Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR


jani300

" nominál fordulat "
Megnéztem még a jelentését is . De nem egyértelmű .
Ezt kéne tisztázni mire értette .
Lehet a műszaki nyelv változik , átvesznek általunk nem ismert (értelmezhető) új , idegen kifejezéseket ?

J-Steel

Sajnos nem készültem fel a témából. Nagy részét németül tanultam az egyetem után. De ma este nem vállalkozok részletesen továbbadni.

 Talaltam viszont egy egyetemi jegyzetet:
A PDF 6. oldalán a lap alján "4. Sebességtartomány kiterjesztése, mezőgyengítés".
PDF Link Budapesti Műszaki Egyetem

Bencze András

Jeles. Az újszülöttnek meg minden vicc új, meg a nem vicc is.

Bencze András

Pl. a Lenze előszeretettel használ aszinkron motort szervó pozicióban. Csak a vezérlésen múlik, illetve s moci seggén lévő általában resolveren ami a rotorhelyzetet adja.

J-Steel

Nem a fékezés, hanem ahogy a BME jegyzet írja, az aszinkron (indukciós) motor sebességének kiterjesztésére van kitalálva.

 Mondok rá egy példát:
 Van egy hajtóművem amire gumiszalagot (hevedert) tekerek fel. (Gondolj olyan szőnyegszélességűre)
 Meg van adva a vevői specifikációban, hogy mekkora a tengely amire feltekerem (min átmérő) és mekkora a legnagyobb bála (max átmérő), és mekkora húzóerő legyen a hevederen. Továbbá mekkora sebességgel legyen továbbítva (gyártási sebesség)

 Ilyenkor két kritikus pont van a rendszerben:
A legkisebb átmérőn elérni a gyártási sebességet
A legnagyobb átmérőn a megadott húzóerőt (nyomatékot létrehozni)

 A nyomatékvéltít úgy tervezzük, hogy a legnagyobb átmérőn kis fordulatszám mellett legyen elegendő a nyomaték. (nagy áttét - ami a kis átmérő nagy fordulatszámának kárára nem növelhető végtelenségig)
 Most nem fejtegetném tovább, de a lényeg:
 Kisebb teljesítményű motort építünk be nagyobb áttételű nyomatékváltóval, és kis átmérőn (ahol a rövid erőkar miatt kisebb nyonatek elégséges) mezőgyengítéssel túllépjük a motor nominális (névleges) fordulatszámát akár 2,5 szeresére. Tehát egy 1450RPM névleges motor esetén ez akár  3600RPM is lehet.

jani300

Itt kell feladnom :)
De a jegyzetből is érteni vélem amiről itt írsz .
A névleges fordulat 2,5 szeresre emelésénél mi történik a frekvenciával (legyen vezérlőimpulzus szám akár) ez nem derül ki számomra .
A mezőgyengítést a feszültségszint emelése nélküli fordulatszám emelésre használják ezt vélem érteni a dologból ...
De a frekvenciát emelni kellene ,vagy mégsem ?
A nyomaték , fordulat , teljesítmény összefüggés világosnak tűnik .
Akár válaszolnod sem kell,mert valószínűleg nem fogom érteni .
De érdekes a téma , van egy irány merre érdemes utána olvasni . Az hogy mit értek belőle ,nem releváns annyira ... :)

J-Steel

A frekvencia is valószínűleg arányosan emelkedik.
 A jelalakot még eddig nem mértem, sajnos nem tudom, hogy néz ki.

jani300

"A frekvencia is valószínűleg arányosan emelkedik."
No szerintem ez a félreértés lényege , ha ez elsőre kiderül én biztos nem írtam volna ebben a témában .

simarex

Sok motor főleg régiek megrekednek e frekvencia környékén.

Szalai György

Az én olvasatomban, a 6. oldalon állandómágneses, (vagyis PM szinkronmotor) mezőgyengítéséről ír, nem pedig rövidrezárt forgórészű motorról.
Vagy mit nem értek?

jani300

A reluktancai elvét említi , de itt nagyon hiányosak az ismereteim ,nem merek beleszólni :(
De úgy van ahogy írod .

000000000

J-Steel-nek igaza van abban, hogy a mezőgyengítéses üzemmód az aszinkron motorhajtásoknál is létezik.

ff2y72d9h

Sziasztok! Esetleg tudna valaki segíteni, hogy is kell ezt beállítani a madh3-ba. Köszönöm!

  

Bordogh

Kérdésem az volna, hogy 50 - 60 kiló közötti vertikál fejet hogyan tudok postáztatni Magyarországon? A GLS csak 40 kg-ig szállít. Valakinek valamilyen ötlete?