekiváltókat sajnos nem ismerem eléggé, működésüket mindig felsőszintű matematika segítségével magyarázzák.

Amit meg Simarex írt, hogy a régi motorok nem mindig bírják a nagyobb frekit inkább a fizikai kialakításból adódik, illetve nagyobb örvényáramok, vasveszteség, stb...

J-Steel

Siwarex nevében nem tudok szólni, de szerintem nem úgy értette, hogy a régi motorok nem bírják, hanem a régen használt U/f meghajtás nem tud nagyobb frekvenciát kihozni a régi motorból.

 A korábban linkelt Youtube videóban a Texas Instruments szemináriumán címe így szólt : "Teaching old motors new tricks" - azaz "Tanítsunk régi motoroknak új trükköket"

svejk

Hogyne tudna.
Az első kis demo marógépemen egy 90 W-os 3 fázisú motor lett áttekercselve 300 Hz-re, és egy 400W-os U/f-es frekiváltóval még ma is megy.
De ha nem kell a névleges nyomaték akkor a normál 50 Hz-es névleges frekijű motorok is elmennek 80-120 Hz-ig.

És itt jön Simarex hozzászólása, hogy valóban a régi öntötvasházas motorok 70 Hz felett elhalnak, üresben sem lehet őket kipörgetni, én is tapasztaltam ilyet.